ورزشکاران فقط باید از مکمل‌های با آرم اصالت استفاده کنند؛

کبریایی‌زاده: یکی از صنایع افتخارآمیز در کشورمان، صنعت داروسازی بوده است

۱۳۹۷/۰۱/۲۷ - ۱۱:۲۸:۳۲
کد خبر: ۶۹۷۴۰۵
کبریایی‌زاده: یکی از صنایع افتخارآمیز در کشورمان، صنعت داروسازی بوده است
رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی گفت: بعد از انقلاب یکی از صنایع افتخارآمیز در کشورمان، صنعت داروسازی بوده و امروز بیش از 96 درصد نیاز دارویی کشور را با حداقل وابستگی به خارج از کشور را تامین می‌کنند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، عباس کبریایی زاده در گفتگو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: با توجه به پخش مکمل های ورزشی تقلبی در اماکن ورزشی، مصرف کنندگان، فقط از مکمل هایی که آرم برچسب اصالت کالا از سوی سازمان غذا و دارو را دارند، استفاده کنند زیرا مورد تائید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستند.

وی در ادامه افزود: وجود موادشیمیایی غیر مجاز و ترکیبات محرک در داروهای بدنسازی امکان پذیر است و تنها راه مصون ماندن از عوارض بسیار خطرناک و آسیب زا، استفاده از داروهای مورد تائید سازمان غذا و داروست. بعد از انقلاب یکی از صنایع افتخارآمیز در کشورمان، صنعت داروسازی بوده و امروز بیش از 96 درصد نیاز دارویی کشور را با حداقل وابستگی به خارج از کشور را تامین می‌کنند.

وی گفت: شرکت های معتبر داخلی تحت نظارت های دقیق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال تولید مکمل های ورزشی با بهترین مواد اولیه هستند و مصرف کنندگان می توانند با اطمینان خاطر به مصرف داروی تولید داخل بپردازند. ورزشکاران باید برای مصرف دارو از پزشکان، متخصصان علوم ورزشی و داروسازان راهنمایی گرفته و داروهای مورد نیاز خود را از داروخانه ها تهیه کنند.

نظر شما