بازی با عربستان آسان نخواهد بود

محصص: جوانگرایی همیشه باعث انگیزه و موفقیت یک تیم است

۱۳۹۵/۰۴/۲۹ - ۱۷:۳۲:۵۳
کد خبر: ۴۳۴۱۹۷
محصص: جوانگرایی همیشه باعث انگیزه و موفقیت یک تیم است
رئیس کمیته فنی و توسعه فوتبال درباره تیم های ملی فوتبال بزرگسالان، جوانان و نوجوانان صحبت کرد.

به گزارش گروه ورزش خبرگزاری برنا، مرتضی محصص درباره آخرین وضعیت تیم ملی پسران نوجوان برای شرکت در مرحله نهایی رقابت های قهرمانی آسیا گفت: در گروه نسبتا سختی قرار گرفته ایم. همگروه شدن با هند که از میزبانی بهره می برد و عربستان کار آسان و راحتی نیست. امیدوارم اولین بازی خود را با پیروزی شروع کرده و سه امتیاز اولین مسابقه را کسب کنیم تا راحت تر به ادامه مسابقات بپردازیم. بازی اول برای صعود کردن نقش حیاتی دارد. باید با اقتدار پیروز شویم و با کسب سه امتیاز مورد نظر، شانس موفقیت و در نهایت صعود در این رقابتها را به دست آوریم.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه هند دارای آب و هوای شرجی است، باید اردوهای تدارکاتی نوجوانان در جنوب کشور برگزار شود تا بازیکنان به مشکلی نخورند. باید از لحاظ تکنیکی، تاکتیکی، جسمانی و روانی آماده باشیم تا بتوانیم در بازیهای نهایی قهرمانی آسیا عملکرد قابل قبولی از خود به ثبت برسانیم. خوشبختانه کادر فنی تیم ملی با رویکردی جدید و مناسب، برنامه های خود را در جهت موفقیت و آمادگی هرچه بیشتر تیم به مرحله اجرا رسانده و امیدوار هستیم که نتایج مطلوبی در این بازیها به دست آوریم. ما شانس خوبی برای صعود داریم و با برنامه ریزی مدون به این مهم خواهیم رسید. تیم ملی نوجوانان از مهره های بسیار خوبی بهره می برد و با درایت کادر فنی، می دانم که در مسابقات پیش رو شاهد روند رو به رشد و توسعه ای ملی پوشان خواهیم بود.

رئیس کمیته فنی و توسعه درخصوص شرایط تیم ملی جوانان ادامه داد: این تیم هم اکنون در تورنمنت زیر 21 سال سنگاپور حضور دارد و معتقدم در این بازیها محک خوبی می خورد. چرا که تیم های ازبکستان، هنگ کنگ و سنگاپور در این تورنمنت حضور دارند و باعث می شود تا بازیکنان از سوی کادر فنی ارزیابی شوند. ضمن این که آب و هوای این کشور با بحرین بسیار همخوانی دارد و ملی پوشان بازی در شرایط آب و هوایی شرجی را تجربه می کنند.

وی در ادامه بیان کرد: قبل از رفتن به هر رقابتی کادر و بازیکنان اگر مثبت فکر نکنند و تفکرشان برای پیروزی نباشد، اصلا به مسابقات نباید بروند. اما با شایستگی و  و لیاقتی که از تیمهای جوانان و نوجوانان سراغ دارم، مطمئنم که تیم های شایسته ای برای حضور در آسیا و جام جهانی هستند. قبول دارم که حریفان برنامه های تدارکاتی به مراتب منسجم تری نسبت به ما داشته اند. اما اگر کیفیت بازیکنان و طراحی نقشه در بازی وجود داشته باشد، نتیجه مورد نظر به دست می آید. البته فاکتور شانس را نباید در مسابقات نادیده بگیریم. در کنار انتخاب بازیکنان، داشتن برنامه ریزی برای بازی، کادر فنی مجرب و نظم انضباط و داشتن شانس میتواند مهمترین عامل پیروزی در بازیهای پیش رو باشد.

رئیس کمیته فنی و توسعه درباره آخرین وضعیت تیم ملی فوتبال بزرگسالان گفت: بدون شک در گروه سختی قرار داریم. اما امیدواری بزرگی داریم چرا که کادر فنی با تجربه ای در کنار تیم وجود دارد. ضمن اینکه موضوع جوانگرایی باعث شده تا تیم با انگیزه تر از قبل داشته باشیم. در واقع جوانگرایی همیشه باعث انگیزه و موفقیت یک تیم است.

محصص در ادامه صحبت های خود افزود: بازی برابر قطر که در تهران است، بسیار سخت است. چرا که قطر خود را برای جام جهانی 2022 آماده می کند. در کنار تمامی موارد فوق، انتظارات از تیم ملی بالا رفته و قطر با برنامه دفاعی و ضد حمله به یک تساوی هم رضایت می دهد. معتقدم کارلوس کی روش طراحی خاصی برای این بازی دارد.

وی در ادامه بیان کرد: دو تیم ازبکستان و کره جنوبی، هر دو از نظر توان فیزیکی در سطح بالایی هستند. ضمن اینکه از نظر تاکتیکی شناخت بسیار خوبی از تیم ایران دارند. همچنین اطلاعات بسیار خوبی از نحوه بازی ما و تفکرات کی روش دارند. تیم چین و سوریه نیز حریف دست و پا بسته ای برای ما نبوده و در مجموع در گروه راحتی قرار نداریم.

رئیس کمیته توسعه و فنی فوتبال بیان کرد: تیم ملی احتیاج به بازی با حریفانی از آمریکای جنوبی و اروپایی دارد تا بتواند از گروه خود صعود کند. صعود غیر ممکن نیست اما باید تدارکات خوب و بسیار قوی در کنار برنامه ریزی مدون داشته باشیم. ما امیدوار به صعود هستیم اما همانطور که در بالا اشاره کردم کارمان بسیار سخت است. هر چقدر دیدارهای تدارکاتی از تیم های امریکای جنوبی و اروپایی داشته باشیم؛ به نفعمان خواهد بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بدون شک فدراسیون فوتبال همچون گذشته حمایت های خود را از تیم ملی بکار خواهد گرفت و امیدوارم با برنامه ریزی که کی روش برای بازیهای ایران در مقابل حریفان سختش در پیش می گیرد، فوتبال ایران همانند گذشته از گروه خود صعود کرده و در جام جهانی شاهد موفقیت این تیم باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز