هفته یازدهم لیگ برتر؛

سکوی فولادی زیر پای آبی ها/ خیز استقلال برای پله سوم

۱۳۹۵/۰۹/۰۳ - ۱۵:۱۲:۲۲
کد خبر: ۴۸۵۹۶۴
سکوی فولادی زیر پای آبی ها/ خیز استقلال برای پله سوم
سکوهای آبی امیدوارند تیم تبریزی، سکویی باشد برای صعود استقلال به رده سوم جدول.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، آبی‌های تهران رفته رفته خودشان را به بالانشینان جدول اضافه کردند و حالا برای مدعی شدن خیز برداشته‌اند. استقلال در فاصله دو تساوی مقابل قرمزهای تهران و اهواز، سه برد سخت اما دلچسب را کسب کرد و به این ترتیب خودش را در جدول به خوبی بالا کشید. شاید کمتر هواداری در خانواده آبی تصور می‌کرد که این تیم پیش از پایان نیم فصل بتواند بالاتر از تیم‌هایی چون سپاهان و ذوب آهن بایستد اما اکنون هواداران این تیم انتظار دارند استقلال در نیم فصل جزو سه تیم اول لیگ باشد. انتظارها از تیم منصوریان بالاتر رفته و این مساله همانقدر که انرژی بیشتری به آبی ها می‌دهد، کارشان را سخت تر خواهد کرد. استقلال در حالی ثلث سوم  نیم فصل را آغاز می کند که در 5بازی اخیر خود تنها 2گل دریافت کرده و به لطف درخشش کاپیتان این تیم، خیال همه بابت گل نخوردن در مسابقات راحت است مخصوصا حالا که به مصاف ضعیف ترین خط حمله لیگ می روند. گسترش در 10بازی خود تنها 5گل به ثمررسانده. این تیم اگر چه جزو خطوط دفاعی خوب لیگ ما به شمار می رود اما در واقع 4تساوی 0-0، عامل مهمی در ثبت این تعداد گل خورده است واین مساله  نمی تواند نقطه قابل اتکایی باشد.

استقلال در هفته های اخیر روند بهتری در برنامه های تهاجمی خود به دست آورده و حرکات تند و تیزتری نسبت به اوایل فصل در کناره های این تیم دیده می شود. آبی ها در چندبازی اخیرشان نشان دادند راحت تر توپ را به گردش در می آورند و بهتر یکدیگر را در زمین پیدا می کنند. یعقوب کریمی اکنون مهره کلیدی منصوریان به شمار می رود که به کمک جابر انصاری سرعت خوبی را در جناح چپ تیم به وجود می آورد و به همین خاطر است که اکثر حرکات استقلال از جناح چپ شکل می گیرد. با بازگشت خسرو به تمرینات گروهی، در جناح راست استقلال شاهد زوج هِرا-حیدری خواهیم بود هرچند که شاید آبی ها در این جناح با کاهش سرعت مواجه باشند اما تجربه بالا این زوج قطعا وزنه استقلال را سنگین خواهد کرد.

زوج برزیلی استقلال در مرکز دفاع کم کم خودش را پیدا کرده و به یکی از نقاط قوت تیم منصوریان تبدیل می شود. البته کمی ناهماهنگی بین پادوانی و رابسون وجود دارد که درهر مسابقه شاهدیم این مساله کم رنگتر می شود.

علاوه بر این ها زوج طولی ابراهیمی-رحمانی بارخلاقیت را در مرکز زمین بالا خواهد برد.

البته چینش میانی استقلال بستگی به تعداد مهاجمان این تیم دارد. اگر علیمنصور تصمیم بگیرد مانند بازی با فولاد اهواز از دو مهاجم استفاده کند، امیدابراهیمی هافبک دفاعی خواهد شد و بختیاررحمانی یک خط جلوتر از او قرار خواهد گرفت. و اگر سرمربی یک مهاجم را در زمین قرار دهد می توان انتظار داشت که فرشید اسماعیلی در کنار ابراهیمی قرار بگیرد تا استقلال دوباره به چینش1-3-2-4 برسد. در این صورت قطعا ابراهیمی در هنگام تصاحب توپ به رحمانی اضافه خواهد شد تا استقلال با 4هافبک در زمین تیم تبریزی، بارتهاجمی بیشتری بگیرد.

با همه این‌ها  خط حمله گسترش با بازیکنانی مانند پریرا و خلعتبری برای دفاع استقلال بسیار خطرناک خواهد بود. تیم گسترش فصل قبل عملکرد خوبی داشت و این فصل هم گرفتن سهمیه را دنبال می کرد. نباید جایگاه فعلی این تیم را معیار قضاوت قرار داد. رفتن محمدابراهیمی از گسترش شاید تاثیر پررنگی روی برنامه های تهاجمی تیم تبریز گذاشت اما این تیم هنوزهم از بازیکنان سرعتی و تکنیکی با کیفیتی مانند شجاعیان بهره می برد و هر مسابقه در لیگ برتر ممکن است جرقه آغاز روند صعودی گسترش باشد. هواداران استقلال امیدوارند این مسابقه، جرقه گسترش نباشد و برعکس سکویی باشد برای رسیدن استقلال به پله سوم جدول.

*استقلال تهرانگسترش فولاد تبریز

جمعه5/9/95 - ورزشگاه آزادی - ساعت: 16:20

داور: محمدحسین زاهدی فر/ کمک‌ها: اسد حاج محمد–علی اکبر نوری / داورچهارم: جواد رحیم زاده/ ناظر: اسماعیل صفیری

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز