رجلی: بی‌باک یکی از افتخارات تکواندو ایران است

۱۳۹۵/۱۲/۰۴ - ۱۵:۳۴:۴۵
کد خبر: ۵۲۵۱۹۷
رجلی: بی‌باک یکی از افتخارات تکواندو ایران است
ملی‌پوش سابق تیم ملی تکواندو گفت: متاسفانه کسانی از مقانلو انتقاد می‌کنند و در خصوص او صحبت می‌کنند که ادم وقتی صلاحیت‌شان را بررسی می‌کند ناراحت می‌شود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، کوروش رجلی درخصوص انتخاب مهدی بی‌باک به عنوان سرمربی تیم ملی تکواندو در مسابقات جخانی کره‌جنوبی اظهار داشت: مهدی بی‌باک یکی از افتخارات تکواندو ایران است که علاوه بر دوران موفق قهرمانی در زمینه مربیگری نیز با حضور در کنار بیژن مقانلو تجربیات گرانبهایی به دست آورده است. بی‌باک با حضور در مسابقات معتبر در سالیان اخیر از جمله المپیک و همچنین نزدیکی شرایط سنی به ملی‌پوشان از انگیزه مضاعف برای موفقیت در تیم ملی تکواندو ایران برخوردار است.

وی ادامه داد: بی‌باک از لحاظ شخصیتی و پرستیژ مربیگری نیز در جایگاه بالایی قراردارد. البته باید از بیژن مقانلو بابت زحماتش در سالیان اخیر نیز تشکر کرد. مقانلو از اسطوره‌های تکواندو ایران است اما بنا به دلایلی دیگر در کنار تیم ملی حضور ندارد. اگر بخواهیم گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی را مقایسه کنیم بی‌باک می‌تواند در این وضعیت کمک خوبی به تکواندو ایران کند.

ملی‌پوش سابق تیم ملی تکواندو در خصوص انتقاداتی که به انتخاب بی‌باک صورت گرفته است، عنوان کرد: انتقاداتی که در روزهای اخیر از سرمربیگری بی‌باک صورت گرفته است به هیچ عنوان به جا نیست. من قصد بی‌احترامی به منتقدان را ندارم اما معتقدم اگر بی‌باک بهترین گزینه برای هدایت تیم ملی نباشد قطعا یکی از بهترین گزینه‌ها بوده است. شخصا با توجه به شناختی که از توانایی‌ها و خصوصیات اخلاقی و فنی مهدی داشتم دوست داشتم او هدایت تیم ملی را برعهده بگیرد.

وی تصریح کرد: من معتقدم انتقاد باید سازنده باشد و کسانی که از انتخاب بی‌باک ایراد می‌گیرند حداقل باید در سالیان اخیر در یک تیم لیگ برتری سابقه مربیگری داشته باشند. بی‌باک توسط اعضای محترم شورای فنی و کمیته فنی انتخاب شده است و در این کمیته‌ها نیز اساتید بزرگ تکواندو ایران حضور داشتند. در این شورا اساتیدی مانند خلیفه، عسگری، کرمی و دیگران حضور داشتند و باید به نظر انها احترام گذاشت.

رجلی با انتقاد از منتقدان بی‌باک خاطرنشان کرد: کسانی این روزها مدام انتقاد می‌کنند که حتی سابق مربیگری و مدیریت در یک تیم ورزشی را نداشته‌اند. انتقاد باید سازنده باشد و فقط به قصد تخریب صورت نگیرد. کسانی که اعتقاد دارند فلانی نباید باشد آیا اصلا خودشان گزینه‌ای شایسته و دارای صلاحیت دارند.

وی عنوان کرد: من 90 درصد از عمر خود را در اردوهای تیم ملی تکواندو پشت سر گذاشتم و اینگونه نبوده اگر صحبتی از تکواندو می‌کنم در خانه نشسته باشم. متاسفانه کسانی از مقانلو انتقاد می‌کنند و در خصوص او صحبت می‌کنند که ادم وقتی صلاحیت‌شان را بررسی می‌کند ناراحت می‌شود. تکواندو در شرایط فعلی نیاز به حمایت دارد تا آبروی آن حفظ شود. ما نباید فراموش کنیم تا روز آخر زندگی‌مان ما را با نام تکواندو می‌شناسند.

قهرمان سابق تکواندو آسیا در پایان گفت: امیدوارم بی‌باک که در بخش بازیگری و مربیگری تجربیات و سوابق خوبی دارد در هدایت تیم ملی نیز مانند دنیای قهرمانی و سالیان اخیر مربیگری سکوهای بزرگ دنیا را فتح و باعث افتخار تکواندو ایران شود. آرزو می‌کنم تیم ملی نیز در مسابقات جهانی کره‌جنوبی مجددا قهرمان جهان شود تا تکواندو دنیا اقتدار خود را حفظ کند.

نظر شما