ابلاغ رسمی تفکیک داوران سالنی و ساحلی در والیبال

۱۳۹۵/۰۹/۰۳ - ۱۰:۴۱:۳۵
کد خبر: ۴۸۵۷۳۸
ابلاغ رسمی تفکیک داوران سالنی و ساحلی در والیبال
فدراسیون والیبال در بخشنامه ای به هیات های استانی ضرورت تفکیک داوران سالنی و ساحلی را ابلاغ کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، تفکیک حوزه کاری و فعالیت داوران والیبال سالنی و ساحلی یکی از اولویت های فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) است.

بر این اساس فدراسیون والیبال نیز در بخشنامه ای به امضای محمود افشاردوست دبیرکل فدراسیون این موضوع را به هیات های استانی ابلاغ کرد.

در این بخشنامه تصریح شده است که روسای هیات های استانی در هماهنگی با رئیس کمیته داوران استان و شهرستان های تحت مسئولیت نسبت به تفکیک داوران سالنی و ساحلی اقدام کنند.

در قسمت دیگری از این بخشنامه تاکید شده است که به هیچ وجه از داورانی که در بخش ساحلی فعالیت می کنند، در رقابت های سالنی اعم از لیگ، زیرگروه، استانی و .. استفاده نشود.

رئیس کمیته داوران فدراسیون والیبال در تشریح بیشتر این بخشنامه گفت: داوران والیبال از نظر درجه بندی به شش گروه تقسیم می شوند که شامل درجه سه، دو، یک، ملی، کاندید بین المللی و بین المللی است.

امیدوار حاتمی تصریح کرد: کلیه داوران مرد و زن برای قضاوت در والیبال سالنی و ساحلی قبل از درجه ملی مشترک هستند. یعنی تفکیک شامل آنان نمی شود.

وی با اشاره به اینکه تفکیک داوران سالنی و ساحلی باعث پیشرفت و شکوفایی دو رشته می شود، گفت: این سیاست از یک سال پیش به صورت جدی در اولویت کاری فدراسیون قرار گرفته است.

رئیس کمیته داوران فدراسیون والیبال با تاکید بر اینکه موافق تفکیک داوران سالنی و ساحلی است، گفت: والیبال ساحلی در چند سال اخیر بسیار گسترده شده است و برای جوابگویی نیازهای داوری و مربیگری آن باید حرکت رو به رشد والیبال ایران به سوی پرورش نیروهای متخصص برای آن باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز