رقابت های گزینشی کشتی المپیک در آسیا – قزاقستان

قاسمی بلیت ریو را اوکی کرد/ تیم کشتی آزاد برای ریو کامل شد

۱۳۹۵/۰۱/۰۱ - ۱۴:۲۱:۳۵
کد خبر: ۳۸۵۵۰۶
قاسمی بلیت ریو را اوکی کرد/ تیم کشتی آزاد برای ریو کامل شد
نماینده وزن 125 کیلوگرم کشتی آزاد کشورمان با حضور در فینال رقابت‌های گزینشی المپیک در قاره آسیا موفق به کسب سهمیه المپیک ریو شد.

به گزارش خبر سرویس ورزشی برنا در ادامه سومین و آخرین روز از رقابت‌های گزینشی کشتی المپیک در قاره آسیا که از صبح امروز در شهر آستانه قزاقستان آغاز شده، کمیل قاسمی نماینده وزن 125 کیلوگرم کشتی آزاد با پیروزی در مرحله نیمه نهایی و حضور در فینال موفق به کسب سهمیه المپیک برای ایران شد.

کمیل قاسمی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 11 بر صفر از سد کانجین نام، دارنده مدال برنز آسیا و بازی‌های آسیایی از کره جنوبی گذشت و گام به نیمه‌نهایی گذاشته بود. وی در این مرحله نیز با ضربه فنی دنگ ژی‌وی، دارنده مدال برنز آسیا از چین را شکست داد و با حضور در فینال موفق به کسب سهمیه المپیک شد تا بدین ترتیب سهمیه های کشتی آزاد تکمیل و خیال رسول خادم راحت شود. قاسمی در فینال با دولت شبان بای از قزاقستان دیدار می کند.

در این رقابت‌ها تنها کشتی‌گیران فینالیست می‌توانند سهمیه المپیک را کسب کنند که حمید سوریان و بشیر باباجان‌زاده نمایندگان کشتی فرنگی کشورمان موفق به کسب سهمیه نشدند. کشتی‌گیرانی که در این مسابقات موفق به کسب سهمیه‌ نشوند، دو شانس دیگر هم دارند که البته به صورت جهانی برگزار می‌شود. اولین مسابقات گزینشی المپیک برای تمام کشورها 2 تا 4 اردیبهشت 95 در اولان باتور مغولستان برگزار می‌شود که در هر وزن سه نفر در رشته مردان مجوز حضور در المپیک را کسب می‌کنند. دومین رقابت گزینشی المپیک نیز 16 تا 18 اردیبهشت 95 در شهر استانبول ترکیه برگزار خواهد شد که در هر وزن دو نفر اول رشته مردان مجوز حضور در بازی‌های المپیک را بدست می‌آورند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز