نیازمند افزایش اهرم های کنترلی بیشتر هستیم

افشاردوست: نوجوانان والیبالیست را فراموش نکرده ایم

۱۳۹۵/۰۲/۰۸ - ۱۱:۱۰:۵۴
کد خبر: ۳۹۷۷۹۰
افشاردوست: نوجوانان والیبالیست را فراموش نکرده ایم
دبیرکل فدراسیون والیبال با بیان اینکه تیم ملی والیبال نوجوانان را فراموش نکرده ایم، گفت: کادر فنی این تیم به زودی معرفی خواهند شد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، دبیرکل فدراسیون والیبال با بیان اینکه تیم ملی والیبال نوجوانان را فراموش نکرده ایم، گفت: کادر فنی این تیم به زودی معرفی خواهند شد و امیدوارم تمرینات بازیکنان نیز از ابتدای تابستان آغاز شود.

محمود افشاردوست افزود: برنامه های فدراسیون والیبال در سال 95 اولویت بندی شده است و اولویت نخست تیم ملی والیبال و مسابقات انتخابی المپیک در ژاپن است.

وی تصریح کرد: این به این معنی نیست که فدراسیون، تیم ملی والیبال نوجوانان را فراموش کرده است، تیم ملی والیبال نوجوانان خود را باید برای مسابقات قهرمانی آسیا و رقابت های قهرمانی جهان که سال آینده برگزار می شود، آماده کند، بنابر این فرصت کافی برای برنامه ریزی برای این تیم داریم.

دبیرکل فدراسیون والیبال با بیان اینکه انتخاب کادر فنی این تیم در درست بررسی است، گفت: اوایل تابستان این تیم تشکیل خواهد شد و بازیکنان نهایی این تیم نیز تا قبل از لیگ برتر سال 95 مشخص خواهند شد تا بازیکنان برای برنامه ریزی مشکل خاصی نداشته باشند.

وی درباره شرایط فدراسیون برای انتخاب سرمربی این تیم گفت: بازیکن سازی، حفظ سلامت بازیکنان در رده سنی حساس نوجوانی و آشنایی با علم روز جهان در والیبال نوجوانان از جمله شرایط مدنظر فدراسیون برای انتخاب سرمربی است. باید تلاش کنیم که بازیکنان نوجوان تیم ملی همچون گذشته در شرایطی آموزش ببینند که جدیدترین روش های تمرینی برای آنان مهیا شده باشد.

افشاردوست درباره انتخاب بازیکنان تیم ملی نوجوانان و استفاده از تجربه های کمیته استعدادیابی در چند سال اخیر گفت: حتما از تجربه های این کمیته برای تیم ملی نوجوانان سال آینده استفاده خواهیم کرد. عملکرد کمیته استعدادیابی به لحاظ اجرایی خوب و علمی بود و همه کارشناسان دفتر استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان نیز این روند را تایید کردند.

وی با بیان اینکه کمیته استعدادیابی فدراسیون بر اساس آخرین دستاوردهای علمی ورزش والیبال پارامترهایی برای کار خود در کشور تعیین کرده است، تصریح کرد: این پارامترها از نظر کلی کاملا علمی هستند اما شاید از نظر اجرایی به دلیل اشتباهات فردی مربیان در استان ها با مشکلاتی روبرو شده باشد و در نتیجه درصد کمی از استعدادهای موجود کشور شناسائی نشده باشد، اما این میزان به قدری ناچیز است که نمی توان برای آینده والیبال کشور، برنامه های کمیته استعدادیابی را نادیده گرفت.

دبیرکل فدراسیون والیبال تاکید کرد: باید تلاش کنیم موانع اجرایی کار را از بین ببریم. وقتی از هشت هزار داوطلب نهایتا در چهار مرحله 150 نفر انتخاب می شوند، نشان دهنده انجام درست کار استعدادیابی است، اما نیازمند افزایش اهرم های کنترلی بیشتر هستیم تا کشف استعدادها به 100 درصد برسد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز