ارزیابی پیشکسوت بسکتبال از موفقیت دیپلماسی ورزشی ایران؛

آیلین ملکیان: تدبیر دولت، امید را به جامعه بسکتبال بازگرداند

۱۳۹۶/۰۲/۱۶ - ۱۲:۲۵:۰۰
کد خبر: ۵۵۴۲۷۴
آیلین ملکیان: تدبیر دولت، امید را به جامعه بسکتبال بازگرداند
آیلین ملکیان، موافقت فدراسیون جهانی با پوشش اسلامی بانوان بسکتبالیست در میادین بین المللی را یک اتفاق بسیار خوب و مهم در راستای پیشرفت این رشته عنوان کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، درحالیکه سال ها دختران بسکتبالیست ایرانی به دلیل عدم موافقت با پوشش اسلامی، از حضور در رقابت های آسیایی و جهانی محروم بودند، موافقت فدراسیون جهانی بسکتبال بالاخره شرایط حضور آنها را در عرصه بین المللی فراهم کرد.

آنچه مسلم است از آذرماه سال گذشته با ارسال نامه مستقیم وزیر ورزش و جوانان به رییس فدراسیون جهانی بسکتبال این پرونده وارد فاز جدیدی شد تا اینکه در آخرین کنگره جهانی بسکتبال که پنجشنبه در هنک کنگ برگزار شد، رییس فدراسیون بسکتبال موافقت فیبا را با پوشش اسلامی بانوان بسکتبالیست کشورهای اسلامی اعلام کرد.

آیلین ملکیان یکی از ملی پوشان اسبق تیم ملی بسکتبال بانوان از این اتفاق بسیار ابراز خرسندی کرد: واقعا جامعه بسکتبال بانوان خیلی خوشحال است.این اتفاق مهمی برای ما محسوب می شود چرا که مشکل و سد بزرگی از جلوی دختران بسکتبالیست ایران برای حضور در رقابت های آسیایی و جهانی برداشته شد.

پیشکسوت اصفهانی بسکتبال ادامه داد: موافقت با پوشش اسلامی به منظور حضور بانوان ایرانی در رویدادهای آسیایی و جهانی به منزله شروعی دیگر برای این رشته محسوب می شود و می تواند با آینده خوب وموفقیت آمیزی همراه باشد.

آیلین ملکیان گفت: عدم حضور بسکتبالیست های دختر ایرانی در رویدادهای بین المللی در شرایطی که توانمندی بالایی هم داشتند به یک مشکل بزرگ تبدیل شده بود اما این اتفاق مهم می تواند باعث افزایش حضور دختران در این رشته باشد و انگیزه مجددی برای آنها که به این رشته علاقه مند هستند را فراهم آورد .طی سال های گذشته به دلیل این مشکل تعداد دختران بسکتبالیست کاهش یافته بود اما این مهم می تواند سرآغاز موفقیت های بسکتبال بانوان ایران باشد.

ملکیان ابراز امیدواری کرد که از این فرصت مهم جامعه بسکتبال بانوان به خوبی استفاده کند، و افزود: این فرصت مهم را به فال نیک می گیریم، امیدوارم بانوان این رشته که با تدبیر دولت و با محوریت وزارت ورزش و جوانان،امید دوباره ای برای فعالیت در این رشته پیدا کردند،توانمندی خود را به منصه ظهور برسانند.

این پیشکسوت باسابقه گفت: از وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون بسکتبال و همه مسئولانی که تلاش آنها منجر به این اتفاق مهم شد به عنوان یک عضو کوچک از جامعه بسکتبال تقدیر می کنم. امیدوارم همچنان بسکتبال بانوان مورد حمایت قرار گیرد.

ملکیان به رویداد مهم پیش روی بسکتبال بانوان ایران هم اشاره کرد و گفت: تیم های کوشا سپهر سبلان و نفت آبادان نمایندگان ایران در رقابت های باشگاه های غرب آسیا هستند که امیدواریم این گام اول زمینه ساز موفقیت های بعدی برای بسکتبالیست های بانوان ایران باشد.

نظر شما