امیدوارم حق ضایع شده ام در لندن از نگاه مسئولان ورزش دور نماند

محمدپور: این مدال طلا متعلق به مردم ایران است

۱۳۹۵/۰۹/۰۳ - ۲۰:۰۵:۰۵
کد خبر: ۴۸۶۰۴۲
محمدپور: این مدال طلا متعلق به مردم ایران است
سعید محمدپور ملی پوش وزنه برداری کشورمان امیدوار است، حالا که پس از چهار سال به حق ضایع شده خود در المپیک2012 لندن دست پیدا کرده، ارزش این مدال طلا از نگاه مسئولان ورزش کشور دور نماند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، سعید محمد پورملی پوش دسته 94 کیلوگرم در بازی های المپیک 2012 لندن پس از مسجل شدن مدال طلای این دوره از بازی ها که با مثبت شدن تست دوپینگ 4 وزنه بردار رده اول تا چهارم المپیک لندن بعد از 4 سال به نام او ثبت شد معتقد است: با پیگیری فدراسیون وزنه برداری و کمیته ملی المپیک سرانجام IOC (کمیته بین المللی المپیک) با تایید مدال طلای دسته 94 کیلوگرم بازی های المپیک 2012 لندن این افتخار و مدال ارزشمند را به نام وزنه برداری ایران و من تایید رسمی کرد. مدال طلای رقابتهای وزنه برداری بازی های المپیک 2012 لندن بواسطه دوپینگ چهار وزنه بردار که رقبای اصلی من در این رقابتها بود خوشبختانه امروز به من رسید و به احتمال زیاد ظرف یک ماه دیگر مدال به دستم خواهد رسید.

محمدپور ادامه داد: نکته جالب توجه در انتقال مدال به من این است که کمیته بین المللی المپیک رسماً از ایلیا ایلین قزاق خواسته که مدال طلای المپیک را پس بدهد. مطمئناً اگر ایلین از پس دادن مدال خودداری کند کلیه هزینه های مدال طلای المپیک از وی یا مجموعه ورزش قزاقستان کسرشده تا IOC یک مدال جدید از بانک مدال های کمیته بین المللی برای من طراحی کرده و به ایران ارسال کنند.

قهرمان المپیک در خصوص اینکه بعد از 4 سال با کنار رفتن 4 وزنه بردار مطرح دسته 94 کیلوگرم، مدال طلا به وی رسیده تاکید دارد: حقیقتاً برای تک تک 4 وزنه برداری که بواسطه مثبت شدن تست دوپینگ شان مدال و عناوین المپیکی خود را از دست دادن نارحت هستم زیرا یک ورزشکار چندین سال برای گرفتن مدال المپیک زحمت می کشد و با مثبت شدن تست دوپینگ متاسفانه به راحتی تمام تلاش های شبانه روزیش بر باد می رود. این موضوع برای یک ورزشکار واقعاً دردآور است و من خودم را جای تک تک آنها می گذارم بنابراین از این بابت برای وزنه بردارانی که مدال شان بدین شکل گرفته می شود خیلی ناراحتم.

دارنده مدال طلای المپیک در خصوص وزنه برداران دوپینگی که اکثراً در کشورهای قدرتمند حضور دارند؛ گفت: بهترین وزنه برداران دنیا در روسیه و چین فعالیت دارند. وقتی این کشورها به دلیل دوپینگ از وزنه برداری کنار بروند سطح هر مسابقه بدون حضور آنها پایین می آید. همچنین دوپینگ روح ورزش را از بین می برد وباعث می شود حق به حقدار نرسد.

محمدپور ادامه داد: اگر در پایان رقابتهای وزنه برداری دسته 94 کیلوگرم المپیک 2012 لندن به حقم دست پیدا می کردم شاید حالا وضعیتم خیلی متفاوت بود. در وزنه برداری دنیا شناخته تر بودم و مسئولان کشورمان بیشتر به یک قهرمان المپیک اهمیت می دادند. حق من خیلی ضایع شده است و اسم و رسم یک قهرمان را پیدا نکردم.

وی در خصوص وضعیت مالی که در چهار سال گذشته داشته؛ تاکید دارد: 4سال از المپیک گذشت و طی این چهار سال، دوسالش سرباز بودم و دو سال بعدی هم با مصدومیت گذشت. در این چهار سال هیچ منبع درآمدی را از وزنه برداری نداشتم.جوایزمدال طلای المپیک 2012 لندن، 200 سکه بوده است و امیدوارم این تعداد را پس از 4 سال با افزایش تورم و تمامی نوسانات مالی که رخ داده به من بدهند.

محمدپور در خصوص اینکه چه انتظاراتی از مسئولان ورزش و فدراسیون وزنه برداری دارد تاکید کرد: انتظار داشتم فیزیوتراپی و درمان خود را در اردوی تیم ملی سپری کنم ولی هم اکنون شرایط مالی فدراسیون خوب نیست. مسئولان فدراسیون در طول مدت یکسال درگیر مسابقات داخلی و برون مرزی و نیز درست کردن ساختار فرسوده وزنه برداری بودند به همین دلیل من بیش از حد توان فدراسیون از آنها انتظار ندارم.

وی در خصوص وضعیت کنونی خود در چندماه گذشته خاطرنشان کرد: پس از عمل جراحی دستم، 4 ماه است فیزیوتراپی می کنم و بدنسازی داشتم. دکتر امین نوروزی که مشاور توانبخشی و فیزیوتراپی فدراسیون وزنه برداری است هفته پیش دستم را معاینه کرد و نظر مساعدی داشت. پس از بهبودی کامل، وزنه زدن قدرتی را قطعاً آغاز خواهم کرد. همچنی با سجاد انوشیروانی صحبت کردم که قرار است نفرات باسابقه تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان، دی ماه در اردو حضور پیدا کنند. امیدوارم اگر به اردو دعوت شدم بتوانم با به دست آوردن صدردصد آمادگی صاحب دو بنده تیم ملی در رقابتهای جهانی سال 2017 در آمریکا شوم.

ملی پوش دسته 105 کیلوگرم تیم ملی در پایان در خصوص توقع خود بعنوان یک قهرمانی ملی از وزیر جدید ورزش و جوانان یادآور شد: همه می دانید این مدال طلا متعلق به سعید محمدپور نیست، بلکه این مدال طلا افتخار ورزش ایران است و به همه ملت ایران تعلق دارد. بنابراین توقع من بعنوان یک قهرمان ملی از دکتر مسعود سلطانی فر وزیر محترم ورزش و جوانان این است که به وزنه برداری و قهرمانان این رشته المپیکی که همواره در میادین بزرگ همچون بازی های المپیک، رقابتهای جهانی و بازی های آسیایی باعث به اهتزاز درآمدن پرچم ایران می شوند نگاهی ویژه داشته باشد.

نظر شما