سرمربی تیم ملی فوتسال افراد با هوش میانه؛

با اقتدار بر سکوی سوم جهان ایستادیم/ پتانسیل و شایستگی قهرمانی را داشتیم

۱۳۹۶/۰۱/۲۷ - ۱۲:۲۴:۳۳
کد خبر: ۵۴۵۲۶۴
با اقتدار بر سکوی سوم جهان ایستادیم/ پتانسیل و شایستگی قهرمانی را داشتیم
تیم ملی فوتسال افراد با هوش میانه ایران از رقابت های قهرمانی جهانی پرتغال موفق به کسب عنوان سوم شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا،حمید طبیبی، سرمربی تیم ملی فوتسال افراد با هوش میانه کشورمان در خصوص مسابقات ایران در مرحله ی گروهی گفت: تیم ملی کشورمان درگروه سختی قرار داشت و باید در سه بازی اول با تیم پرتغال، قهرمان دور پیشین مسابقات جهانی و میزبان این دور از مسابقات، آرژانتین، نایب قهرمان دور پیشین و تیم آفریقای جنوبی که شناختی از آن نداشتیم، روبرو می شدیم.

وی افزود: در مقابل تیم های آرژانتین و آفریقای جنوبی بسیار خوب ظاهر شدیم و هر دو بازی را علی رغم اینکه نفرات هر دو تیم بسیار آماده بودند، بردیم. در مقابل تیم پرتغال نیز خوب عمل کردیم و تا 17 ثانیه به پایان بازی پیروز میدان بودیم اما در ثانیه های آخر، داور دیدار که پرتغالی نیز بود، با گرفتن یک خطای پنالتی مشکوک، فرصت را به تیم کشورش داد و متاسفانه با این تساوی مجبور شدیم در نیمه نهایی مقابل فرانسه قرار بگیریم که اگر این اتفاق نمی افتاد، در نیمه نهایی با روسیه روبرو می شدیم و حتما به فینال راه می یافتیم. بازی با پرتغال بازی سختی نبود اما شرایط را برای ما سخت کردند.

سرمربی تیم ملی خاطر نشان کرد: در دیدار نیمه نهایی با فرانسه، فرصت های زیادی را از دست دادیم و به خاطر اشتباهات فردی، متاسفانه نتوانستیم به فینال راه پیدا کنیم.

طبیبی گفت: دیدار رده بندی را مقابل تیم روسیه، که تیم جوان و خوبی بود، برگزار کردیم و به نظر من بین تیم هایی که در این مسابقات بودند، تنها تیمی بود که فوتسال را گروهی و خوب بازی می کرد. البته همه ی تیم ها آماده و خوب بودند و برای کسب مقام آمده بودند.

وی افزود: در دیدار رده بندی با نتیجه 7 بر 3 روسیه را شکست دادیم و با اقتدار به عنوان سوم مسابقات دست پیدا کردیم هر چند که معتقدم شایستگی و پتانسیل قهرمانی را داشتیم و ملی پوشان ما هیچ چیز برای قهرمانی کم نداشتند و به زعم کارشناسان حاضر در این بازی ها، ایران یک سر و گردن از تیم های دیگر بالا بود.

سرمربی تیم ملی تصریح کرد: بهزاد امانی، ملی پوش کشورمان به همراه یک بازیکن از فرانسه، با به ثمر رساندن 8 گل به صورت مشترک آقای گل این مسابقات شناخته شدند و تیم ملی کشورمان نیز کاپ بهترین تیم از نظر اخلاقی را نیز دریافت کرد.

طبیبی در پایان گفت: در مجموع از عملکرد بازیکنان راضی هستم و شرمنده مردم شدیم که نتوانستیم قهرمان شویم. امیدوارم برای دور بعدی مسابقات جهانی که سال 2019 به میزبانی استرالیا برگزار می شود، با حمایت فدراسیون تدارکات خوبی برای تیم فراهم شود و این امکان میسر شود که بتوانیم بازیکنان جدیدی را در خدمت بگیریم و با کلاس بندی ورزشکاران بیشتر، دستمان برای انتخاب نفرات برتر و جوان گرایی در تیم باز باشد.

تیم ملی فوتسال افراد با هوش میانه ایران تاکنون سه دوره در مسابقات جهانی حضور یافته است که در اولین حضور خود به عنوان قهرمانی این مسابقات که به میزبانی ایتالیا برگزار شد، دست یافت، در دور بعد که به میزبانی فرانسه برگزار شد بر سکوی سوم ایستاد و در سومین حضور خود نیز عنوان سومی را حفظ کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز