در راستای استخدام ۴۳ ورزشکار ملی؛

خیال قهرمانان راحت شد/ دولت تدبیروامید به وعده خود عمل کرد

۱۳۹۶/۰۷/۲۶ - ۱۴:۲۵:۴۰
کد خبر: ۶۲۶۴۶۳
خیال قهرمانان راحت شد/ دولت تدبیروامید به وعده خود عمل کرد
قهرمانانی که تا قبل از این همیشه دغدغه استخدام در ارگان و یا سازمانی را داشتند دیگر با خیال راحت می‌توانند به ورزش قهرمانی بپردازند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، مرداد ماه سال 1395 اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور، آیین نامه اجرایی جذب و استخدام قهرمانان را که به تصویب هیئت وزیران رسیده بود برای اجرا ابلاغ کرد.

بر اساس این آیین نامه، قهرمانان بازی های المپیک شامل نفرات اول تا سوم و قهرمانان اول و دوم مسابقات قهرمانی جهان و نفرات اول، دوم و سوم بازی های آسیایی و مسابقات جهانی در رشته های ورزشی تحت پوشش کمیته بین المللی المپیک (IOC) حسب مورد در رشته های فردی و گروهی و مقام اول تا سوم مسابقات جام جهانی فوتبال، بسکتبال و والیبال و همچنین یکی از فرزندان قهرمانان بازی های پارالمپیک شامل نفر اول در رشته های فردی و کلیه نفرات در رشته های گروهی می توانند با رعایت شرایطی، از سوی دستگاه های اجرایی بدون برگزاری آزمون و خارج از نشر آگهی به صورت پیمانی جذب و استخدام شوند.

با روی کار آمدن دولت تدبیروامید یکی از بخش‌هایی که مورد توجه ویژه‌ای گرفت ورزش بود که شخص دکتر روحانی در ابتدای دولت یازدهم و همچنین در ارائه برنامه‌های دولت دوازدهم رسیدگی به ورزش کشور را در اهم کارهای اجرایی کشور قرار داد. سالیان زیادی یکی از دغدغه‌های اصلی ورزشکاران و قهرمانان کشور نبود شغل مناسب بود و به همین خاطر قهرمانان ملی دچار مشکلات مالی زیادی بودند و بعضی اوقات مجبور بودند به خاطر حل این مشکلات ورزش قهرمانی را کنار بگذارند.

وزارت ورزش و جوانان برای حل این مشکل آیین‌نامه اجرایی را آماده کرد و با این اقدام قهرمانانی که تا قبل از این همیشه دغدغه استخدام در ارگان و یا سازمانی را داشتند دیگر با خیال راحت می‌توانند به ورزش قهرمانی بپردازند. با تدبیری که از سوی این دولت صورت گرفت امید پررنگی در جامعه ورزش ایجاد شده است که همین امر باعث رشد ورزش قهرمانی ما خواهد بود. با پیگیری های وزیر ورزش و جوانان در خصوص اجرایی شدن آئین نامه جذب و استخدام قهرمانان ورزشی در دستگاه های دولتی، 43 قهرمان ورزشی در آستانه استخدام در ادارات کل ورزش و جوانان استان ها قرار دارند و همچنین مراحل اداری 90 قهرمان ورزشی در دیگر دستگاه های اجرایی کشور در حال انجام است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز