رئیس انجمن تیروکمان جانبازان‌ومعلولین اعلام کرد:

بهبود کیفیت سهمیه‌های کسب شده برای پارالمپیک ریو به نسبت لندن ۲۰۱۲

۱۳۹۴/۱۰/۱۲ - ۱۵:۲۹:۲۶
کد خبر: ۳۵۶۳۳۲
بهبود کیفیت سهمیه‌های کسب شده برای پارالمپیک ریو به نسبت لندن ۲۰۱۲
رئیس انجمن تیر و کمان جانبازان و معلولین در خصوص روند کسب سهمیه های پارالمپیک ریو 2016 صحبت کرد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، مجید کهتری، رئیس انجمن تیر و کمان جانبازان و معلولین در خصوص روند کسب سهمیه های پارالمپیک ریو 2016 و مقایسه آن با سهمیه های کسب شده برای پارالمپیک لندن 2012، گفتگویی با روابط عمومی فدراسیون انجام داد.

وی با اشاره به مسابقات جهانی ایتالیا در سال 2011 گفت: پیش از مسابقات جهانی ایتالیا در سال 2011، به واسطه کسب دو نشان طلا از مسابقات پاراآسیایی گوانگجو در سال 2010 که توسط راضیه شیرمحمدی و ابراهیم رنجبر بدست آمد، دو سهمیه مستقیم برای پارالمپیک لندن کسب شد.

کهتری افزود: در مسابقات جهانی ایتالیا نیز زهرا نعمتی و ابراهیم رنجبر به نشان طلا دست یافتند و چون رنجبر از مسابقات گوانگجو سهمیه لندن را کسب کرده بود ،تنها نعمتی از نشان طلا برای سهمیه لندن استفاده کرد.

رئیس انجمن تیر و کمان جانبازان و معلولین خاطرنشان کرد: در واقع تیم ملی از مسابقات جهانی ایتالیا 6 سهمیه تیمی بدست آورد و با تیم کامل عازم رقابت های پارالمپیک لندن 2012 شد . البته باید گفت در مسابقات پارالمپیک ریو بخش تیمی متاسفانه حذف شده است و مسابقات در بخش میکس و انفرادی انجام می شود.

وی گفت: متاسفانه در بازی های پاراآسیایی اینچئون، امتیاز کسب سهمیه از نشان طلا ملغی شده بود و با اینکه ملی پوشان به 4 مدال طلا دست یافتند، سهمیه ای به آنها تعلق نگرفت. این مساله اولین تفاوت روند کسب سهمیه در بازی های پارالمپیک 2012 با 2016 است.

کهتری تصریح کرد: در مسابقات جهانی 2015 آلمان برای اولین بار توانستیم در بخش کامپوند آقایان سهمیه پارالمپیک را توسط هادی نوری بدست آوریم، ضمن اینکه ابراهیم رنجبر، غلامرضا رحیمی و محدثه کهنسال نیز موفق به کسب سهمیه انفرادی شدند. روند کسب سهمیه در مسابقات آسیایی تایلند نیز ادامه داشت و مجید کاکوش و زهرا نعمتی نیز موفق شدند 2 سهمیه دیگر برای تیم ایران به ارمغان بیاورند و تاکنون 6 سهمیه انفرادی به دست آورده ایم.

رئیس انجمن تیر و کمان افزود: در مسابقات جهانی آلمان شاهد درخشش یک پدیده نیز بودیم، محدثه کهنسال جوان ترین شرکت کننده مسابقات نیز توانست بسیار خوبی به نمایش بگذارد و در مسابقات آسیایی تایلند نیز مجید کاکوش برای اولین بار موفق شد در کلاس W1 به نشان طلا و سهمیه پارالمپیک دست یابد.

وی اعلام کرد: این مقایسه به هیچ عنوان زحمات ملی پوشان در ادوار مختلف را زیر سوال نمی برد و چه برای پارالمپیک 2012 و قبل از آن، و چه برای پارالمپیک پیش رو در سال 2016، کادرفنی، انجمن، ملی پوشان، فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک تمام تلاش خود را به کار برده اند. این مقایسه صرفا به خاطر بررسی عملکرد رشته تیر و کمان در کسب سهمیه طی پارالمپیک گذشته و پارالمپیک پیش رو انجام شده و تمامی نتایج بدست آمده در هر دوره ارزشمند و قابل دفاع است و البته در این دوره می توان گفت که در بخش کسب سهمیه برای پارالمپیک 2016، شاهد بهبود کیفیت بوده ایم.

کهتری در پایان گفت: سال آینده نیز یک فرصت دیگر برای کسب سهمیه داریم. تورنمنت بین المللی جمهوری چک فرصتی است تا در بخش کامپوند بانوان نیز سهمیه مورد نظر را بدست آوریم و ان شاالله با تیم کامل به مسابقات پارالمپیک 2016 اعزام شویم.

نظر شما