رقابت‌های انتخابی شنای المپیک؛

راهیابی سه نماینده ایران به نیمه‌نهایی و فینال آخرین روز

۱۳۹۵/۰۴/۱۲ - ۱۳:۵۵:۳۹
کد خبر: ۴۲۵۶۰۹
راهیابی سه نماینده ایران به نیمه‌نهایی و فینال آخرین روز
تیم‌ملی شنای ایران در چهارمین و آخرین روز حضور خود در بوداپست از صبح امروز (شنبه) با حضور در سه ماده رقابتی تلاش خود را برای کسب سهمیه المپیک ریو به سرانجام می‌رساند.

به گزارش گروه ورزش خبرگزاری برنا،  ملی‌پوشان شنای ایران برای حضور در مسابقات انتخابی المپیک و کسب حدنصاب‌های مورد نیاز، در مسابقات ملی مجارستان شرکت کردند. این رقابت‌ها که از  ۲۹ ژوئن تا دوم جولای ۲۰۱۶ ( ۹ تا ۱۲ تیر ۱۳۹۵) به میزبانی شهر بوداپست برگزار می‌شود برای شناگران ایران حکم آخرین ایستگاه کسب سهمیه المپیک را دارد.

جمال چاوشی فر، مهدی انصاری، آرشام میرزایی، احمدرضا جلالی و آریا نسیمی شاد زیر نظر عباسعلی کشتکار و خشایار حضرتی در این رقابت‌ها حضور دارند. ملی پوشان در مجموع این چهار روز ۱۷ بار مسابقه می‌دهند که  هر شناگر در یک یا دو ماده تخصصی شانس بیشتری برای کسب سهمیه دارد.

روز چهارم و پایانی این رقابت‌ها هم با حضور جمال چاوشی فر، مهدی انصاری و آریا نسیمی شاد در حال پیگیری است. امروز (شنبه) نمایندگان کشور در فینال ۱۰۰متر کرال پشت و مقدماتی ۵۰متر پروانه و ۲۰۰متر قورباغه به آب می‌زنند.

در رقابت های صبح ابتدا و در ماده ۲۰۰متر قورباغه، آریا نسیمی شاد و مهدی انصاری مسابقه دادند. نسیمی شاد در این ماده با ثبت زمان دو دقیقه و ۲۱ ثانیه و ۸۹ صدم ثانیه توانست به صورت مستقیم راهی مرحله فینال شود. انصاری هم رکورد ۲:۲۰٫۸۰ را به ثبت رساند و به دلیل همزمانی این ماده با نیمه نهایی ماده ۵۰ متر پروانه به تشخیص کادر فنی از حضور در فینال انصراف داد.

دیگر مسابقه صبح امروز ۵۰متر پروانه بود. جایی که مهدی انصاری تنها نماینده ایران در آن به آب زد. انصاری ۵۰ متر را در ۲۵ ثانیه و ۱۴ صدم ثانیه شنا کرد تا جواز حضور در مرحله نیمه نهایی را کسب کند.

با این حساب امشب شاهد رقابت جمال چاوشی فر کاپیتان تیم ملی در فینال ۱۰۰متر کرال پشت، آریا نسیمی شاد در ۲۰۰ متر قورباغه و مهدی انصاری در نیمه نهایی ۵۰ متر پروانه خواهیم بود.

نظر شما