باید بهترین‌ها را به رقابت‌های انتخابی بفرستیم

صالحیه: المپیک تنها قله ایست که والیبال ایران به آن نرسیده/ انتخابی المپیک جای آزمون و خطا نیست

۱۳۹۴/۱۲/۲۳ - ۲۳:۰۲:۰۲
کد خبر: ۳۸۲۶۶۴
صالحیه: المپیک تنها قله ایست که والیبال ایران به آن نرسیده/ انتخابی المپیک جای آزمون و خطا نیست
پیشکسوت والیبال گفت: لوزانو و سیچلو زوج خوبی برای موفقیت تیم ملی هستند.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، والیبال پرامیدترین رشته گروهی ما برای کسب سهمیه المپیک است. در حالیکه مسیر بسکتبال و هندبال برای کسب سهمیه ریو دشوار و  صعب العبور است، والیبال با اتکا به کیفیت و کمیت ستاره های خود شانس به مراتب افزون تری برای کسب سهمیه المپیک را متصور است.

این انگاره ایست که جامعه ورزش و البته کارشناسان فن نیز بدان اعتقاد دارند و امیدوارانه به انتظار درخشش ایران در رقابت های کسب سهمیه المپیک و المپیکی شدن والیبال چشم دوخته اند. مسعود صالحیه یکی از پیشکسوتانی است که احتمال موفقیت ایران با ترکیب جدید مربیان را بالا می داند.

صالحیه شرکت در مسابقات گزینشی المپیک را مهترین رویداد سال جدید برای ملی پوشان تیم ملی دانست و در این باره اظهار داشت: علاقه‌مندم مسابقات گزینشی المپیک زودتر برگزار شود و تیم ملی ما بتواند در این مسابقات به موفقیت برسد. امیدوارم بعد از چندین سال که در تاریخ والیبال موفق به شرکت در المپیک نشدیم به این مهم دست پیدا کنیم.

وی در ادامه افزود: ملی پوشان والیبال در لیگ آسیایی، جهانی و مسابقات آسیایی شرکت کرده و امتیازاتی را نیز بدست آورده‌اند اما تنها نقطه‌ای که تاکنون به آن نرسیده‌اند، المپیک است که مسابقات انتخابی آن حدود خرداد ماه سال آینده برگزار می‌شود.

این پیشکسوت والیبال نقش مربی را در موفقیت یک تیم اساسی خواند و تصریح کرد: شرکت در مسابقات گزینشی المپیک برای بعضی تیم‌ها همانند تیم ملی ایران که در گذشته درگیر مشکلات و استرس‌های روانی بوده‌اند و نتیجه خوبی نگرفته‌اند، تا اندازه ای مشکل است. باید به این تیم‌ها کمک شود و مربی خوبی هدایت آنها را بر عهده بگیرد.

صالحیه همچنین گفت: ملی پوشان ما توانایی این را دارند که در این مسابقات موفق شوند. کواچ یک مقدار تیم ملی والیبال را دچار بازیکن سالاری کرد اما لوزانو در حد ولاسکو است و شاید سختگیرتر هم باشد. باید شایسته سالاری به وجود بیایید و بهترین بازیکن‌ها را برای مسابقات گزینشی المپیک انتخاب کنیم.

این کارشناس والیبال درباره موفقیت تیم ملی در مسابقات گزینشی اظهار کرد: مسابقات گزینشی دیگر جای مشکلات و برطرف کردن آن و اشتباهات فردی نیست. در حال حاضر سیچلو مربی خوبی است و قبلا برنامه‌ریز ولاسکو بوده است. لوزانو همشهری اوست و زبان یکدیگر را به خوبی می‌فهمند. این دو می‌توانند زوج موفقی باشند. با این مربیان خوب و اردوهای سازنده می‌توانیم تیم بسیار خوبی را به مسابقات گزینشی اعزام کنیم. باید بهترین بازیکنان را برای شرکت در این مسابقات انتخاب شوند که اگر اشتباهی صورت گیرد دیگر قابل برگشت نیست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز