هنوز هم برای المپیک ناامید نیستم

تقیان: وقتی از ۷ وزنه‌بردار، ۴ نفر اوت می‌شوند، باید دنبال دلیل بود/ نه دوپینگ کردیم، نه کم فروشی

۱۳۹۴/۱۰/۰۵ - ۲۳:۰۳:۰۳
کد خبر: ۳۵۳۹۶۶
تقیان: وقتی از ۷ وزنه‌بردار، ۴ نفر اوت می‌شوند، باید دنبال دلیل بود/ نه دوپینگ کردیم، نه کم فروشی
وزنه بردار دسته 77 کیلوگرم ایران گفت: وقتی تیمی نتیجه نمی‌گیرد نباید نفرات را تغییر داد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، رسول تقیان وزنه بردار دسته 77 کیلوگرم ایران یکی از ناکامان بزرگ رقابت های جهانی آمریکا در هیوستون بود که با انداختن تمام وزنه ها در رقابت‌های دوضرب اوت کرد. در دور جدید اردوهای تیم ملی وزنه برداری تقیان به تیم ملی دعوت نشده است.

رسول تقیان درباره عدم دعوتش به مرحله جدید اردوی تیم ملی اظهار داشت: خیلی زحمت کشیدم و برای سهمیه المپیک وزنه زدم. نباید ما را کنار می‌گذاشتند. فکر نمی‌کنم این تصمیم موقتی باشد چون دبیر فدراسیون گفته برای المپیک کسی را به اردو اضافه نمی‌کنیم و همین تیم به المپیک اعزام می‌شود.

دارنده مدال برنز قهرمانی آسیا درباره تصمیم فدراسیون گفت: امیدوارم که موفق باشند ولی فکر نمی‌کنم این تصمیم از نظر فنی درست باشد. از 13 نفر 5،6 نفر شرایط المپیک را ندارند و مصدوم هم داریم. هیچ جای دنیا وقتی تیمی نتیجه نمی‌گیرد، بازیکنان و ورزشکاران را خط نمی‌زنند. وزنه برداری رشته‌ای است که باید در اردو رکورد بزنی من هم اگر نمی‌توانستم رکورد خوبی بزنم خودم در اردو نمی‌ماندم چون باید در حد تیم ملی بود. فکر می‌کنم اشکال از جای دیگری بود که من و چند نفر دیگر خط خوردیم. به هرحال ما دعا می‌کنیم تیم ملی در المپیک نتیجه بگیریم ولی هنوز هم ناامید نیستیم و با وزنه‌هایی که می‌زنیم، نشان می‌دهیم قابلیت حضور در المپیک را داریم.

تقیان درباره عدم نتیجه تیم ملی وزنه برداری در مسابقات جهانی آمریکا نیز گفت: کسانی که با ورزش حرفه‌ای آشنا هستند، می‌دانند اوت شدن ممکن است برای هر ورزشکاری پیش آید. این در سابقه هر ورزشکاری بوده و قهرمانان المپیک هم سابقه داشته‌‎اند. وقتی در یک مسابقه از 7 ورزشکار تیم 4 نفر اوت می‌شوند، باید دنبال این بود که دلیل چه بوده است. اگر یکی دو نفر بود، قابل قبول بود. از دست ورزشکار کاری ساخته نیست.

دارنده مدال طلای دانشجویان جهان اضافه کرد: خیلی ناراحت بودیم که بعضی از پیشکسوتان و کسانی که مدعی هستند کارکشته‌اند، گفته بودند وزنه برداران کم فروشی کردند. چطور ورزشکاری که 9،8 ماه در اردو از خانواده خود دور بوده در مسابقات کم فروشی و اوت می‌کند؟ حتی عده‌ای گفته بودند ما از ترس آزمایش دوپینگ اوت کرده‌ایم، واقعا باعث تأسف است که این حرف‌ها را بدون سند و مدرک می‌زنند چون ما تست دوپینگ دادیم. اتفاقا 90 درصد کسانی که مدال گرفتند، تست ندادند ولی از ما آزمایش گرفتند.

نظر شما