پس از دستگیری نوزمان؛

برزیلی‌ها نقره داغ شدند

۱۳۹۶/۰۷/۱۵ - ۱۳:۰۱:۰۷
کد خبر: ۶۲۱۵۴۲
برزیلی‌ها نقره داغ شدند
کارلوس نوزمان و کمیته ملی المپیک برزیل متهم شدند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، کمیته بین المللی المپیک، «کارلوس نوزمان» رییس تیم میزبانی بازیهای المپیک و پارالمپیک ریو 2016 و کمیته ملی المپیک برزیل را پس از دستگیری نوزمان به عنوان متهم معرفی کرد.

نوزمان که پیش از این عضو افتخاری کمیته بین المللی المپیک بود از سوی «توماس باخ» رییس کمیته بین المللی المپیک به عضویت کمیته هماهنگی بازیهای المپیک و پارالمپیک توکیو 2020 منصوب شده بود که از سمت خود قبل از رسوایی بازیهای ریو 2016 انصراف داد.

کارلوس نوزمان 75 ساله که شغل اصلی اش وکالت است به همراه «لئوناردو گرینر» دبیرکل کمیته ملی المپیک برزیل به اتهام «خرید رای» برای میزبانی ریو در بازیهای المپیک و پارالمپیک 2016 دستگیر شد.

آنها پیش از این نیز به جرم فساد مالی و پولشویی متهم شده بودند. پیش از این پلیس در یورش به منزل کارلوس نوزمان اسناد و مدارکی را با خود برده بود. همچنین کمیته ملی المپیک نیز از سوی کمیته بین المللی المپیک متهم شناخته شد و از این پس یارانه دریافت نمی کند و اجازه هیچ فعالیتی به عنوان یکی از اعضای انجمن کمیته های ملی المپیک کشورها را نیز ندارد.

اما این مساله شامل حال ورزشکاران این کشور نمی شود. کمیته بین المللی المپیک پس از دستگیری کارلوس نوزمان با انتشار بیانیه ای نسبت به این مساله واکنش نشان داد. در این بیانیه آمده است: «این کمیته به تمام مسائل همچنان با احترام و زیر نظر قوانین عمل خواهد کرد.» پیش از این رییس فدراسیون جهانی دوومیدانی نیز به دلیل مداخله در انتخاب ریو به عنوان میزبان بازیهای المپیک و پارالمپیک 2016 از سمت خود برکنار شده بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز