تاثیر پررنگ دیپلماسی در دولت یازدهم؛

جهانی شدن بسکتبال بانوان از رویا تا واقعیت/ تدبیری که به امید تبدیل شد

۱۳۹۶/۰۴/۲۳ - ۰۶:۳۰:۰۰
کد خبر: ۵۸۶۱۸۹
جهانی شدن بسکتبال بانوان از رویا تا واقعیت/ تدبیری که به امید تبدیل شد
خیلی از کاستی‌هایی که بانوان ورزشکار ما در سالیان گذشته با آن همراه بودند در دولت تدبیروامید به آن جامع عمل پوشانده شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، یکی از شعارهای انتخاباتی دکتر حسن روحانی در ابتدای دولت یازدهم توجه ویژه به ورزش کشور بخصوص ورزش بانوان بود و این موضوع از حالت بالقوه در چهار سال گذشته به بالفعل تبدیل شد. خیلی از کاستی‌هایی که بانوان ورزشکار ما در سالیان گذشته با آن همراه بودند در دولت تدبیروامید به آن جامع عمل پوشانده شد. این بهترین فرصت بود که بانوان با استعداد ما در بسیاری از رشته‌ها بتوانند در میادین بین‌المللی خودشان را نشان دهند و روی سکوی قهرمانی قرار بگیرند. با نگاهی دقیق به عملکرد وزارت ورزش در حوزه ورزش بانوان این موضوع به خوبی درک می‌شود که دولت یازدهم توانست زمینه را برای بانوان این سرزمین که در اقصی نقاط کشور حضور دارند مهیا کند تا بتوانند همپای آقایان در رده‌های سنی مختلف و رشته‌های ورزشی افتخارآفرینی کنند.

اما اتفاق مهم در حوزه ورزش بانوان در آخرین ماه‌های دولت یازدهم رقم خورد. یکی از رشته‌هایی که علی‌رغم وجود استعدادهای زیاد در بخش بانوان متاسفانه تا به الان نتوانسته بود فرصت خودنمایی درعرصه‌های بین‌المللی را داشته باشد بسکتبال بود. دکتر مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان با شروع کارش در این وزارتخانه یکی از اولویت‌های کاری خود را معطوف به بسکتبال بانوان کرد و با نامه‌نگاری و رایزنی‌های زیاد در فرصت کوتاهی که در اختیار داشت توانست موافقت فدراسیون جهانی بسکتبال (FIBA) را درخصوص حضور بانوان ایران در مسابقات با حجاب اسلامی جلب کند. این اتفاق را می‌توانیم آغاز یک تحول در بسکتبال بانوان قلمداد کنیم. بانوان بسکتبالیست ایران که تا به آن روز با وجود تمرین‌های زیاد و علاقه‌ای که در این رشته نشان می‌دادند امیدی برای حضور در مسابقات خارج از کشور نداشتند با تدبیر دکتر سلطانی‌فر و پیگیری فدراسیون بسکتبال به یکباره نهال امید در وجودشان بارور شد. البته نباید از این موضوع غافل شد که عملکرد دولت دکتر روحانی در موفقیت‌های دیپلماسی کشور و به ثمر نشستن برجام در جهانی شدن بسکتبال بانوان ما تاثیر چشمگیری داشت.

خبرگزاری برنا به خاطر این موفقیت بزرگ که در ورزش بانوان رخ داد،4تن از بهترین بسکتبالیست‌های تیم ملی را دعوت کرد و این عزیزان در خبرگزاری حاضر شدند. نکته جالب در خصوص این ورزشکاران حس و حال خوبی بود که بعد از جهانی شدن بسکتبال به دست آورده‌اند و اشتیاق زیادی دارند که در اولین رویداد بین‌المللی که قرار است در مهرماه برگزار شود حضور خواهند داشت. گلاره کاکاوندپور کاپیتان تیم ملی بسکتبال در کنار آیرین آرتونیان، سارا اعتماد و دلارام وکیلی چهار بازیکنی بودند که با آنها گفتگو کردیم که متن مصاحبه با این بسکتبالیست‌ها در خبرگزاری منتشر خواهد شد. یکی از نکات مهمی که همه این ورزشکاران روی آن تاکید داشتند این بود که موفقیت اخیر بسکتبال ایران می‌تواند منشا موفقیت‌های زیادی برای بانوانی باشد که به این رشته علاقه‌مند هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز