جلسه دکتر سجادی و حمیدی

وزارت ورزش در حمایت از فعالیت‌های استعدادیابی فدراسیون‌ها عزم راسخی دارد

۱۳۹۴/۱۲/۲۴ - ۱۹:۳۰:۴۳
کد خبر: ۳۸۴۲۳۶
وزارت ورزش در حمایت از فعالیت‌های استعدادیابی فدراسیون‌ها عزم راسخی دارد
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان به عزم راسخ وزارتخانه در حمایت از فعالیت های استعدادیابی فدراسیون ها و تعامل نزدیک و هم افزا با معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش تاکید کرد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا جلسه بررسی چالش ها و زمینه های گسترش تعاملات بین بخشی، ارائه راهکارهای رفع مشکل در زمینه اجرایی کردن تفاهم نامه بین وزارت ورزش و جوانان و آموزش و پرورش و فدراسیون های ورزشی در موضوع استعدادیابی برگزار شد.

در این نشست که با حضور معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارتخانه، معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، مدیرکل استعدادیابی و توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای و رؤسا و سرپرستان 8 فدراسیون برگزار شد، دکتر سجادی نسبت به عزم راسخ وزارت ورزش و جوانان در حمایت از فعالیت های استعدادیابی فدراسیون ها و تعامل نزدیک و هم افزا با معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش تاکید کرد.

همچنن دکتر حمیدی در خصوص آمادگی وزارت آموزش و پرورش به منظور همکاری با فدراسیون های ورزشی در 3 بخش، شامل کانون های تحت پوشش این وزارتخانه، ارائه تسهیلات به منظور تاسیس مدارس تخصصی ورزشی توسط فدراسیون ها و تعامل با فدراسیون ورزش مدارس توضیحات مبسوطی ارائه کرد.

در ادامه این جلسه دو ساعته دکتر رامین طباطبایی مدیرکل دفتر استعدادیابی، تدوین برنامه های میان مدت فدراسیون های ورزشی و اجرای تقویم ورزشی سالیانه آن ها در سال 95 بر همکاری با وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد.

وی در زمینه برگزاری مسابقات، کشف مستعدین، استفاده از امکانات پایگاه های ورزش قهرمانی در استان ها و تقویت رابطه بین هیات های ورزشی و انجمن های مدارس آموزش و پرورش از طریق این پایگاه ها مطالبی ارائه کرد.

سپس فدراسیون های شنا، دوومیدانی، ژیمناستیک، جودو، کشتی، دوچرخه سواری،‌وزنه برداری و تنیس مسائل و مشکلات خود در زمینه اجرای طرح استعدادیابی،‌ برگزاری مسابقات مشترک با آموزش و پرورش، تربیت و اعزام مربیان استعدادیاب به مسابقات آموزشگاهی، واگذاری اماکن ورزشی تحت تملک آموزش و پرورش به فدراسیون های ملی برای استعدادیابی و پرورش مستعدین دررده های سنی پایه به صورت حضوری با معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش مطرح کردند و نسبت به رفع مشکلات اجرایی بر اساس مفاد مندرج در تفاهم نامه تبادل نظر و چاره اندیشی شد.

همچنین مقرر شد جلسات مشابهی هر 45 روز یک بار به منظور بررسی گزارش پیشرفت کار و همکاری و هماهنگی بیشتر فدراسیون های فدراسیون های ملی با آموزش و پرورش در موضوع استعدادیابی و توسعه پایدار ورزش قهرمانی با هماهنگی و مدیریت دفتر استعدادیابی حوزه معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان در دفتر معاونت برگزار شود.

 

 

نظر شما