آبی‌ها جذاب‌تر از همیشه؛

رنسانس ایتالیایی در لندن/ چلسی دیگر اتوبوس نیست!

۱۳۹۵/۰۸/۱۸ - ۲۳:۰۲:۰۲
کد خبر: ۴۸۰۲۵۷
رنسانس ایتالیایی در لندن/ چلسی دیگر اتوبوس نیست!
تیم چلسی روزهای متحول شده و البته جدیدی را پشت سر می گذراند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، نمایش دلبرانه در لندن می تواند بهترین توصیف از عملکرد چلسی در بازی مقابل اورتون باشد. شویی که هر علاقه مندی به فوتبال را مجذوب خودش می سازد و سبب می شود مخاطب عام و خاص، لحظه به لحظه از بازی را با ذوق و شوق تماشا کند و از وقت گذاشتن برایش لذت ببرد.

گل های هازارد (2بار)، آلونسو، کاستا و پدرو باعث شد تا شب به یاد ماندنی برای هواداران چلسی در استمفوردبریج رقم بخورد. در اینکه، می توان گفت چلسی متحول شده شک و تردیدی وجود ندارد. اما باید به نقش آنتونیو کونته سرمربی متفکر و جذاب ایتالیایی در ثبت این روزهای قشنگ و شیرین برای آبی ها، اشاره ویژه ای کرد. مردی با تفکرات نو، ایده های تازه و البته موردپسند عاشقان فوتبال که قصه های شیرین را برایشان تعریف می کند. ابتدای فصل زمانی که آنتونیو کونته کارش را با چلسی بعد از اتمام رقابت های یورو آغاز کرد، طرفداران لحظه شماری می کردند تا لیگ جزیره آغاز شود و با این مربی به کابوس فصل قبل پایان دهند.

سه هفته نخست لیگ باب میل هواداران بود و چلسی توانست تیم های وستهام، واتفورد و برنلی را شکست بدهد. در هفته چهارم چلسی در زمین سوانسی دو امتیاز از دست داد و در هفته های پنجم و ششم هم به ترتیب به لیورپول و آرسنال باخت تا اوضاع برای آبی ها پیچیده شود و طرفداران ناخوداگاه یاد روزهای سیاه پارسال بیفتند. شکست سه بر صفر در زمین آرسنال که در سال های گذشته حرفی برای گفتن مقابل چلسی نداشته بود، سبب شد تا کونته تغییرات جدیدی را در تیمش ایجاد کند. کونته که به استفاده از دفاع سه نفره با شکل جدیدش معروف است، بالاخره این سیستم را در چلسی پیاده کرد تا بتواند سروسامانی به خط دفاع ازهم گسیخته تیمش بدهد. تا دیدار با آرسنال گری کیهیل مدافع با تجربه چلسی یکی از نفراتی بود که اشتباهات فردی زیادی را مرتکب می شد و این عملکردش باعث ناامیدی آبی ها شده بود. برانیسلاو ایوانوویچ نیزهمین شرایط را داشت و خیلی زود به نیمکت تیمش تبعید شد.

کسب دو شکست متوالی مقابل دو رقیب اصلی باعث شد خیلی از پاپاراتزی ها در انگلیس صحبت از احتمال برکناری کونته کنند اما رومن آبراموویچ مالک روسی چلسی که نشان داده درجه صبرش بیش از چند سال قبل شده به وی اطمینان داد که در تیم می ماند و حمایت خود را از سرمربی ایتالیایی اثبات کرد. 

می توان گفت رنسانس کونته در چلسی از هفته هفتم و بازی با هال سیتی ایجاد شد. آنتونیو بالاخره سیستم سه دفاع دلخواهش را برای بازی امتحان کرد و تیمش با بسته نگه داشتن دروازه امتیاز مثبت گرفت. حضور داوید لوییز مدافع برزیلی در قلب دفاع و توانایی وی در بازیسازی و قدرت پا به توپش باعث دلخوشی و امیدواری سرمربی و همچنین هواداران شده است. سزار آزپیلیکوئتا و گری کیهیل به عنوان مدافعان سمت راست و چپ در کنار لوییز قرار گرفتند. حضور انگولو کانته هافبک فرانسوی که خیلی ها نقش او را در قهرمانی فصل قبل لسترسیتی پررنگ می دانستند، در کنار نمانیا ماتیچ باعث شد تا کمربند خط میانی شیرها مستحکم تر از قبل شود. با این توضیح که کانته به عنوان هافبک دفاعی با تیزهوشی خودش، هم به خط دفاع کمک می کند و در تغذیه بازیکنان تهاجمی نیز عملکرد خوبی دارد.

نمانیا ماتیچ به عنوان مکمل کانته با دستور کونته بیشتر نقش بازیسازی را ایفا می کند و با دادن 5 پاس گل در این زمینه هم موفق بوده است. در این سیستم ویکتور موزس و مارکوس آلونسو به عنوان هافبک راست و هافبک چپ نقش ویژه تری را دارند. موزس که در سال های گذشته همواره به عنوان بازیکن قرضی راهی تیم های نظیر لیورپول، استوک سیتی و وستهام می شد، این بار در چلسی ماند تا کونته از توانایی های بازیکن نیجریه ای خود بهره ببرد.

کونته علاقه زیادی به خوان کوادرادو داشت اما این بازیکن کلمبیایی به خاطر عملکرد مناسبش در یوونتوس، حاضر نشد به لندن بازگردد و در تورین ماندگار شد. کونته به این خاطر به موزس فرصت بیشتری داد و ویکتورهم شایستگی های خودش را اثبات کرده است. موزس هم در دفاع و هم در حمله به خوبی اضافه می شود و با قدرت فیزیکی و تیزهوشی اش به مهره مورد علاقه دون آنتونیو و طرفداران تبدیل شده است. همین قضیه درخصوص مارکوس آلونسو به عنوان هافبک چپ نیز صدق می کند. بازیکن 25 ساله مادریدی که از فیورنتینا راهی چلسی شد، جلوتر از کیهیل و پشت سر ادن هازارد فعالیت می کند و به خوبی این فضاها را پوشش می دهد.

جلوتر از این نفرات، پدرو، هازارد و کاستا در خط آتش حضور دارند. بازیکنانی که سال گذشته از روزهای خوبشان فرسنگ ها فاصله داشتند اما این هفته ها در بهترین فرمشان قرار دارند و باعث تحسین همگان شده اند. بازی روی زمین و حرکات ترکیبی بازیکنان سبب شده تا چلسی چشم نوازتر از همیشه به چشم بیاید و دیگر کسی حرف از اتوبوس را درخصوص این تیم مطرح نکند!

روح ایتالیایی و جنگجویانه به کالبد چلسی دمیده شده و این همان چیزی است که تیم به آن احتیاج دارد. شور و شوق کونته در کنار زمین و روحیه مبارزه جویانه وی به بهترین شکل ممکن به درون زمین هم منتقل شده و بازیکنان هم به نحو مطلوبی خودشان را با ایده ها و تفکرات مرد ایتالیایی تطبیق داده اند. بوفون، پیرلو و دل پیرو که هم به عنوان بازیکن و هم به عنوان شاگرد در یووه با کونته فعالیت داشتند، همواره روحیه جنگ طلبانه و میل به کسب موفقیت های بیشتر و داشتن انگیزه را در او مورد ستایش قرار می دهند. کونته این روزها به مرد خاص استمفوردبریج تبدیل شده و به دنبال این است تا بتواند عملکردش را در تیم آبی پوش پایتخت نشین با سرعت بیشتری بهبود ببخشد. 

برتری 2-0 مقابل هال سیتی، 3-0 برابر لسترسیتی، 4-0 مقابل منچستریونایتد، 2-0 برابر ساوتهمپتون و 5-0 برابر اورتون نشان از عملکرد فوق العاده چلسی تحت هدایت کونته با سیستم جدیدش دارد. احیا شدن هازارد و پدرو از دیگر نکات مثبت تیم است. هازارد به عنوان بازیکن شماره 10 در زمین ستاره ای فروزان است و می درخشد و پدرو هم نشان داده به روزهای خوبش در بارسلونا نزدیک تر شده. کاستا در نوک پیکان حمله توانست گل نهم خود را در لیگ به ثمر برساند تا ماشین گلزنی شیرها سرحال تر از همیشه کارش را در مستطیل سبز انجام بدهد. کاستایی که حاشیه هایش نسبت به قبل کمتر شده اما در عوض بار دیگر شم بالای گلزنی خود را به رخ همگان کشیده و این همان چیزی است که از شماره 19 انتظار می رود. در هنگام دفاع کردن موزس و آلونسو به کمک سایر نفرات می آیند و در حمله نیز این قضیه مصداق دارد.

میدلزبورو، تاتنهام هاتسپرز و منچسترسیتی حریفان آتی چلسی در لیگ خواهند بود. ثبت 5 کلین شیت متوالی دلخوشی بزرگی برای آبی های پایتخت نشین است و چلسی برای رسیدن به آرزوهایش در لیگ امسال باید همین روند را دنبال کند. ارکستر سمفونیک هماهنگی که هرکسی را شیفته خودش می کند و سربازان آنتونیو کونته و هواداران چلسی دوست ندارند ماه عسلشان به این زودی ها به اتمام برسد.

نظر شما