بعد از پیشنهاد شورای سیاستگذاری بسکتبال؛

لیگ برتر باید در نشست باشگاه‌ها تایید شود

۱۳۹۶/۰۵/۰۹ - ۱۲:۱۷:۱۵
کد خبر: ۵۹۳۸۷۹
لیگ برتر باید در نشست باشگاه‌ها تایید شود
مسابقاتی با عنوان لیگ برتر ب در نشست شورای سیاستگذاری بسکتبال پیشنهاد شد که در صورت تایید نهایی باشگاه‌ها اجرایی می‌شود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، لیگ دسته یک بسکتبال در سال‌های گذشته با محدودیت‌های سنی برگزار می‌شد که این موضوع به بیرون ماندن عده‌ای از بازیکنان منجر شد. فصل گذشته از سویی محدودیت سنی زیر ۲۳ سال با استثنا جذب چهار بازیکن بالاتر از این سن در لیگ دسته یک اعمال شد که دو نفر از بازیکنان بالای ۲۳ سال اجازه حضور همزمان در زمین داشتند؛ از سوی دیگر ده تیم در لیگ برتر شرکت کردند که یک تیم هم در میانه راه منحل شد. در این میان عده‌ای از بازیکنان نه در لیگ برتر جای گرفتند و نه شرایط سنی دسته یک را داشتند.

راهکار منطقی برای حل این مشکل هم حذف محدودیت سنی دسته یک با توجه به برگزاری لیگ جوانان بود. از طرفی لیگ دسته دو محدودیت سنی نداشته و می‌توان سقف زیر ۲۳ سال را در این لیگ اعمال کرد. با این وجود در نشست شورای سیاستگذاری لیگ برتر به جای برداشتن محدودیت سنی در دسته یک، پیشنهاد تشکیل لیگ برتر ب مطرح شد. لیگی که به گفته حاضران در جلسه قرار است به طور موازی با لیگ برتر الف برگزار شود. محدودیت سنی‌ای در این لیگ وجود ندارد و بازیکنانی که در برزخ لیگ برتر و دسته یک مانده بودند، فرصت حضور در لیگ برتر ب را پیدا می‌کنند.

علی توفیق دبیر فدراسیون بسکتبال توضیح می‌دهد: بحث لیگ برتر ب در این جلسه باز شد و دوستان حاضر در جلسه هم استقبال کردند. جزئیات مربوط به این لیگ به جلسه هماهنگی با باشگاه‌ها موکول شد که در صورت توافق باشگاه‌ها لزوم اجرایی پیدا کند.

وی ادامه می‌دهد: محدودیت‌های سنی دسته یک به این دلیل اعمال شده بود که بازیکنان جوان، فرصت بازی پیدا کنند. مشکلاتی در این میان وجود داشت که برای مثال تیم هایی که روی بازیکنان زیر ۲۳ سال خود سرمایه گذاری کرده بودند، با عبور این بازیکنان از ۲۳ سال، دیگر شرایط استفاده از آن‌ها را نداشتند. در هر حال بحث مربوط به لیگ برتر ب هم باید دوباره در جلسه با باشگاه‌ها مطرح شود، امیدوارم با توضیحات بهتر در آن جلسه به نتایج بهتری برسیم تا امسال لیگ را به صورت درستی برگزار کنیم.

توفیق تاکید می‌کند که حذف سهمیه‌های ملی به طور قطعی در جلسه دیروز تصویب شده است و تیم‌ها بر این اساس می‌توانند به جذب بازیکن بپردازند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز