سرپرست تیم والیبال نوجوانان:

نخستین اولویت کسب سهمیه رقابت‌های جهانی سال ۲۰۱۹ است

۱۳۹۷/۰۱/۲۸ - ۱۱:۱۰:۴۸
کد خبر: ۶۹۷۸۳۴
نخستین اولویت کسب سهمیه رقابت‌های جهانی سال ۲۰۱۹ است
سرپرست تیم والیبال نوجوانان گفت: بازیکنان روزانه بیش از هشت ساعت تمرین می کنند تا در نهایت کادر فنی تیم ملی نوجوانان نسل جدیدی برای والیبال ایران معرفی کند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، علیرضا دریابیگی در تشریح اقدامات انجام شده برای تیم ملی نوجوانان پسر ایران گفت: از 20 اسفندماه سال گذشته به دستور ضیایی رئیس فدراسیون والیبال و با انتخاب محمد وکیلی به عنوان سرمربی، اقدامات عملی برای تشکیل تیم ملی نوجوانان پسر آغاز شد تا نسل جدیدی از بازیکنان شایسته این رشته ورزشی پرورش یافته و به والیبال ایران معرفی شوند.

وی با بیان اینکه در ابتدا حدود 400 بازیکن برای تست و ارزیابی میزان آمادگی برای پوشیدن پیراهن تیم ملی به اردوی انتخابی دعوت شدند، تشریح کرد: این تعداد بازیکن شامل 170 نوجوان معرفی شده از سوی کمیته استعدادیابی و سایر بازیکنان  معرفی شده از سوی هیات های استانی و انتخاب شده کادر فنی از رقابت های لیگ برتر، دسته یک و مسابقات قهرمانی کشور رده سنی نوجوانان بودند.

سرپرست تیم والیبال نوجوانان ادامه داد: پس از اردوی انتخابی نخست که از 20 تا 27 اسفندماه برگزار شد، 35 بازیکن برای اردوی نخست آماده سازی و انتخابی که از ششم تا 23 فرودین ماه در باشگاه کاله مازندران برگزار شد، دعوت شدند. در اردوی بابل حدود 15 تا 20 بازیکن جدید دیگر برای تست مراجعه کردند و سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان نیز از آنان تست گرفت تا در حق کسی در این زمینه اجحاف نشده باشد.

وی به دومین اردوی آماده سازی تیم که از 26 فروردین ماه در انزلی آغاز شده است، اشاره کرد و گفت: در پایان این مرحله از تمرینات، 16 بازیکن انتخاب می شوند تا کم کم به ترکیب نهایی تیم ملی نوجوانان برای رقابت های قهرمانی آسیا نزدیک شویم.

دریابیگی به شرایط سخت تمرینی و اردوی شاگردان محمد وکیلی در سال 2018 اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه از مرکز دور هستیم، تدارک تیم نسبت به گذشته سخت تر شده است. همچنین فرصت آماده سازی تیم نسبت به سال گذشته نیز کمتر است. در سال 96 شش ماه فرصت برای رقابت های قهرمانی آسیا سال 2017 داشتیم اما امسال تنها چهار ماه فرصت داریم.

وی روش جدید برگزاری مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان آسیا را دیگر تغییر شرایط برای تیم ایران دانست و گفت: این روش برای نخستین بار اجرا می شود و هنوز نقاط ضعف و قوت آن مشخص نیست. تیم ایران نیز با بازیکنانی که کمتر از 90 روز تمرین داشتند، در این رقابت ها شرکت می کند.

سرپرست تیم والیبال نوجوانان ایران نخستین هدف این تیم را کسب سهمیه رقابت های قهرمانی جهان دانست و گفت: چهار تیم برتر این رقابت ها سهمیه رقابت های قهرمانی سال 2019 جهان را به دست می آورند. کسب بهترین سکوی آسیا نیز اولویت دوم تیم ملی نوجوانان محسوب می شود.

وی پرورش نسل جدید بازیکنان برای والیبال ایران را دیگر هدف این تیم دانست و گفت: اگر در حال حاضر بازیکنان و کادر فنی روزانه حدود 8 تا 9 ساعت تمرین می کنند، با هدف پرورش نسل جدیدی برای والیبال ایران بر اساس تخصص های مورد نیاز این رشته ورزشی است.

دومین اردوی آماده سازی تیم ملی والیبال نوجوانان پسر از 26 فروردین ماه در شهر انزلی با حضور 19 بازیکن آغاز شده است و به مدت 19 روز تا 13 اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

ایمان قلیچ راد، سینا هادیون، سهیل مسعود، کمیل اکبری، امیر رضا ناصری، عرفان جلالی نژاد، علی حسینی، امین خواجه،  امیرحسین همتی، علی حاجی پور، امیرحسین خانی، بردیا سعادت، کاریل داداش آده، علی حاج محمدی، رضا محمود آبادی، محمد ولی زاده، علیرضا عبداللهی، رامین شهنوازی و عرفان حق نظری بازیکنان دعوت شده به این اردو هستند.

سید علیرضا دریابیگی (سرپرست)، محمد وکیلی (سرمربی)، غلامرضا مومنی مقدم، حمید جعفرزاده، مهران زارع و یاشار جوادی (مربیان)، محمد امین شاکری (آنالیزور)، رضا نصیری (پزشک) و مهرداد سعاتمند به عنوان ماساژور بازیکنان را در دومین اردوی آماده سازی همراهی خواهند کرد.

دوازدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان پسر زیر 18 آسیا از 8 تا 15 تیرماه به میزبانی جمهوری اسلامی ایران در تبریز برگزار می شود و شاگردان وکیلی خود را برای حضور در این رقابت ها آماده می کنند.

نظر شما