هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال؛

همه دیدارها تحت تأثیر دربی/ استقلال خوزستان به دنبال تثبیت صدرنشینی

۱۳۹۵/۰۱/۲۴ - ۲۳:۳۵:۰۰
کد خبر: ۳۹۱۴۸۲
استقلال خوزستان صدرنشین لیگ برای حفظ جایگاه خود در یک بازی حساس به مصاف نفت خواهد رفت.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال از روز پنج شنبه با انجام 6 بازی در شهرهای مختلف پیگیری خواهد شد.

هرچه به هفته پایانی لیگ برتر نزدیک تر می شویم حساسیت بیشتری در بین تیم های لیگ به چشم می خورد. لیگ برتر در این فصل شرایط ویژه ای دارد هم در صدر و هم در انتهای جدول. با وجود اینکه چند هفته بیشتر به پایان لیگ باقی نمانده است ولی نمی توان پیش بینی کرد که کدام تیم قهرمان خواهد شد و کدام تیم ها به دسته اول سقوط خواهند کرد. ولی به گونه ای می توان تمام دیدارهای این هفته را تحت تأثیر دربی تهران دانست چون دو تیم پرپسولیس و استقلال به جز بازی حیثیتی که در روز جمعه دارند برای قهرمانی نیز می جنگند.

در اولین دیدار این هفته دو تیم سپاهان و استقلال اهواز در اصفهان به مصاف هم خواهند رفت. سپاهان سعی می کند که در این چند هفته ای که به پایان لیگ باقی مانده خود را به میانه جدول نزدیک تر کند و استقلال اهواز نیز برای بقا در لیگ تلاش می کند هرچند که گزینه اول سقوط به دسته اول می باشد. سپاهان بازی هفته گذشته خود را با تساوی در تهران مقابل استقلال به پایان برد و تیم استقلال اهواز نیز در برابر همشهری خودش استقلال خوزستان با یک گل تن به شکست داد.

در دیگر دیدار این هفته تیم بحران زده راه آهن در خانه میزبان ذوب آهن است که چند هفته ای می شود در لیگ روی پیروزی را ندیده است و هرچه قدر در لیگ قهرمانان خوب کار کرده است در نیم فصل دوم نمایش بسیار ضعیفی داشته است و شاگردان گل محمدی برای خروج از بحران و ماندن در کورس قهرمانی به برد این بازی احتیاج دارند. تیم راه آهن نیز که هفته ها با مشکل گلزنی دست و پنجه نرم می کند.

تیم تراکتورسازی که با آمدن امیر قلعه نویی در نیم فصل دوم روند روبه رشدی را گرفته و پیروزی های متوالی را به دست آورده است در این هفته میزبان صبای قم است که بعد از 9 هفته در بازی قبل خودش مقابل سایپا یه برد پرگل را به دست آورد. تراکتوری ها که در چند هفته گذشته با نمایش خوب خود به رده ی چهارم جدول رسیده اند کار سختی را در مقابل شاگردان دایی خواهند داشت که روحیه ای مضاعف گرفته اند.

اما حساس ترین بازی روز پنج شنبه دیدار دو تیم استقلال خوزستان و نفت خواهد بود. شاگردان ویسی که هفته هاست در صدر جدول بین رده ی اول و دوم در حال چرخش هستند برای اینکه از کورس قهرمانی جا نمانند باید به مصاف تیم نفت بروند. شاگردان منصوریان که از مدت ها قبل با مشکلات مالی زیادی روبرو هستند ولی در سه بازی متوالی خود به پیروزی رسیده اند و جهش خیره کننده ای را در جدول رده بندی داشته اند.

سایپا یکی دیگر از تیم های بحران زده نیم فصل دوم است که مدتها می شود روی آرامش به این باشگاه نرسیده است و از طرفی باخت های پی در پی و از طرف دیگر مشکلات داخلی این باشگاه باعث شده که اوضاع زیاد خوبی در این باشگاه حکمفرما نباشد. امیدی که شاگردان جلالی برای بازی این هفته دارند این است که تیم سیاه جامگان نیز وضعیت چندان مطلوبی در جدول ندارد و برای بقا در لیگ تلاش می کند.

در آخرین بازی این روز تیم پدیده در مشهد میزبان گسترش فولاد است. فراز کمالوند در نیم فصل دوم شکل تازه ای از این تیم را به نمایش گذاشته است و بازی های بسیار خوبی را انجام می دهد. تبریزی ها بازی هفته قبل خود را مقابل راه آهن به پیروزی رسیدند و با صعودی که در جدول داشتند در رده هفتم قرار گرفتند. تیم پدیده نیز با یک گل برابر نفت شکست خورد که همچنان در نیمه پایانی جدول رده بندی قرار بگیرد.

نظر شما