پس از حذف تیم جوانان ایران؛

پورغلامی: از قوانین AFC در حیرت هستم!

۱۳۹۶/۰۸/۱۸ - ۱۰:۰۷:۰۰
کد خبر: ۶۳۴۹۵۰
پورغلامی: از قوانین AFC در حیرت هستم!
سرمربی جوانان پس از حذف این تیم از رقابت های آسیایی با بیان اینکه از قوانین کنفدراسیون آسیا شوکه شده گفت که حق این تیم در مرحله مقدماتی پیکارهای قهرمانی آسیا ضایع شده است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، فرهاد پورغلامی پس از دیدار ایران مقابل فلسطین اظهارکرد: قبل از هر چیز از تلاش بازیکنانم‌ در این مسابقات تشکر می‌کنم. آنها با همه وجود بازی کردند و تلاش خود را انجام دادند. در دیدار برابر فلسطین در شروع بازی تمام سعی‌مان را کردیم که به حریف فشار بیاوریم و به گل برسیم. در رختکن به بازیکنان متذکر شدم که در برابر این تیم‌ها می‌بایست در دقایق نخست گل زد، چون در این شرایط کار در ادامه راحت‌تر می‌شود و پس از آن می‌توانیم تمرکز کنیم. خوشبختانه در دیدار برابر فلسطین این اتفاق افتاد و به گل رسیدیم.

اوادامه داد: در مصاف با فلسطین با تغییر سیستم بازی به میدان آمدیم. بچه‌ها در این مسابقه عملکرد خوبی داشتند و توانستیم در نیمه نخست به سه گل برسیم. در شروع نیمه دوم بچه‌ها با انگیزه بودند و گل چهارم را زدیم. پس از آن فلسطین رو به خشونت آورد و دو بازیکن اخراجی داد. در حین بازی به بازیکنان گفتم که این تیم‌ها همیشه از این حربه‌ها استفاده می‌کنند که جو را متشنج کنند. متأسفانه یکی از بازیکنان ما وارد همین فضا شد و یک کارت قرمز گرفت. پس از آن با هر برخوردی بازیکنان فلسطین روی زمین می‌افتادند. به‌هرحال ما به نتیجه مطلوبی رسیدیم. بچه‌ها بازی روان و خوبی را انجام دادند.

سرمربی تیم جوانان خاطرنشان کرد: تیم ما در دو مسابقه اول مقابل سوریه و اردن هم عملکرد خوبی داشت. در دیدار برابر اردن در نیمه دوم توپ و میدان در اختیار ایران بود و حریف فقط دفاع می‌کرد. در آن دو بازی فرصت‌های بالای 90 درصد به دست آوردیم که گل نشدند.کاش تلویزیون بازی‌های جوانان ایران را پخش می‌کرد تا همه می‌دیدند با چه شرایطی مقابل حریفان به میدان می‌رفتیم.

پورغلامی همچنین یادآور شد: قبل از بازی‌ها اعلام شد که 10 تیم نخست هر گروه به همراه پنج تیم برتر دوم که امتیاز بیشتری دارند راهی مرحله نهایی می‌شوند، اما در کمال ناباوری اتفاقات دیگری رخ داد و من از قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا در حیرتم و شوکه شده‌ام. تیمی با پنج گل زده، یک گل خورده و پنج امتیاز حذف می‌شود و یک گروه دیگر تیم دومی با چهار امتیاز صعود می‌کند! این رویه کنفدراسیون فوتبال آسیا برای من جای تعجب دارد! در کمال ناباوری تیم قطر فقط با چهار امتیاز بالا می‌آید. از فدراسیون فوتبال می‌خواهم این موضوع را با جدیت پیگیری کند، چون به نظرم حق مسلم ما ضایع شده است. تیم ما با پنج امتیاز در جمع بهترین تیم‌های دوم گروه‌ها بود، اما از صعود بازماندیم.

آخرین بازی گروه E مقدماتی جوانان آسیا شب گذشته با برتری 2 بر یک اردن میزبان برابر سوریه پایان یافت. در جدول رده‌بندی گروه E رقابت‌های مقدماتی قهرمانی جوانان آسیا اردن با هفت امتیاز صدرنشین شد، ایران با پنج امتیاز در جایگاه دوم قرار گرفت،سوریه چهار امتیازی سوم شد و فلسطین بدون امتیاز هم قعر جدول رده‌بندی را به خود اختصاص داد. از این گروه اردن به‌عنوان صدرنشین صعود کرد و ایران نیز از راهیابی به مسابقات قهرمانی آسیا بازماند.

نظر شما