چینی‌ها با دیدن آن همه عزادار شگفت زده شدند؛

شاهرودی: بازی در روز تاسوعا اتفاق خوبی است/ ۶ تایی شدن کره برایم دلچسب بود

۱۳۹۵/۰۷/۱۸ - ۰۵:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۶۷۱۳۷
شاهرودی:  بازی در روز تاسوعا اتفاق خوبی است/ ۶ تایی شدن کره برایم دلچسب بود
مدافع اسبق تیم‌ملی گفت: استفاده از میلادمحمدی در کارهای هجومی، سمت چپ تیم‌ملی را خطرناک می‌کند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، رضا شاهرودی، چپ‌پای اسبق و نامدار تیم‌ملی کشورمان در گفتگو با خبرنگار برنا و در خصوص بازی حساس تیم ملی در روز سه‌شنبه گفت: در این مرحله هر بازی سختی خودش را دارد و به نظرم هر بازی برای ما یک فینال است. ما در مقابل ازبکستان با ترکیب متفاوتی ظاهر شدیم و عملکردخوبی هم داشتیم. امیدوارم در مقابل کره هم ملی پوشان ما این روند خوب را ادامه دهند.

شاهرودی ادامه داد: تیم کره، تیمی ریشه دار است و قدرت زیادی دارد. این تیم از فاکتور سرعت بهره می‌برد بنابراین باید بتوانیم همانند بازی با ازبکستان پرس خوبی داشته باشیم و سرعت را از آن‌ها بگیریم. کره جنوبی به خصوص در خط حمله و در کارهای هجومی خطرناک است. آن‌ها یک مهاجم دارند که در سطح اول فوتبال انگلستان بازی می‌کند و بنابراین باید کاملا بابرنامه و دقیق کار کنیم. اگر بتوانیم مانند ازبک‌ها، کره را هم در زمین خودش پرس کنیم، قطعا روز موفقی را پشت سر می‌گذاریم. ضمن اینکه ما در ورزشگاه آزادی به میدان می‌رویم و میزبان بودن ما کمک زیادی به تیممان خواهد کرد.

شاهرودی در پاسخ به این سوال که کدام بازیکن یا بازیکنان می‌توانند در این بازی تاثیرگذار باشند، گفت: در بازی با ازبکستان دیدیم که کل تیم ما عملکرد خوبی داشت و همه بازیکنان در برد تیم‌ نقش داشتند. نمی‌توان بین آن‌ها خیلی فرق گذاشت اما نظرم این است که سیدجلال و رضاییان تلاش زیادی داشتند و به اجرای کارهای تاکتیکی تیم کمک زیادی کردند. این دو بازیکن همیشه روی فرم هستند و معتقدم هیچ زمانی افت نداشته‌اند.

چپ پای تکنیکی ایران در دهه70و80، در مورد دفاع چپ تیم ملی اظهار داشت: میلاد محمدی که شاگرد من هم بوده، سرعت بالایی دارد و می‌تواند آینده سمت چپ تیم‌ملی را تضمین کند.  او به خاطر نفوذهای‌ زیاد رضاییان از راست، بیشتر در کارهای دفاعی حاضر می‌شود و به نظرم حیف است که در حملات شرکت نکند. سرعت بالای او می‌تواند سمت چپ تیم ملی مارا بسیار خطرناک کند اگر از او در کارهای تهاجمی بیشتر استفاده شود.

شاهرودی که خود سابقه بازی با تیم دالیان در روز تاسوعا و در ورزشگاه آزادی را دارد، در خصوص تقارن مسابقه تیم ملی ایران و کره جنوبی با تاسوعای حسینی گفت: ما وقتی در روز تاسوعا مقابل استقلال قرار گرفتیم، چینی‌ها از دیدن آن‌همه جمعیت که عزاداری می‌کردند، بسیار متعجب و شگفت زده شده بودند. اینکه در مورد این بازی حساسیت ایجاد شده به اعتقاد من نباید باشد. اولا اینکه این برنامه فیفاست و نمی‌توانیم تغییری در آن به وجو بیاوریم. من شنیده‌ام که فدراسیون تلاش کرده زمان این بازی تغییر کند اما AFC قبول نکرده است. ضمن اینکه معتقدم بازی در روز تاسوعا اتفاق خوبی است. چون هم نیروی معنوی که در ورزشگاه ایجاد می‌شود به ملی‌پوشان کمک می‌کند و هم اینکه دیدن نزدیک به 100هزارعزادار صحنه زیبایی را به وجود می‌آورد. ما وقتی در خیابان یک دسته 30-20نفری را می‌بینیم از عزاداری آن‌ها لذت می‌بریم، حالا فرصتی پیش آمده که حدود 100هزار عزادار را یکجا جمع کنیم. همزمانی تاسوعا و بازی تیم کشورمان به نظر من، هیچ مغایرتی با عقاید مذهبی ندارد و اتفاقا باید از این مساله استقبال کنیم و آن را به فال نیک بگیریم.

بازیکن اسبق تیم‌ملی، بهترین خاطره خود از تقابل ایران-کره را اینگونه تعریف کرد: بهترین خاطره من از بازی ایران مقابل کره، آن برد معروف بود که به کره‌ایی‌ها 6گل زدیم. هرچند که سرمربی تیم ملی مرا بیرون گذاشت و نتوانستم در آن مسابقه بازی کنم اما بهترین خاطره من همان بازی است. آن برد برایم بسیار دلچسب بود و آن نتیجه تاریخی شد.

برای عضویت در کانال تلگرامی برنا اینجا کلیک کنید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز