تلاش بانوان والیبالیست زیر ۲۳ سال ایران برای ارتقای جایگاه آسیایی

۱۳۹۶/۰۲/۰۹ - ۱۰:۳۷:۳۶
کد خبر: ۵۵۰۶۴۴
تیم ملی والیبال زیر 23 سال بانوان ایران دومین حضور خود در رقابت های قهرمانی آسیا را از 23 اردیبهشت ماه تجربه خواهد کرد و ملی پوشان در تلاش برای ارتقا جایگاه هشتمی خود در این رقابت ها هستند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، دومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زنان زیر 23 سال آسیا از 23 تا 31 اردیبهشت ماه سال جاری در شهر «ناخون راتچاسیما» کشور تایلند برگزار می شود.

تیم ملی زیر 23 سال بانوان ایران در این دوره از رقابت ها دومین حضور خود در این مسابقات را تجربه خواهد کرد.
13 کشور در این رقابت ها حضور دارند که مسابقات دور مقدماتی خود را در چهار گروه (سه گروه سه تیمی و یک گروه چهار تیمی) به قرار زیر پیگیری خواهند کرد:
گروه A: تایلند، ماکائو و هنگ کنگ
گروه B: ژاپن، ازبکستان و ویتنام
گروه C: چین تایپه، قزاقستان، استرالیا و سریلانکا
گروه D: ایران، نیوزلند و مالزی

تیم ملی والیبال بانوان ایران در نخستین روز دور مقدماتی این رقابت ها (شنبه 23 اردیبهشت) استراحت دارد و در اولین دیدار روز دوم مرحله گروهی (یکشنبه 24 اردیبهشت) به مصاف مالزی می رود. ملی پوشان ایران روز دوشنبه 25 اردیبهشت نیز با تیم نیوزلند مسابقه خواهند داد.
 
**روند شکل گیری تیم ملی زیر 23 سال بانوان
استارت تیم ملی زیر 23 سال بانوان ایران برای حضور در دومین دوره رقابت های قهرمانی آسیا از هفتم آذرماه سال 95 با صدور حکم «سیما صدیقی» به عنوان سرمربی این تیم آغاز شد.
نخستین اردوی آماده سازی این تیم از پنجم بهمن ماه آغاز شد و به مدت هفت روز در کمپ تیم های ملی بانوان در مجموعه ورزشی آزادی تهران پیگیری شد که بیشتر جنبه انتخابی داشت.
دومین اردوی آماده سازی تیم ملی امید بانوان نیز از 20 تا 26 اسفندماه در تهران پیگیری شد و 27 بازیکن برای اثبات توانایی های خود برای حضور در این تیم در آن شرکت کردند.
در سومین اردوی آماده سازی این تیم 20 بازیکن از 14 تا 20 فروردین تمرینات خود را در کمپ تیم های ملی پیگیری کردند و سپس ملی پوشان برای اردوی برون مرزی راهی کشور اسلوونی شدند.
چهارمین مرحله اردوی آماده سازی این تیم نیز از چهارم اردیبهشت ماه آغاز شد و به مدت 9 روز در کمپ تیم های ملی بانوان واقع در مجموعه ورزشی آزادی تهران پیگیری خواهد شد. ملی پوشان ایران تا زمان آغاز مسابقات یک مرحله اردوی متصل به اعزام نیز خواهند داشت.
سرمربی تیم ملی والیبال زیر 23 سال بانوان درباره روند آماده سازی این تیم گفت: در نخستین اردوی انتخابی تیم ملی بازیکنانی که در لیگ برتر و دسته یک اشتغال نداشتند، برای تست سطح فنی و میزان آمادگی جسمانی دعوت شدند.
سیما صدیقی تصریح کرد: در اردوی انتخابی دوم نیز بازیکنانی که در لیگ یک و برتر حضور دارند، دعوت شدند و در مجموع 20 نفر از این بازیکنان انتخاب شدند تا در سایر مراحل تمرینات حضور یابند.
سرمربی تیم ملی والیبال زیر 23 سال بانوان تاکید کرد: شرایط سنی بازیکنان این تیم به گونه ای است که امکان حضور در دو دوره از رقابت های قهرمانی آسیا را دارد و از نظر سنی هیچ مشکلی نخواهند داشت.
 
**نخستین دوره قهرمانی آسیا در یک نگاه
نخستین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زیر 23 سال زنان آسیا در سال 2015 در کشور فیلیپین برگزار شد و ایران نیز یکی از 12 تیم شرکت کننده در این رقابت ها بود.
در این دوره از رقابت ها تیم های چین، تایلند، کره جنوبی و ژاپن به ترتیب عنوان های اول تا چهارم را به دست آوردند.
تیم ملی زیر 23 سال بانوان ایران در دور مقدماتی به مصاف تیم های فیلیپین و قزاقستان رفت و با شکست سه بر یک و سه بر دو این تیم ها به عنوان صدرنشین راهی مرحله بعد شد.
ملی پوشان ایران در مرحله دوم سه بر صفر مغلوب دو تیم چین تایپه و ژاپن شدند تا از راه یابی به جمع چهار تیم برتر این رقابت ها بازبمانند.
تیم ملی زیر 23 سال بانوان ایران در ادامه این رقابت ها برای کسب عنوان پنجم تا هشتم به میدان رفت و برابر تایلند سه بر یک مغلوب شد، مقابل هند سه بر دو نتیجه را واگذار کرد و در آخرین مسابقه نیز سه بر صفر مغلوب فیلیپین میزبان این رقابت ها شد و به عنوان هشتمی اکتفا کرد.

**سهمیه جهانی برای قهرمان و نایب قهرمان
دومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زنان زیر 23 سال آسیا که از 23 تا 31 اردیبهشت ماه سال جاری در شهر «ناخون راتچاسیما» کشور تایلند برگزار می شود، انتخابی جهان نیز است و تیم های قهرمان و نایب قهرمان سهمیه رقابت های جهانی به دست می آورند.
رقابت های جهانی سال 2017 در اسلوونی برگزار می شود و تاکنون هشت تیم علاوه به کشور میزبان سهمیه جهانی به دست آوردند. آرژانتین، برزیل، بلغارستان، اسلوونی (میزبان)، ترکیه، کوبا، جمهوری دومینیکن، مصر و کینا تیم هایی هستند که حضورشان در این رقابت ها قطعی شده است.
تاکنون دو دوره رقابت های جهانی زیر 23 سال زنان برگزار شده است که در سال 2013 و در کشور مکزیک تیم های چین، جمهوری دومینیکن و ژاپن عنوان های اول تا سوم را به دست آوردند.
همچنین در سال 2015 تیم های برزیل، ترکیه (میزبان) و جمهوری دومینیکن مقام های اول تا سوم این رقابت ها را از آن خود کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز