هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال؛

هواداران سرخابی در انتظار عیدی پرسپولیس و استقلال

۱۳۹۴/۱۲/۱۸ - ۲۳:۰۰:۴۶
کد خبر: ۳۸۲۴۰۳
هواداران سرخابی در انتظار عیدی پرسپولیس و استقلال
در حساس ترین بازی های هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال تیم های پرسپولیس و استقلال به مصاف صبا و پدیده خواهند رفت.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال در حالی برگزار خواهد شد که هفته پایانی سال 94 نیز می باشد و تیم ها آخرین بازی خود را در این سال انجام خواهند داد. هفته ای که گذشت هفته پر فراز و نشیبی در لیگ بود و تیم های صدرنشین به جز پرسپولیس توانستند با پیروزی زمین را ترک و جایگاهشان را در جدول تثبیت کنند. بازی آخر تیم ها در سال 94 می تواند به نوعی وضعیت صدرنشینان و قعرنشینان جدول را مشخص کند که چه تیم هایی برای قهرمانی شانس دارند و چه تیم هایی برای بقا در لیگ باید بجنگند. دو تیم سرخابی تهران بازی حساسی را در این هفته دارند بخصوص پرسپولیس که باید بازی سختی را در برابر صبا انجام دهد. استقلال در تهران کار بسیار راحت تری نسبت به حریف دیرینه خود دارد و در تهران میزبان پدیده است.

استقلال- پدیده؛ آبی ها در فکر تثبیت صدرنشینی

SS&Padideh7

*موقعیت: تیم استقلال که شروع خوبی در نیم فصل دوم نداشت و نتوانست نتایج خوب نیم فصل اول را تکرار کند، از هفته بیست و یکم این تیم جان تازه ای گرفت و بعد از برد مقابل گسترش فولاد در بازی هفته گذشته مقابل راه آهن نیز بازی خود را با برد به پایان رسانید. هرچند که هنوز ضعف های زیادی در این تیم دیده می شود و موقعیت های زیادی را به حریفان می دهند ولی این دو پیروزی را می توان نقطه قوت استقلالی ها دانست برای ادامه نیم فصل دوم. هرچند که استقلال در سال جدید و از هفته بیست و چهارم بازی های سختی را دارد و باید با توان بیشتری در برابر حریفان قرار بگیرد.

در طرف دیگر میدان تیم پدیده که در رده دهم جدول قرار دارد پنج هفته است که رنگ باخت را به خود ندیده است و توانسته سه پیروزی را در این پنج هفته به دست بیاورد و هرچند که بازی در تهران برگزار می شود ولی استقلال نباید تیم پدیده را دست کم بگیرد. این تیم مشهدی انگیزه های خوبی دارد که بتواند استقلال را در آزادی متوقف کند و خود را به نیمه های جدول نزدیک تر نماید.

*حاشیه: وجود بازیکنی همچون محسن یوسفی در ترکیب پدیده که چند سال برای استقلال بازی کرده می تواند به حساسیت بازی اضافه کند چون انگیزه بالایی خواهد داشت این بازیکن که در برابر تیم سابق خودش بازی کند. همچنین یونس شاکری و حسین بادامکی نیز با پیراهن پرسپولیس بارها در برابر استقلال بازی کرده اند.

*ستاره: سجاد شهباززاده مهاجم استقلال که با زدن یک گل و یک پاس گل در بازی قبلی سهم زیادی در پیروزی تیمش داشته می تواند موثرترین بازیکن استقلال در برابر پدیده باشد.

در طرف دیگر زمین محسن یوسفی و حسین بادامکی دو بازیکنی هستند که می توانند مهره های اصلی پدیده باشند.

*آنها که نیستند: احمد آل‌نعمه و رضا ناصحی از پدیده به دلیل محرومیت در این بازی غایب هستند. معین عباسیان و محمد علی مردانی هم به خاطر آسیب‌دیدگی نمی‌توانند به میدان بروند.

*بازی رفت: در هفته هشتم لیگ برتر دو تیم به تساوی یک بر یک رسیدند.

*آخرین بازی: تیم استقلال در آخرین بازی خود برابر راه آهن به برتری یک بر صفر رسید و تیم پدیده نیز با یک گل ملوان را شکست داد.

صبا- پرسپولیس؛ دوئل شهریار و پروفسور

P&Saba2

*موقعیت: در چند سال گذشته یکی از بازی های حساس لیگ بین دو تیم پرسپولیس و صبا بوده است و از زمانی که علی دایی به نیمکت صباد اضافه شده است این بازی حساس تر نیز شده است. تیم پرسپولیس دو هفته است که نتوانسته به پیروزی برسد و اگر در این بازی ها به تساوی و یا باخت دست پیدا کند عملا باید از فکر قهرمانی در لیگ برتر بیرون بیاید. هرچند که بازی خوب و روانی را شاگردان برانکو روی زمین اجرا می کنند ولی متأسفانه هنوز در گلزنی مشکل دارند و همچنین در خط دفاع نیز مدافعان این تیم تزلزل زیادی را داشته اند. باید دید که در این بازی اندیشه های برانکو در برابر دایی چربش خواهد داشت یا خیر.

تیم صبا که شروع خوبی در نیم فصل دوم نداشته، 7 هفته است که رنگ برد را ندیده است و سه شکست سنگین را بدست آورده و به دنبال این است که بتواند در خانه مقابل پرسپولیس نتیجه مطلوبی را بدست بیاورد. در بین نیم فصل این دو تیم در فینال جام شهدا نیز باهم بازی کردند که صبا توانست آن بازی را با برد پشت سر بگذارد.

*حاشیه: دو تیم در حالی در برابر هم قرار می گیرند که علی دایی در برابر تیم سابق خودش باید مربیگری کند. قرار گرفتن دایی برابر تیم سابقش می تواند به حساسیت بازی اضافه کند. همچنین بازی رفت دو تیم در حالی برگزار شد که یک هفته از مرگ هادی نوروزی کاپیتان سرخ ها می گذشت و بازیکنان پرسپولیس تحت تأثیر مرگ نوروزی قرار داشتند. یکی دیگر از نکات جالب این بازی حضور پیام صادقیان در ترکیب صبا است که باید در برابر همبازی های سابقش بازی کند. نکته جالب دیگر مهدی طارمی گلزن سرخ پوشان است که توسط علی دایی به لیگ برتر آورده شد و از کشفیات او به شمار می رود. امیرحسین صادقی و محمد قاضی دو بازیکن دیگر هستند که به واسطه سرخابی بودنشان به جذابیت بازی کمک خواهند کرد.

*ستاره: یکی از تأثیرگذارترین بازیکنان پرسپولیس در هفته های گذشته که با وجود اینکه گلزنی برای این تیم نداشته ولی زیاد بازی اش به چشم می آید محسن مسلمان است که در بازی با صبا نیز برانکو حساب ویژه ای روی آن باز کرده است.

محمد قاضی از آنجایی که همیشه در برابر پرسپولیس انگیزه زیادی دارد در این بازی هم می تواند یکی از بهترین ها برای دایی باشد.

*آنها که نیستند: محسن بنگر و رامین رضاییان به واسطه سه اخطاره شدن بازی در برابر صبا را از دست دادند. همچنین میلاد کمندانی به دلیل مصدومیت در تمرینات، غایب این بازی خواهد بود.

*بازی رفت: دو تیم در هفته هشتم لیگ برتر به تساوی یک بر یک رسیدند.

*آخرین بازی: تیم پرسپولیس در آخرین بازی خود برابر تراکتورسازی به تساوی یک بر یک رسید و تیم صبا نیز با سپاهان به تساوی 2 بر 2 رسید.

برنامه هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال:

پنجشنبه 20 اسفند 1394

سیاه جامگان- سپاهان 15:30  یادگار امام مشهد

نفت- گسترش فولاد 16  تختی تهران

ملوان- اس خوزستان 16- تختی انزلی

تراکتور- فولاد 15:30 - یادگار امام تبریز

ذوب آهن- سایپا 17:30 فولاد شهر

استقلال- پدیده 17:30 آزادی

جمعه 21 اسفند 1394

صبا- پرسپولیس 16 - یادگار امام قم

اس اهواز- راه آهن 16:30 -غدیر اهواز

نظر شما