بیانیه فدراسیون بین المللی وزنه برداری در مورد واکنش مسئولان روسیه

لوچف تعلیق می شود/ موتکو: از لوچف حمایت می کنیم

۱۳۹۴/۱۰/۰۵ - ۱۸:۰۷:۳۰
کد خبر: ۳۵۳۹۵۸
لوچف تعلیق می شود/ موتکو: از لوچف حمایت می کنیم
الکسی لوچف به فاصله 35 روز از پایان رقابتهای جهانی بار دیگر در صدر اخبار ورزشی دنیا قرار دارد؛ ولی این بار به عنوان یک چهره دوپینگی.

به گزارش سرویس ورزشی برنا بدنبال مثبت اعلام شدن نمونه A دوپینگ الکسی لوچف و واکنش مسئولان ورزش روسیه، فدراسیون بین المللی وزنه برداری بیانیه ای را منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است: نتیجه آزمایش نمونه الکسی لوچف از روسیه یک یافته تحلیلی مغایر را نشان داد که بیانگر مصرف (هورمون پپتید اس2، عوامل رشد، مواد مرتبط و میمتیکس) ایپامورلین است. در نتیجه ورزشکار فوق الذکر نظر به نقض بالقوه قانون ضددوپینگ بطور موقت تعلیق می شود.

این بیانیه می افزاید: در صورتی که تصمیمی (حکمی) اتخاذ شود که ثابت کند ورزشکار مذکور مرتکب عمل دوپینگ نشده است (قانون ضددوپینگ را نقض نکرده)، رای مربوطه در این زمینه نیز منتشر خواهد شد و به اطلاع عموم خواهد رسید.

لوچف که در رقابتهای جهانی 2015 هیوستون آمریکا (30 آبان تا 8 آذر) با مهار وزنه 264 کیلوگرم در دوضرب، رکوردهای دو ضرب و مجموع حسین رضازاده را شکست و با حدنصاب مجموع 475 کیلوگرم عنوان قویترین مرد جهان را به دست آورد، به فاصله 35 روز از پایان رقابتهای جهانی بار دیگر در صدر اخبار ورزشی دنیا قرار دارد؛ ولی این بار به عنوان یک چهره دوپینگی.

ویتالی موتکو وزیر ورزش روسیه گفت که از الکسی لوچف قهرمان وزنه برداری جهان که به علت دوپینگ محروم شده است، حمایت می کند.

موتکو گفت که این ورزشکار روس برای تسکین درد آسیب زانو مجوز مصرف این دارو را داشته است.

وزیر ورزش روسیه در یک کنفرانس خبری گفت: ما تمام حمایت لازم را از او به عمل می آوریم، چرا که رسما به علت دوپینگ مقصر شناخته نشده است و هیچ تصمیمی اتخاذ نشده است.

موتکو گفت که لوچف یک ماه قبل از رقابتهای قهرمانی جهان دچار پارگی رباط زانو شد و برای درمان این آسیب، اجازه مصرف این دارو را داشته است.

لوچف نیز در گفت وگو با تلویزیون روسیه گفت که بی گناه است و کاملا شوکه شده است. البته لوچف در میان وزنه برداران روسی تنها وزنه بردار دوپینگی نیست و 3 وزنه بردار روس دیگر به نام های الکسی کوزوف (نفر هفتم دسته 94 کیلوگرم)، اولگا آفاناسوا (نفر چهارم دسته 69 کیلوگرم زنان) و اولگ زوبوآ (نفر سوم دسته 75 کیلوگرم زنان) هم دوپینگ شان مثبت اعلام شده است.

بعد از روسیه با 4 دوپینگی، قزاقستان و جمهوری آذربایجان با 3 دوپینگی بیشترین تلفات را در فهرست کمیته ضد دوپینگ فدراسیون جهانی داشتند.

اتحادیه بین المللی دوومیدانی نیز چندی پیش، فدراسیون روسیه را به دلیل دوپینگ گسترده و سازمان یافته ورزشکاران این رشته تا اطلاع ثانوی از انجام هرگونه فعالیت بین المللی محروم کرد. به این ترتیب دوومیدانی کاران روسیه اجازه حضور در مسابقات قهرمانی جهان و المپیک ۲۰۱۶ را ندارند.

 

 

نظر شما