از اینکه آکادوف در آستانه المپیک محروم شد ناراحتم

رستمی: کسب مدال نقره لندن، انگیزه‌ام را برای ریو دوچندان می‌کند

۱۳۹۵/۰۳/۲۹ - ۱۳:۰۰:۵۹
کد خبر: ۴۱۹۱۱۳
رستمی: کسب مدال نقره لندن، انگیزه‌ام را برای ریو دوچندان می‌کند
وزنه بردار المپیکی ایران گفت: من رکورد دنیا را شکستم، اما اتفاقی نیفتاد و خیلی‌ها بی تفاوت از کنار رستمی گذشتند.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، اعلام خبر دوپینگی شدن آپتی آکادوف رقیب روس کیانوش رستمی ملی‌پوش وزنه‌برداری کشورمان در المپیک لندن و بازپس گرفتن نشان نقره از این وزنه‌بردار باعث شد پس از 4 سال نشان برنز رستمی به نقره تبدیل شود.

کیانوش رستمی در خصوص اینکه بعد از 4 سال مدال برنزش تبدیل به نقره المپیک شد، می‌گوید: وقتی این خبر را شنیدم از اینکه مدال نقره به من رسیده است بیشتر از خودم برای خوشحالی مردم و اهالی وزنه‌برداری خوشحال شدم. مطمئنا حس و انگیزه من پس از شنیدن این خبر برای تلاش بیشتر و کسب افتخاری ارزشمندتر در بازی‌های المپیک پیش رو (2016 ریو) دوچندان شد.

وزنه‌بردار طلایی ایران در رقابت‌های جهانی 2011 و 2014 افزود: برای آکادوف خیلی ناراحتم؛ او و ایلیا از دوستان صمیمی من هستند. او هم برای حضور در این مسابقات زحمت کشیده بود، اما باور کنید از اینکه آکادوف در آستانه المپیک ریو محروم می‌شود خیلی ناراحتم! سالهاست با این وزنه‌بردار دوست هستم و آشنایی کاملی از او دارم. آپتی مسلمان است و معتقد به اصول اسلام؛ حتی من قرائت قرآن او را هم شنیدم. به همین دلیل واقعا متاثر شدم از اینکه چنین شرایطی برای این وزنه‌بردار مسلمان روس رخ داد تا در آستانه المپیک دچار بحران و مشکل جدی بنام دوپینگ و محرومیت شود. بی تردید هر ورزشکاری اگر در مسابقات جهانی و المپیک با آگاهی شرکت نکند برایش مشکل ساز می‌شود. 

رستمی تصریح کرد: بی تردید ما مدیون دعاها و حمایت های همیشگی رهبر عزیز و گرانقدر انقلاب؛ مردم و خون شهداء هستیم. به همین دلیل من مدالم را به مقام معظم رهبری، همه مردم ایران و شهدای انقلاب که ما همه مدیون خون این عزیزان و خانواده‌های آنها هستیم، تقدیم می‌کنم. دعاهای مردم عزیزم همیشه در سخت‌ترین شرایط به من کمک کرده و همواره باعث شده تا من و بقیه ملی‌پوشان افتخارات زیادی را برای ایران اسلامی کسب کنیم.

ملی‌پوش دسته 85 کیلوگرم کشورمان گفت: همه از کیانوش رستمی توقع دارند؛ من رکورد دنیا را شکستم، اما اتفاقی نیفتاد و خیلی‌ها بی تفاوت از کنار رستمی گذشتند. حالا هم مدال نقره برای من شده است باز هم خیلی‌ها بی تفاوت از کنار این عبور خواهند کرد! باور کنید از کنار واقعیت‌ها نمی‌شود گذشت. شک ندارم که مسئولان کشور ما به درستی فکر می‌کنند، اما همه باید این را بدانند که المپیک مهم‌ترین رویداد ورزشی جهان است و آنقدر برای کشورها اهمیت دارد که سیاست را هم وارد ورزش می‌کند. من انتظارات زیادی ندارم، فقط باید حمایت شوم. خدا را شکر می‌کنم که به من قدرت داد تا بتوانم رکورد جهان را بشکنم. من برای طلایی شدن در المپیک پیش رو تلاش می‌کنم، اما توقع دارم که حواس مسئولان هم به ورزشکاران باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز