با تدبیر دکتر سلطانی‌فر صورت گرفت؛

پیروزی بزرگ دیپلماسی ورزشی ایران

۱۳۹۶/۰۵/۲۳ - ۱۷:۰۱:۳۸
کد خبر: ۶۰۰۱۵۸
پیروزی بزرگ دیپلماسی ورزشی ایران
دادگاه عالی ورزش (CAS) به سود کشورمان رای داد و فدراسیون فوتبال عربستان محکوم به پرداخت غرامت به نمایندگان ایران شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، دیپلماسی ورزشی یکی از بزرگترین دستاوردهای دولت یازدهم بود که با تدبیر و درایت مسئولین وزارت ورزش و جوانان به دست آمد.

دو سال پیش در پی اتفاقاتی که برخی افراد نامعلوم در سفارت عربستان به وجود آوردند و به دنبال آن کشور عربستان با جوسازی و حاشیه‌سازی این موضوع را به ورزش کشاند، نمایندگان فوتبال کشورمان مجبور شدند که در کشور ثالث به مصاف نمایندگان عربستان بروند. این موضوع باعث شد که ما نتوانیم از امتیاز میزبانی خود استفاده کنیم و به طبع از حضور تماشاگران پرشور ایرانی محروم ماندیم. ضمن اینکه تیم‌های ایرانی مجبور بودند به خاطر بازی در کشور ثالث هزینه مضاعف‌تری متحمل شوند.

به دنبال این اتفاقات رسیدگی به این مشکل در دستور کار وزارت ورزش و جوانان قرار گرفت و به محض ورود دکتر سلطانی‌فر به وزارت ورزش، ایشان دستور پیگیری و حل این مشکل را دادند. بعد از گذشت دو سال از ماجرای رخ داده با تدبیری که اندیشیده شد و دیپلماسی ورزشی دکتر سلطانی‌فر بالاخره دادگاه عالی ورزش (CAS) به سود کشورمان رای داد و فدراسیون فوتبال عربستان محکوم به پرداخت غرامت به نمایندگان ایران شد و موظف هستند که بازی‌های خود را با نمایندگان ما طبق روال معمول انجام دهند.

با تدبیر سلطانی‌فر و دیپلماسی دولت تدبیروامید برای دومین بار، بعد از اینکه دکتر سلطانی‌فر با رایزنی‌های زیاد توانست مجوز حضور بانوان بسکتبالیست را با حجاب کامل در مسابقات بین‌المللی بگیرد حالا بار دیگر برگ زرینی از دستاوردهای این دولت توانمند در تاریخ ورزش حک شد و نمایندگان کشورمان با خیال راحت می‌توانند مقابل تیم‌های عربستانی به میدان بروند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز