قطر برای رسیدن به جام جهانی کم نمی گذارد

ترابی: باید از حیثیت فوتبال ایران دفاع کنیم

۱۳۹۵/۰۵/۲۵ - ۱۴:۳۳:۰۸
کد خبر: ۴۴۶۱۷۹
ترابی: باید از حیثیت فوتبال ایران دفاع کنیم
بازیکن تیم ملی فوتبال ایران امیدوار است این تیم شروع خوبی در انتخابی جام جهانی داشته باشد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، مهدی ترابی در گفتگو با سایت فدراسیون فوتبال درباره وضعیت تیم ملی در اردوی ایتالیا اظهار کرد: واقعیت این است که تنها 17 روز تا اولین دیدارمان در رقابتهای انتخابی جام جهانی زمان داریم و فرصتی نیست که بخواهیم زمان از دست بدهیم. بر همین اساس تیم ملی از شنبه در ایتالیا اردو زده و به نظرم شرایط به سمتی می رود که تیم با قدرت مسابقات را آغاز کند.

وی افزود: هر چند دو اردوی قبلی رااز دست دادیم و این دو اردو برگزار نشد اما با تجربه ای که کادر فنی دارد و تلاشی که بازیکنان به خرج می دهند، امیدوارم بتوانیم به شرایط همپای رقیبانمان برسیم. همانطور که می دانید قطر به عنوان اولین حریف ما از چند روز قبل کارش را آغاز کرده اما امیدوارم بتوانیم در فاصله ای که تا آن بازی داریم به وضعیت مورد نظر کادر فنی برسیم.

ترابی با بیان اینکه بازیکنان تیم ملی انگیزه فراوانی دارند، گفت: مهمترین مسابقاتی که فوتبال ایران در پیش دارد، قطعا همین رقابتهاست. حضور پرقدرت در رقابتهای انتخابی جام جهانی برای تیمهایی نظیر کره جنوبی، ژاپن و استرالیا مهمتر از جام ملتهاست. فکر می کنم تیمهای قطر و چین هم از این کشورها الگو گرفته اند و قطعا با آمادگی صد در صد و با تمام قوا در این رقابتها شرکت می کنند. چین با سرمایه گذاری عظیمی که در فوتبال کرده نمی خواهد به راحتی حضور در جام جهانی را از دست بدهد و قطر هم به عنوان میزبان بعدی جام جهانی هر آنچه در توان دارد را خرج می کند تا بتواند با شرکت در مسابقات روسیه در فوتبال دنیا خودش را نشان بدهد. بر همین اساس هم هست که آنها تابعیت بازیکنان کشورهای مختلف را قطری می کنند.

وی با بیان اینکه فوتبال آسیا در این چند سال روی اسم ایران حساب ویژه ای باز کرده است، گفت: ما ماه هاست تیم اول آسیا هستیم و به همین خاطر  باید از حیثیت فوتبال ایران دفاع کنیم. البته در این بین به  تنهایی نمی توانیم این کار را انجام بدهیم و به حمایت همه در ایران چه مسوولان، چه رسانه ها و چه هواداران نیاز داریم. امیدوارم تا بازی با قطر و چین این حمایت از تیم ملی وجود داشته باشد تا بتوانیم شروع خوب و قدرتمندی در این مسابقات داشته باشیم.

نظر شما