پیروزی امیدهای ایران مقابل استرالیا؛

تلاش شاگردان سیچلو برای کسب عنوان پنجمی قاره کهن

۱۳۹۶/۰۵/۰۹ - ۱۲:۵۲:۳۴
کد خبر: ۵۹۳۹۰۹
تلاش شاگردان سیچلو برای کسب عنوان پنجمی قاره کهن
تیم والیبال زیر 23 سال ایران مقابل تیم استرالیا به سختی و با حساب 3 بر 2 به پیروزی رسید.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، تیم والیبال امید ایران امروز از ساعت 14 به وقت اندونزی و 11 و 30 به وقت ایران در جدال برای کسب عنوان پنجم تا هشتمی مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا، به مصاف تیم ملی والیبال استرالیا رفت. این مسابقه در پایان با نتیجه 3 بر 2 به سود تیم ملی امید کشورمان به پایان رسید.

تیم والیبال امید ایران در ابتدای این مسابقه کارش را با ترکیب حمودی، چپرلی، جواهری، تقی‌زاده، اسماعیل‌نژاد، الله وردیان و طالبی خامنه آغاز کرد. بازیکنان ایران در ابتدای این ست از استرالیا عقب افتادند. بازیکنان استرالیا که دو روز قبل مقابل امیدهای ایران تن به شکست داده بودند از انگیزه زیاد برای جبران آن شکست برخوردار بودند و از ایران نمایش بهتری داشتند. در اواسط این ست و در شرایطی که استرالیا از ایران پیش بود، سیچلو جابر اسماعیل‌پور را به جای امین اسماعیل‌نژاد به میدان فرستاد. ایران با 5 امتیاز اختلاف از استرالیا عقب افتاده بود که سیچلو درخواست وقت استراحت کرد. بازیکنان ایران در نهایت ست اول را 25 بر 17 واگذار کردند و یک بر صفر از استرالیا عقب افتادند.

در ست دوم سیچلو، در پست پشت‌خط‌زن، آقچه‌لی را به جای اسماعیل‌پور به میدان فرستاد. بازیکنان امید ایران در این ست هم از حریفشان عقب افتادند. 4 بر یک پیروزی با استرالیا بود که سرمربی ایران تقاضای وقت استراحت کرد. بازیکنان ایران در این ست کم روحیه و بی‌انرژی نشان دادند و نتوانستند اختلاف امتیاز ایجاد شده را جبران کنند. در نهایت این ست را هم با حساب 25 بر 18 به استرالیا واگذار کردند.

سیچلو باز هم به تغییر در ترکیب تیمش دست زد. این بار اصغر مجرد را به جای رحمان تقی زاده راهی میدان کرد. در ابتدای ست سوم بازیکنان ایران نمایش کم اشتباه‌تری نسبت به دو ست قبل داشتند و از حریف پیش افتادند. ایران 11 بر 8 از حریف پیش بود. سرمربی استرالیا تقاضای وقت استراحت کرد. رسول آقچه‌لی نمایش خوبی در این بازی داشت و پاس‌های بلند حمودی را به امتیاز تبدیل می‌کرد. در این ست بازیکنان ایران موفق شدند با حساب 25 بر 21 استرالیا را شکست داده و نتیجه بازی را 2 بر یک کنند.

آغاز بهتر تیم ملی امید ایران در ست چهارم دیدار با استرالیا شرایطی را ایجاد کرد که ایران در آغاز این ست از زرد و سبزپوشان استرالیا پیش بیفتد. دو تیم در امتیاز 8 بر 4 به سود ایران به اولین وقت استراحت فنی این مسابقه رفتند. زمانی که اختلاف امتیاز دو تیم به عدد دو رسید سیچلو تقاضای وقت استراحت کرد. تیم ایران باز هم توانست اختلاف امتیاز خود را با استرالیا زیاد کند و 16 بر 13 به دومین وقت استراحت فنی رفت. سعید جواهری بعد از یک دریافت سخت از ناحیه پا دچار آسیب‌دیدگی شد و جای خود را به اسماعیل مسافر داد. بازیکنان تیم امید ایران در این ست بسیار خوب کار می‌کردند و از خطاهای فردی بازیکنان استرالیا حداکثر استفاده را می‌بردند. بازیکنان استرالیا در ادامه تلاش کردند اختلاف امتیاز با ایران را کاهش دهند. نتیجه 18 بر 17 به سود ایران بود که باز هم سیچلو تقاضای وقت استراحت کرد. در نهایت تیم امید ایران 25 بر 21 در این ست پیروز شدند تا بازی به ست پنجم کشیده شود.

اولین امتیاز ست پنجم را استرالیایی‌ها بدست آوردند. دو تیم در ادامه این ست تک به تک امتیاز می‌گرفتند. ایران 9 بر 8 پیش بود که سرمربی استرالیا تقاضای وقت استراحت کرد. ایران 12 بر 10 پیش افتاده بود و در نهایت توانست با حساب 16 بر 14 برنده این ست شده و در مجموع 3 بر 2 مقابل استرالیا به پیروزی برسد. تیم ملی والیبال ایران با این پیروزی راهی نبرد پنجم ششمی مسابقات قهرمانی مردان آسیا شد و فردا باید به مصاف تیم والیبال چینی برود که امروز چین تایپه را شکست داد.

نوزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا، از دوم مرداد ماه آغاز شده است و تا دهم مرداد ماه ادامه خواهد داشت. 16 تیم در این دوره از مسابقات شرکت کرده‌اند و تیم ملی زیر 23 سال ایران به منظور کسب تجربه به نمایندگی از کشورمان در این مسابقات حضور پیدا کرده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز