علی مرادی در گفتگو با برنا:

حمایت از کیانوش رستمی بازیکن‌سالاری نیست/ قهرمانان بزرگ مربی اختصاصی دارند/ انوشیروانی نباید تصمیم عجولانه‌ای بگیرد

۱۳۹۶/۰۴/۰۶ - ۱۲:۲۵:۴۳
کد خبر: ۵۷۸۷۲۹
رییس فدراسیون وزنه‌برداری گفت: مگر ورزشکاران بزرگ دنیا مربی اختصاصی ندارند که الان برخی این موضوع را به بحران بزرگی برای فدراسیون و تیم ملی وزنه‌برداری تبدیل کرده‌اند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، علی مرادی رییس فدراسیون وزنه‌برداری درخصوص کناره‌گیری سجاد انوشیروانی از تیم ملی و تصمیم شورای فنی فدراسیون درباره کیانوش رستمی صحبت کرد.

مرادی در گفتگو با خبرنگار برنا با اشاره به تصمیمی که شورای فنی برای نحوه تمرینات و آماده‌سازی کیانوش رستمی در نظر گرفته است اظهار کرد: خواسته کیانوش غیرمنطقی نیست و از این‌رو با این درخواست در شورای فنی موافقت شد. تنها هدف این ورزشکار خوب کشورمان این است که دل مردم ایران را شاد کند و این کار را با این شیوه که تا به الان نیز در آن موفق بوده انجام می‌دهد.

وی درخصوص واکنش برخی رسانه‌ها به این موضوع که فدراسیون وزنه‌برداری را به بازیکن‌سالاری متهم کرده‌اند گفت: خیلی‌ها هنوز با مسئله تعلیم و تربیت ورزشکاران در دنیای حرفه‌ای آشنا نیستند و صحبت‌هایی که می‌شود غیرمعمولی است. ما به این مسئله اعتقاد داریم که باید احترام سرمربی در تیم حفظ شود ولی اینکه یک ورزشکار خلاقیت و استعداد خود را توانسته به صورت انفرادی بروز دهد نباید باعث نگرانی برای ما و دیگران باشد. مگر ورزشکاران بزرگ دنیا مربی اختصاصی ندارند که الان برخی این موضوع را به بحران بزرگی برای فدراسیون و تیم ملی وزنه‌برداری تبدیل کرده‌اند. ورزش کشور باید ظرفیت‌سازی خود را افزایش دهد. کیانوش این استعداد و پتانسیل را از خود نشان داده و قطعا مورد حمایت خواهد بود. البته تنها بحث کیانوش نیست و هر ورزشکار دیگر که خواسته منطقی از فدراسیون داشته باشد ما از او حمایت خواهیم کرد.

رییس فدراسیون وزنه‌برداری ادامه داد: این خواسته نابجایی است که یک ورزشکار که توانسته قهرمانی در المپیک را برای کشور به دست آورد و دل میلیون‌ها ایرانی را شاد کند کنار بگذاریم. هرچند که تنها بحث مدال‌آوری نیست و اینکه کیانوش یک راه جدید برای بروز خلاقیت را از خود نشان داده برای ما ارزشمند است. باید این شرایط را مهیا کنیم که همه ورزشکاران ما در شرایطی مطلوب و در آرامش کار کنند.

مرادی در پاسخ به این سوال که آیا با استعفای سجاد انوشیروانی موافق هستید یا خیر، خاطرنشان کرد: موضوع کنار رفتن انوشیروانی را من از رسانه‌ها شنیدم و هنوز هیچ نامه مکتوب در این خصوص به دست فدراسیون نرسیده است. اگرهم نامه‌ای به دست من برسد با آن مخالفت خواهم کرد. کادر فنی تیم ملی باید صبوری بیشتری از خود نشان دهند چون درخواست کیانوش از فدراسیون بازیکن‌سالاری نیست. فدراسیون زمانی که انوشیروانی را برای هدایت تیم ملی در رقابت‌های المپیک ریو انتخاب کرد خیلی‌ها با این انتخاب مخالف بودند و اعتقاد داشتند که این مربی جوان است ولی فدراسیون از او حمایت کرد و همچنان اعتقاد داریم که باید از ظرفیت‌های انوشیروانی در تیم ملی استفاده کنیم. انوشیروانی نباید تصمیم عجولانه‌ای بگیرد.

وی ادامه داد: فدراسیون قطعا روی تمرینات کیانوش رستمی نظارت خواهد داشت و اینطور نیست که ورزشکاری را به حال خودش بگذاریم. موضوع تمرین کردن قهرمانان با مربی اختصاصی در همه دنیا نهادینه شده و در کشور ایران نیز باید به این موضوع نگاه دیگری داشته باشیم. رستمی همواره چارچوب‌های احترام را رعایت کرده و از این‌رو جامعه وزنه‌برداری و رسانه‌ها باید سعی کنند که تعامل بیشتری در این زمینه ایجاد کنند.

رییس فدراسیون وزنه‌برداری در پایان گفت: همه باید برای همبستگی وزنه‌برداری کمک کنند و با توجه به اینکه به مسابقات قهرمانی بزرگسالان جهان نزدیک می‌شویم باید برای تیم ملی حاشیه امنی ایجاد کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز