تماشاگران تیم‌های متخلف جریمه می‌شوند

حسن‌زاده: کمیته انضباطی هیچ دخالتی در نحوه وصول مطالبات باشگاه‌ها ندارد

۱۳۹۴/۱۰/۱۲ - ۱۱:۲۵:۳۴
کد خبر: ۳۵۶۱۸۷
حسن‌زاده: کمیته انضباطی هیچ دخالتی در نحوه وصول مطالبات باشگاه‌ها ندارد
رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: کمیته انضباطی باشگاه‌ها را نیز با توجه به رفتار تماشاگرانش تنبیه می کند.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، اسماعیل حسن زاده رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: از شروع فصل تاکنون باشگاههایی که تماشاگرانشان تخلف کرده و مخصوصا اقدام به فحاشی به هر فردی اعم از بازیکنان، داوران، مقامات برگزار کننده و عوامل تیم ها کرده اند، با رعایت آیین نامه انضباطی با جریمه های قانونی نقدی، تنبیه شدند.

وی در ادامه بیان کرد: همانطوری که در هفته گذشته در مصاحبه خود  با سایت رسمی فدارسیون فوتبال اعلام کرده ام، چون جریمه های مالی که تاکنون اعمال شده و متاسفانه در برخی باشگاهها مانند استقلال تهران و سپاهان اصفهان بازدارنده نبوده است، از این پس بخاطر فحاشی تماشاگران در این باشگاهها و یا تیم های دیگر که به طور مکرر جریمه شده اند، مسلما علیرغم میل باطنی خود که دوست نداریم تماشاگران را از حضور در ورزشگاهها محروم کنیم، مجبور به اجرای این امر هستیم. برای ما فرقی نمی کند که باشگاه از پایتخت باشد و یا شهرستانی. اگر تخلفی صورت بگیرد با توجه به بررسی پرونده هایشان اگر تنبهات مالی بازدارنده نبوده باشد، از ابزار عدم حضور تماشاگر در بازی خانگی استفاده می کنیم.
 
رئیس کمیته انضباطی در ادامه در خصوص اعتراض بازیکن استقلال به کمیته انضباطی اعلام کرد: اینکه بازیکن استقلال دو دقیقه بعد از پایان بازی که هنوز گزارشی از سوی داوران و مقامات برگزار کننده مسابقه به سازمان لیگ و کمیته انضباطی ارسال نشده است، مصاحبه می کند، جای تامل دارد. ایشان انتظار دارد که کمیته انضباطی بدون اطلاع از جزئیات ماجرا، رای خود را صادر کند. این امر درست نیست و عمران زاده باید منتظر باشد تا بعد از وصول گزارش و صدور رای در کمیته انضباطی، اگر چنانچه رای را مناسب ندانست، موضع خود را از طریق باشگاهش رسما به ما اعلام کند.
 
حسن زاده گفت: اظهارات عمران زاده درباره جریمه های مالی کمیته انضباطی بسیار نادرست است. چرا که اولا وصول جریمه ها در سازمان لیگ انجام می شود و شماره حساب های مربوطه و جریمه ها از طریق سازمان لیگ مدیریت می شود و کمیته انضباطی هیچ دخالتی در نحوه وصول مطالبات و یا هزینه های آن ندارد و ثانیا مصاحبه عمران زاده، اهانت به مقامات رسمی فوتبال است. ایشان باید پاسخگو باشد و امیدوارم همانطوری که بازیکنان انتظار دارند تماشاگران  و یا هر فرد دیگری حریم آنها را حفظ کنند، آنها هم حق ندارند در مصاحبه های خود هر چیزی که به ذهنشان می رسد را اعلام کنند. عمران زاده به دلیل مصاحبه ای که انجام داده، باید پاسخگو باشد.
 
وی در ادامه بیان کرد: البته اتفاقات غیر منتظره ای در باشگاه استقلال و در هفته گذشته افتاد که بسیار مایه تاسف بود. بدین صورت که قبل از مسابقه استقلال و سیاه جامگان که در ورزشگاه آزادی قرار بود برگزار شد، دو تن از مدیران ارشد باشگاه علیه مقامات سازمان لیگ مصاحبه کردند. در اینکه آیا توقعات آن مقامات درست و به جا است و یا خیر، هیچ ارتباطی به کمیته انضباطی ندارد. البته همانطور که گفته ایم شایسته است باشگاه ها مشکلات خود را با تشکیلات فوتبال در قالب نامه نگاری و مکاتبه های قانونی و مطابق قوانین قانونی انجام دهند. من همیشه تاکید داشته ام که بخشی مهمی از نا آرامی در روی سکو ها نشات گرفته از سوی مقامات مسئول در باشگاهها است و حتی آرامش فعلی بخش از باشگاههای لیگ برتری که اتفاقا نتایج خوبی می گیرند ناشی از ترک مصاحبه های جنجال بر انگیز از سوی مسئولانشان بوده است. 
 
رئیس کمیته انضباطی گفت: یعنی باشگاهی که مقاماتش با آرامش کار خود را دنبال کرده اند و هیچ تنشی را به سکو ها منتقل نکرده اند، اتفاقا جایگاه مناسبی در جدول دارند و تا هفته گذشته مقامات باشگاه استقلال با همین شیوه و در آرامش و احترام، لیگ را دنبال می کردند اما در قبل از هفته 16 دو مصاحبه مقامات ارشد باشگاه علیه سازمان لیگ چنان تاثیر منفی در روی سکوها گذاشت که با کمترین تعداد تماشاگر در ورزشگاه آزادی، تماشاگران استقلال مستقیما علیه سازمان لیگ شعار داده و اهانت کردند که این موضوع شایسته باشگاه استقلال مخصوصا مدیر عامل باشگاه، افشاره زاده که پیر و پدر ورزش نامیده می شود، نیست.
 
حسن زاده ادامه داد: مصاحبه اخیر عمران زاده و آنهم بدون اطلاع از اینکه مکانیسم اصول جریمه چگونه است و یا قبل از اینکه رای کمیته انضباطی در خصوص حوادث ورزشگاه تختی انزلی صادر شود، عکس العمل نشادن داده نیز ناشی از جوی است که به وجود آمده است. بد نیست اشاره کنم اتفاقات فوق در باشگاه استقلال درست زمانی رخ داد که سرپرست و مرد بزرگ استقلال (پورحیدری) در بستر بیماری بودند. ضمن آرزوی صحت و سلامتی برای این عزیز، امیدواریم با برگشت ایشان به استقلال، شاهد رفتارهای از این دست نباشیم. 
 
رئیس کمیته انضباطی در ادامه بیان کرد: تاکید می کنم که در شروع مسابقات و بعد از تعطیلات نیم فصل، آن باشگاههایی که تا به حال به طور مکرر به جهت رفتار تماشاگرانشان تنبیه مالی شدند، اگر مجددا رفتار غیر ورزشی مخصوصا در بخش اهانت و فحاشی گزارش شود، اولین برخورد ما محرومیت از حضور تماشاگرانشان طبق ایین نامه انضباطی در دیدار خانگی خواهد بود. بر همین اساس به مقامات تیم ها تاکید می کنم که در تعطیلات نیم فصل با ارائه برنامه های فرهنگی و توجیه لیدرها و نهایتا تماشاگران خود، شرایطی را ایجاد کنند که تیمشان از حضور تماشاگر محروم نشود.
 
وی در ادامه افزود: بازهم تاکید می کنم با توجه به مکاتباتی که انجام شده و تاکیداتی که در جلسات مشترک بین مقامات فدراسیون و سازمان لیگ صورت گرفت، مطمئنیم که در فصل نقل و انتقالات، تیم های بدهکار در لیگ برتر و رده های دیگر اجازه نقل و انتقال بازیکن نخواهند داشت و سازمان لیگ در انجام  امور نقل و انتقالات باشگاههای بدهکار و حتی برای ادامه مسابقات در نیم فصل دوم باید تسویه حساب و رضایت نامه بلامانع بودن از سوی کمیته انضباطی را از باشگاهها بخواهد.
نظر شما