فرانک پرتوآذر با حضور در خبرگزاری برنا:

ورزش در خانه ما همیشه حرف اول را می‌زند/ لیگ دوچرخه‌سواری بانوان پشتیبان خوبی برای تیم ملی است

۱۳۹۷/۰۲/۲۶ - ۰۸:۲۰:۰۰
کد خبر: ۷۰۶۵۶۸
ورزش در خانه ما همیشه حرف اول را می‌زند/ لیگ دوچرخه‌سواری بانوان پشتیبان خوبی برای تیم ملی است
ملی پوش کراس کانتری کشورمان گفت: از عملکرد خود در مسابقات آسیایی راضی هستم و در صورت حمایت بیشتر مدال خوش رنگ تری کسب می کنم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ ورزش بانوان ایران ستاره های زیادی دارد که هرکدام در مسابقات مختلف توانستند نام خود و نام ایران را جزو بهترین های آسیا و دنیا قرار دهند. فرانک پرتوآذر، دختر دوچرخه سواری در آخرین رویداد قاره ای برای اولین بار در این رشته مهیج توانست بار دیگر نام ایران را به سر زبان ها بیاندازد. ملی پوش کراس کانتری ایران که در رقابت های قهرمانی آسیا نتیجه فوق العاده ای را رقم زد و برای نخستین بار در بخش بانوان مدال برنز این رقابت ها به دست آورد، در گفتگویی که با خبرنگار برنا داشت از شرایط سخت مسابقات فیلیپین و اهدافی که برای مسابقات پیش رو دارد صحبت کرد که آن را در ادامه می خوانید:

*ورزش در خانه ما حرف اول را می‌زند

ورزش همیشه در خانه ما حرف اول را می زند تقریبا همه اعضاء خانواده ما نه به صورت حرفه ای ولی به عنوان یک تفریح همیشه ورزش را دنبال می کنند، خود من هم از سن 8 سالگی پیرو کاری که خانواده انجام می دادند به سمت ورزش رفتم، دوچرخه سواری از نظر من یک تفریح برای همه بچه ها به حساب می آید من تا سن8 ،9 سالگی به صورت تفریحی این کار را انجام می دادم و بعد کم کم به خاطر شرایطی که وجود داشت مسلما دیگر نمی توانستم به راحتی در خیابان دوچرخه سواری کنم. برای همین دوچرخه را به کل کنار گذاشتم و رفتم سراغ ورزش های دیگر، می توانم بگویم من تا سال اول دانشگاه اکثر رشته های ورزشی را انجام داده بودم ولی آن حسی که دوچرخه  به من می داد حسی نبود که بتوانم در رشته های ورزشی دیگر آن را پیدا کنم. سال اول دانشگاه  بعد از یک وقفه طولانی دوباره پا به رکاب شدم و سال 88 به صورت حرفه ای کم کم تمریناتم را شروع کردم و برای اولین بار در شیراز در یک مسابقه شرکت کردم و نفر سوم مسابقات شدم، این اتفاق علاوه بر بالا بردن انگیزه خودم نگاه مسئولان را هم نسبت به من و این رشته ورزشی تا حدودی تغییر داد.

*لیگ دوچرخه سواری بانوان پشتیبان خوبی برای تیم ملی است

اردوهای تیم ملی کوهستان برای بانوان از سال 93 شروع شد که من از همان سال اول عضو این تیم شدم و تا به امروز سه دور متوالی توانسته ام نفر اول کشور باشم.دوچرخه سواری بانوان لیگ خوبی در سطح کشور دارد اما متاسفانه حمایت خوبی از بانوان در این رشته ورزشی نمی شود و اکثر تیم ها با مشکل مالی مواجه هستند، اگر اسپانسرهای خوبی جذب لیگ شوند قطعا این لیگ می تواند پشتیبان خوبی برای تیم ملی باشد.

*کراس کانتری به ورزش سربالایی بودن معروف است

رشته من دوچرخه سواری کوهستان (کراس کانتری) نام دارد. این رشته به سربالایی بودن مشهور است. این رشته ورزشی هم قدرتی به حساب می آید و هم استقامتی مدت زمانی که برای مسابقات در نظر گرفته می شود 1:30 دقیقه است با توجه به این زمان استقامتی محسوب می شود و با توجه به مسیرهایی که باید دوچرخه سواری کنیم مقاومتی به شمار می رود و در ادامه نیز چون مسیرهای سرازیری خاصی دارد مهارت و تکنیک های مخصوص خود را می طلبد.

*ایران پتانسیل بالایی برای رشته دوچرخه سواری کوهستان دارد

رشته کراس کانتری در کنار سختی که دارد، چون در طبعیت است بسیار جذاب است و قطعا کسی که این رشته را تجربه کرده باشد کاملا این حرف من را درک می کنند لذتی که  دوچرخه سواری در دل طبیعت دارد قابل قیاس با هیچ کدام از دیگر رشته های دوچرخه سواری نسیت.کشور ایران برای ورزشی مثل دوچرخه سواری کوهستان پتانسیل خیلی بالایی دارد و متاسفانه نسبت به این امکانات هیچ وقت دید حرفه ای وجود نداشته و هیچ سرمایه گذاری برای بهره برداری از این همه منابع و امکانات نشده است، یکی از نیازهای اولیه رشته داشتن مسیر خوب برای انجام تمرینات مستمر است که امیدوارم در آینده این امکانات برایمان فراهم شود تا بتوانیم این مسیر حرفه ای و قهرمانی را ادامه دهیم.

*در صورت حمایت بهتر در جاکارتا مدال بهتری کسب می‌کنم

رقابت هایی که در فیلیپین برگزار شد به لحاظ فنی در سطح بسیار بالایی بود. چون مسابقات قهرمانی آسیا فقط سالی یک بار برگزار می شود، تمامی ورزشکاران حاضر با آمادگی خیلی بالایی در رقابت ها حضور داشتند، خوشبختانه توانستم در این دوره برای اولین بار در بخش بانوان برای کشورمان مدال آوری کنم هرچند که برای کسب مدال خوش رنگ تری خودم را آماده کرده بودم اما از عملکرد خودم راضی هستم.چین، ژاپن و تایلند همیشه حریفات قدرتمند ما در آسیا هستند که بدون شک در بازی های آسیایی جاکارتا هم با این تیم ها روبه رو خواهیم شد اما انگیزه و امیدی که این مدال به من داد شک ندارم در صورت حمایت بیشتر و مهیا کردن امکانات لازم برای انجام تمرینات می توانیم درخشش خوبی هم در جاکارتا داشته باشیم.

*تلاش می‌کنم نامی از خود بر جای بگذارم که همیشه ماندگار شود

تبدیل کردن یک کار غیرممکن به ممکن کار بسیار سختی است، شاید در سال های آینده ورزشکاران زیادی بتوانند مانند کیمیا علیزاده در المپیک بدرخشند اما برای همیشه نام کیمیا است که بیشتر به چشم می خورد، احساس می کنم با کسب این مدال راهی برای خودم باز کردم که در رشته دوچرخه سواری نیز نامی از خود بر جای بگذارم و همیشه این اسم ماندگار شود. اهداف بزرگی در سر دارم و می خواهم به آنها دست پیدا کنم.

 

خبرنگار: فریبا جلیل خانی

نظر شما