سوریه صفر- ایران صفر؛

گِلبال به جای فوتبال/ باران آبروی AFC را برد!

۱۳۹۵/۰۸/۲۵ - ۱۷:۰۹:۳۰
کد خبر: ۴۸۳۱۲۹
گِلبال به جای فوتبال/ باران آبروی AFC را برد!
تیم ملی ایران در آخرین بازی دور رفت رقابت‌های انتخابی جام جهانی مقابل سوریه متوقف شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، در آخرین بازی مرحله رفت رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2018 روسیه در قاره آسیا تیم ملی ایران از ساعت 16:15 در مالزی به مصاف تیم سوریه رفت که این دیدار به تساوی بدون گل انجامید.

سوریه از آنجایی که از سوی AFC کشور امنی برای برگزاری مسابقات نبود به همین دلیل در یک کشور بی‌طرف مجبور شد که بازی خود را مقابل ایران انجام دهد. این بازی به دلیل بارندگی که از صبح در مالزی در جریان بود با تاخیر و در زمینی آغاز شد که حتی به درد انجام بازی های محلی هم نمی خورد و در واقع با این بازی آبروی AFC زیر سوال رفت.

مهدی طارمی در دقیقه 3 بازی اولین موقعیت را برای تیم ایران ایجاد کرد ولی ضربه‌ای که به سوی دروازه سوریه هدایت کرد قدرت چندانی نداشت. به دلیل اینکه آب زیادی در زمین جمع شده بود اشتباهات فردی بین دو تیم زیاد به چشم می‌خورد و بازی پربرخورد دنبال می‌شد.

در دقیقه 13 تیم سوریه روی یک توپ ارسالی فرصت گلزنی را روی خروج اشتباه سوشا مکانی به دست آورد که به بیرون رفت.

مهم‌ترین نکته بازی را می‌توان در نیمه اول به وضعیت جوی اشاره کرد که دو تیم نتوانستند برنامه خود را در زمین اجرا کنند و بیشتر در حال دفع توپ بودند. در دقیقه 36 تیم ایران از روی توپ ارسالی فرصت گلزنی داشت که توپ به کرنر رفت. دقیقه 39 اشکان دژاگه برخوردی را با دروازه‌بان تیم سوریه داشت که منجر به مصدوم شدن این دروازه‌بان شد. بعد از این برخورد نیمکت تیم سوریه اعتراض شدیدی به داور داشتند. 

نیمه اول این بازی دو دقیقه وقت اضافه داشت که دو تیم نتوانستند گلی را به ثمر برسانند و نیمه اول با همان نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.

شروع نیمه دوم نیز همانند نیمه اول تحت تاثیر شرایط بد زمین بود و دو تیم اشتباه زیادی را در رساندن پاس به یکدیگر و همچنین خلق موقعیت داشتند. هیچ کدام از تیمها نتوانستند در ابتدای نیمه دوم موقعیت جدی را روی دروازه یکدیگر ایجاد کنند.

در نیمه دوم رضا قوچان‌نژاد در دقیقه 60 به جای مهدی طارمی به زمین فرستاده شد. کی‌روش از آنجایی که به دنبال برد در این بازی بود با سه مهاجم بازی را دنبال کرد. همچنین در دقیقه 65 اشکان دژاگه که در نیمه اول بازی درگیرانه‌ای را انجام داده بود از زمین خارج شد و به جای او وحید امیری وارد زمین شد.

دقیقه 76 تیم سوریه صاحب یک ضربه آزاد شد که با فاصله کمی از کنار دروازه بیرون رفت. یک دقیقه بعد علیرضا جهانبخش روی یک حرکت انفرادی می‌توانست دروازه سوریه را باز کند که با درخشش دروازه‌بان توپ به کرنر رفت.

جهانبخش در دقیقه 86 بهترین فرصت گلزنی ایران را با ضربه سر به بیرون زد و ایران این فرصت را از دست داد که در این بازی پیش بیفتد. تلاش دو تیم برای رسیدن به گل در دقایق پایانی این بازی فایده‌ای نداشت و در نهایت این بازی با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.

تیم ایران با بسته نگه داشتن دروازه‌اش هم شرایط خود را در جدول سروسامان داد و هم اینکه رکورد جالبی را برای تیم ملی به جای گذاشت. تیم ایران در بازی‌های برگشت در سه بازی میزبان است و با توجه به امتیازاتی که در بازی‌های رفت جمع کرده و در صدر جدول قرار دارد میتواند با احتساب بازی‌های خانگی خود راه صعود خود را هموار کند.

نظر شما