کلاس مربیگری و داوری کشتی پهلوانی برگزار شد

۱۳۹۶/۰۲/۱۶ - ۱۰:۱۲:۵۵
کد خبر: ۵۵۴۱۳۴
کلاس مربیگری و داوری کشتی پهلوانی ویژه قاره آفریقا، دیروز در کشور مراکش برگزار شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، در راستای اهداف گسترش و ارتقا کشتی پهلوانی در دنیا، کلاس آموزشی مربیگری و داوری کشتی پهلوانی دیروز در کشور مراکش برگزار شد. در این کلاس که با حضور نزدیک به 150 نفر از نمایندگان کشورهای آفریقایی برگزار شد عبدالرضا کارگر سرمربی تیم ملی کشتی پهلوانی به همراه رسول صحرایی و سینا غلامی کشتی گیران پهلوانی کارگاه آموزشی کشتی پهلوانی و مربیگری را برگزار کردند.

جواد کریمی داور درجه یک بین المللی و دبیر کمیته داوران نیز به تشریح قوانین و مقررات این رشته پرداخت. در این کلاس کلیپ هایی از نحوه کشتی پهلوانی و قوانین آن برای حاضرین به نمایش گذاشته شد و پس از آموزش تکنیک های کشتی پهلوانی توسط عبدالرضا کارگر و نمایش آن توسط کشتی گیران ایرانی، کشتی گیران آفریقایی نیز به تمرین کشتی پهلوانی و برگزاری مسابقه پرداختند.

جواد کریمی نیز بعنوان داور این مسابقات را قضاوت می کرد و کشتی گیران آفریقایی نیز تکنیک های ارائه شده در این کارگاه را در مسابقات 3 دقیقه ای به اجرا می گذاشتند. کشتی پهلوانی از سال گذشته بعنوان یکی از رشته های سنتی ایران به عضویت اتحادیه جهانی کشتی در آمده است و چند روز پیش اولین دوره رقابت های قهرمانی کشتی پهلوانی اروپا نیز در کشور صربستان برگزار شد.

رئیس کمیته کشتی پهلوانی اتحادیه جهانی کشتی برعهده علیرضا حیدری قهرمان المپیک و جهان و رئیس فدراسیون جهانی کشتی پهلوانی است.

نظر شما