شاهین با حداقل امکانات تمرین می‌کند

اقبالی: ایزدیار تمام انرژی و زندگی خود را برای پارالمپیک ریو گذاشته است

۱۳۹۵/۰۴/۰۶ - ۰۹:۳۱:۱۶
کد خبر: ۴۲۲۸۲۴
اقبالی: ایزدیار تمام انرژی و زندگی خود را برای پارالمپیک ریو گذاشته است
سرمربی تیم ملی شنای جانبازان و معلولین گفت: بعد از بازیهای پاراآسیایی کره جنوبی، اولین مرحله برنامه تمرینی شاهین ایزدیار را مشخص کردیم.

به گزارش گروه ورزش خبرگزاری برنا، شاهین ایزدیار که تنها نماینده ایران در مسابقات شنا بازیهای پارالمپیک ریو است، در مشهد طبق برنامه های تمرینی ارائه شده توسط محمدحسین اقبالی، سرمربی تیم ملی شنا معلولان و زیر نظر مستقیم مهدی ضیایی پیگیر تمریناتش است.

این شناگر که از بازیهای پاراآسیایی اینچئون کره جنوبی به حد نصاب لازم برای کسب سهمیه پارالمپیک ریو دست یافت، در پارالمپیک لندن هم شرکت داشت. در آن دوره بازیهای پارالمپیک ایزدیار در چهار ماده با حریفانش رقابت کرد اما طبق برنامه ریزی صورت گرفته، وی در پارالمپیک پانزدهم تنها در دو ماده ۱۰۰ متر قورباغه و ۵۰ متر کرال پشت به آب می پرد با این هدف که بتواند فینالیست شود و در جمع هشت نفر برتر هر یک از این دو ماه قرار بگیرد.

محمدحسین اقبالی حضور در این جمع را هدفگذاری انجام شده برای شاهین ایزدیار عنوان کرد و تاکید کرد که برنامه های تمرینی این شناگر هم بر همین اساس پیگیری می شود.

اقبالی در این خصوص اظهار داشت: بعد از بازیهای پاراآسیایی کره جنوبی، اولین مرحله برنامه تمرینی شاهین ایزدیار را مشخص کردیم. این مرحله از تمرینات تا زمان مسابقات باشگاهی کشور بود که طی آن شاهین به رکوردهای خوبی هم دست یافت.

وی در این رابطه ادامه داد: بعد از این رقابت‌ها و از اول اسفندماه که حضور شاهین ایزدیار در پارالمپیک هم قطعی شد، مرحله دوم برنامه های تمرینی وی را بر مبنای حضور در پارالمپیک ریو آغاز کردیم. در این مرحله از تمرینات، شاهین روزی سه جلسه تمرین می کند. یک جلسه بدنسازی می کند و دو جلسه هم به آب درمانی اختصاص می دهد. تا زمان اعزام به ریو تمرینات وی به همین منوال و در مشهد پیگیری خواهد شد.

بنا براعلام سرمربی تیم ملی شنای معلولان، برای شاهین ایزدیار تا زمان اعزام به پارالمپیک ریو هیچ اعزام برون مرزی پیش بینی نشده است و وی تمام اردوهای خود را به صورت داخلی دنبال خواهد کرد.

اقبالی ضمن اشاره به این موضوع تاکید کرد: شاهین ایزدیار صد در صد زندگی و انرژی خود را برای پارالمپیک ریو گذاشته است.

او در وضعیت خیلی خوبی به سر می برد اگر چه حریفانش هم بیکار نیستند. در تورنمنت بین المللی آلمان که چندی پیش در آن شرکت داشتیم، خیلی از شناگران المپیکی حضور داشتند. آنها از آمادگی فوق العاده ای برخوردار بودند.

سرمربی تیم ملی شنای معلولان همچنین در مورد حضور ایزدیار تنها در دو ماده از مسابقات شنای پارالمپیک ریو توضیح داد و گفت: ۱۰۰ متر قورباغه و ۵۰ متر کرال پشت دو ماه تخصصی و اصلی شاهین هستند که شانس فینالیست شدن در آنها را هم دارد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم وی فقط در این دو ماده شرکت کند و برای صعود به فینال با حریفانش رقابت کند.

وی با یادآوری اینکه شاهین ایزدیار در ماده ۱۰۰ متر قورباغه پارالمپیک ریو به فینال راه یافت و توانست جایگاه هشتم را در اختیار بگیرد، در مورد هدف عمده اعزام وی به ریو گفت: همین که شاهین بتواند فینال دوره قبل پارالمپیک را تکرار کند و در هر دو ماده ۱۰۰ متر قورباغه و ۵۰ متر کرال پشت به مرحله نهایی راه یابد برنده است و موفقیت بزرگ برای او به حساب می آید.

نفرات اول تا سوم پارالمپیک در کلاس شاهین ایزدیار از شناگران سالم ایران خیلی بهتر هستند. منظورم این است که سطح کار رقیبان شاهین خیلی بالا است و او کار راحتی در پیش ندارد.

اقبالی تاکید کرد: در تورنمنت آلمان مشخص بود که شناگران پارالمپیکی تا چه حد آماده هستند. آنها با بهترین امکانات پیگیر تمرینات شان هستند در حالیکه شاهین ایزدیار با حداقل امکانات تمرین می کند. با این شرایط از وی انتظار سکو نداریم و همینکه بتواند فینال پارالمپیک لندن را تکرار کند، خوب است. شاهین جنگنده و زحمتکش است و قطعا نتایج خوبی خواهد گرفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز