دیدگاه های اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس درباره برنامه های وزارت ورزش و جوانان

۱۳۹۵/۰۴/۱۹ - ۱۳:۳۸:۲۴
کد خبر: ۴۲۸۵۷۹
دیدگاه های اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس درباره برنامه های وزارت ورزش و جوانان
در دیدار وزیر ورزش و جوانان با اعضای کمیسیون فرهنگی ، توسعه ورزش همگانی، حضور موثر زنان در عرصه‌های تصمیم سازی ملی و بین الملل ورزش و توجه به بحث جوانان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت

به گزارش سرویس ورزشی برنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، دکتر محمود گودرزی به همراه معاونان خود میهمان کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بود. این دیدار به منظور آشنایی اعضای جدید کمیسیون فرهنگی با برنامه ها ودیدگاههای وزیر ورزش و جوانان و معاونت های مختلف برگزار شد

دراین دیدار دو ساعته که هفته گذشته برگزار شد نمایندگان مردم عمدتا درباره  توسعه و گسترش ورزش همگانی، حضور موثر زنان در عرصه های تصمیم سازی ملی و بین الملل ورزش، بازی های المپیک و پارالمپیک و توجه تخصصی تر به موضوع جوانان به بحث و تبادل نظر پرداختند.
  
ورزش مطالبه جوانان است، دولت سرانه ورزش حرفه ای را بدهد
محمدعلی وکیلی راد نماینده مردم تهران گفت: ورزش برای جوانان یک مطالبه است و این امکان باید برای همه اقشار فراهم شود. او در ادامه خواستار این شد که در لایحه دولت برای سرانه  ورزش حرفه ای و عمومی، تخصیص های مورد نظر تدوین شود.

ورزش همگانی باید در تمامی استان ها توسعه پیدا کند
سعیدی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی وعضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی  توسعه  ورزش همگانی بدون تکیه بر بودجه و  امکانات دولتی و بهره گیری از  ظرفیت مردمی را مورد تاکید قرار داد .

وی همچنین  حمایت از  بخش خصوصی  و ترغیب این بخش برای سرمایه گذاری در ورزش را بسیار مهم دانست و از تلاش های وزارت ورزش درجذب خیرین ورزشیارقدر دانی کرد.

در ادامه محمد اسماعیل سعیدی  نگاه متوازن در تخصیص  اعتبارات به دو موضوع ورزش و جوانان را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: در استانهای کشور مقوله جوانان تحت تاثیر ورزش قرار نگیرد و به همان اندازه برای حوزه جوان برنامه ریزی واعتبار تخصیص داده شود.
 

برای حمایت از فوتبال یک اتحادیه مقتدر تشکیل شود
احسان قاضی زاده هاشمی نماینده مردم فریمان و سرخس  نیز اهمیت فوتبال و علاقمندی مردم به این رشته ورزشی را مورد توجه قرار داد و پیشنهاد تشکیل اتحادیه مقتدر در فوتبال را مطرح کرد.هاشمی با اشاره به شفاف سازی قراردادها و تلاش وزیر ورزش و جوانان در این مورد، مساله دلالی و دستمزدهای  فوتبالیستها را در مبارزه با فساد بسیار مهم و این مساله را قابل پیگیری و حل دانست .نماینده سرخس و فریمان در مجلس شورای اسلامی به  برگزاری قانونمند مجامع انتخاباتی فدراسیونهای ورزشی اشاره کرد و ان را از دست اوردهای وزارت ورزش و جوانان دانست وی  توزان در تخصیص اعتبارات دردو حوزه ورزش و جوانان را نیر مورد تاکید قرار داد.
 
زمینه سازی برای حضور مدیریتی و مقتدر زنان در عرصه تصمیم سازی ورزش و جوانان
فاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران گفت: برای حضور زنان درمجامع بین المللی  ورزشی فرصت سازی شود

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت حضور زنان در مجامع تصمیم گیری برای ورزشی خواستار فرصت سازی و ایجاد بستر مناسب برای حضور این بخش در تصمیم سازی های بین المللی و داخلی ورزش شد.

تعامل بیشتر بین وزارتخانه برای توسعه ورزش

پروانه سلحشوری نماینده مردم تهران بر تعامل بیشتر وزارت ورزش و جوانان با سایر وزارتخانه ها برای توسعه ورزش تاکید کرد

وی گفت: برای توسعه همراه و سازنده ورزش خصوصا در بخش همگانی نیازمند همراهی و کمک و تعامل بین وزارتخانه های ورزش و جوانان،  آموزش وپرورش،  آموزش عالی دانست.

خانم سلحشوری بهره گیری از امکانات بخش خصوصی در توسعه زیر ساختهای ورزشی بسیار مهم دانست و از اقدامات وزارت ورزش و جوانان دراین خصوص تقدیر کرد .

عمومی سازی ورزش در تمامی استانها باید مورد توجه قرار بگیرد
حجت الاسلام آزادی خواه نماینده مجلس شورای اسلامی برنامه ریزی و شناسایی مناطق محروم در حوزه ورزش را پیشنهاد کرد و خواستار رفع محرومیتهای زیر ساختی ورزشی شد

وی پیام دکتر محمود گودرزی مبنی بر ارتقاء سطح سلامتی با بهره گیری از ورزش را مورد تاکید قرار داد و افزود: در استانها و شهرستانها باید موضوع همگانی سازی ورزش مورد توجه قرار بگیرد.

نگاه علمی دکتر گودرزی به ورزش قابل تقدیر است

حجت الاسلام شیخ نماینده مردم تهران درمجلس شورای اسلامی نگاه علمی وزیر ورزش و جوانان در خصوص ورزش را مورد تقدیر قرار داد و خواستار تداوم نگاه تخصصی به دو حوزه زیر مجموعه این وزارتخانه شد.

ورزش همگانی در تمام کشور باید گسترش یابد

مسعودی نماینده مردم سبزوار توزیع عادلانه در برنامه های توسعه ای ورزش را خواستار شد و گفت توزیع عادلانه تجهیزات  ورزش و برنامه ریزی برای توسعه ورزش همگانی در تمامی کشور باید مد نظر مدیران ورزش کشور باشد.
 
جوانان در سایه ورزش قرار نگیرند
سید صادق طباطبایی نژاد نماینده مردم اردستان و عضو کمیسیون فرهنگی در دیدار با وزیر و معاونان وزارت ورزش و جوانان گفت:  پس از تلفیق سازمان ملی جوانان، موضوع جوانان در سایه ورزش پنهان مانده است که باید به  این موضوع توجه بیشتری شود چرا که جوانان شاکله فرهنگی کشور را تشکیل می دهد.

تکلیف پروژه های ناتمام سریعتر روشن شود

حجت‌الاسلام احمد سالک، نائب رئیس کمیسیون فرهنگی با تقدیر از تلاش های وزیر ورزش و جوانان و تعاملی که در مجلس نهم هم با این کمیسیون داشتند با اشاره به  4 هزار و 200 پروزه نیمه تمام  ورزشی اظهار داشت:تکلیف این  پروژ ه ها باید هرچه زودتر روشن شود.  

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز