آینده تیم روشن است؛

شفر: از عملکرد مدیریت استقلال در نقل و انتقالات رضایت دارم

۱۳۹۷/۰۴/۲۱ - ۱۴:۱۶:۵۱
کد خبر: ۷۲۸۳۳۵
شفر: از عملکرد مدیریت استقلال در نقل و انتقالات رضایت دارم
سرمربی تیم استقلال گفتگویی کامل درباره آخرین تحولات باشگاه با سایت رسمی باشگاه انجام داده است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، وینفرد شفر، سرمربی استقلال در حاشیه اردوی آبی پوشان در ترکیه با سایت باشگاه درباره آخرین شرایط گفتگو کرد که مشروح این مصاحبه در ادامه می آید:

*شرایط اردو و کمپ؟
بعد از یک سری مشکلاتی که در فرودگاه داشتیم، خیلی خوب به کمپ تمرینی رسیدیم و مطمئن هستم که باشگاه اخبار و عکس های کاملی برای هواداران از این کمپ را منتشر می کند. اینجا در دل طبیعت و زیبا است و یک مکان فوق العاده برای کمپ تمرینی، کار سخت و ساختن تیم است. شما به یاد دارید که دکتر ستوده چه حرفی زد. باید یک مصاحبه با دکتر تیم داشته باشید(با خنده). مطمئن هستم که هواداران می خواهند این خاطره شنیدنی را بدانند. امروز اولین بازی دوستانه خود را برابر ماریبور داریم که به طور مرتب در مسابقات اروپایی حضور دارد. دو روز بعد یک بازی دوستانه دیگر داریم و در نهایت نیز به آلمان سفر می کنیم تا یک بازی دوستانه قبل از سفر به تهران داشته باشیم.

امیدوارم مدیرعامل و اعضای هیات مدیره نیز در سفر به آلمان تیم را همراهی کنند. باور دارم که این موضوع برای استقلال مهم است زیرا شروع یک رابطه بین المللی است و می تواند همکاری در رده های آکادمی و تیم های پایه ای باشگاه استقلال و تیم های اروپایی را پایه گذاری کند. ما برای آینده به این موضوع نیاز داریم و کارلسروهه یک شروع خوب برای ما خواهد بود.

در صحبتی که با مدیرعامل داشتم، به این جمع بندی رسیدیم که استقلال باید باشگاه شماره یک در توسعه فوتبال پایه باشد و در آینده به این موضوع نیاز داریم و این اتفاق اولین گام برای پیشرفت در کارهای آکادمی است.

*از شرایط تیم، روند تمرینات و وضعیت استقلال بگویید.
همانگونه می دانید آغاز تمرینات بی اشکال نبود اما قابل پیش بینی بود. معمولا در هر کاری مشکلاتی پیش می آید اما استقلال در برابر این مشکلات نگرانی ندارد. ما بسیار با اعتماد به نفس و خونسرد هستیم و حتی روزی نبوده که من و ساشا با مسئولان باشگاه در تماس نباشیم. بعد از پایان فصل گذشته هر روز با مسئولان باشگاه صحبت کردیم. به ویژه با آقای توفیقی که مسئولیت مذاکره با بازیکنان را داشت در ارتباط بودیم. من لیست بازیکنانم را به باشگاه ارائه کردم و آقای توفیقی نیز با همه آنها در ارتباط بود و کار خودش را خیلی خوب، سریع و به موقع در خصوص جذب بازیکنان انجام داد.

البته متاسفانه نشد تمام بازیکنان مد نظر ما را جذب کنیم و این موضوع طبیعی بود. برخی از آنها به اروپا رفتند، برخی به باشگاه دیگری رفتند و برخی دیگر نیز موفق نشدند رضایت نامه خود را از باشگاهی که با آن قرارداد دارند، بگیرند که این موضوع یک واقعیت در فوتبال است و باید آن را قبول کنیم اما در آخر ما یک سری بازیکن جوان هم جذب کردیم و تا الان من از این روند خوشحال و راضی هستم. همینطور از این کمپ تمرینی بسیار راضی هستم و می خواهم تیم روز به روز پیشرفت کند. این را هم باید بگویم که وقتی جذب تعدادی از بازیکنان به مشکل خورد، باشگاه به من پیشنهاداتی را ارائه کرد که من هم بعد از بررسی، موافقت خود را اعلام کردم. بدون شک میثم تیموری که یک بازیکن بسیار خوب و با شخصیت فردی بالا است و مرتضی آقاخان هم که بازیکن خوبی است باید در تست پزشکی شرکت کنند و سلامت آنها مانند همه بازیکنان جدید و با تجربه در این تست ها تایید شود. این یک روال کاری استاندارد و طبیعی است که همیشه اجرا می شود. شما حتی شنیدید و خواندید که رونالدو بزرگ با جایگاهی که در فوتبال اروپا دارد، به آلمان رفت و تمام تست های پزشکی را پشت سر گذاشت تا به یوونتوس منتقل شود. به دکتر نوروزی اعتماد کامل دارم و انتظار بهترین ها را دارم اما به نظرم بهتر بود که این کار را زودتر انجام می دادیم. ما به بازیکنانی نیاز داریم که خیلی سریع به ما کمک کنند و نباید فراموش کنیم که محسن کریمی، روزبه چشمی و داریوش شجاعیان مصدوم هستند و در آینده به ما اضافه می شوند. تیام و سرور برای مذاکره با باشگاه آماده هستند و می توانیم در ترکیه به این جمع بندی برسیم که آنها به ما اضافه شوند. قدم بعدی ما بستگی به جلساتی دارد که اینجا برگزار می کنیم. من روی هر دو طرف، یعنی باشگاه و بازیکنان فشار می اورم تا به جمع بندی برسیم و این بازیکنان به تیم اضافه شوند.

*آیا نقل و انتقالات استقلال تمام شده است؟

خیر. هنوز تمام نشده و راجع به این با باشگاه به توافق رسیدم. ما بازیکنان دیگری نیاز داریم و آقای توفیقی و باشگاه هر لحظه به هر بازیکنی که من بخواهم برای مذاکره در تماس هستند. اگر می خواهیم موفقیت بیشتر و تیم قدرتمندی داشته باشیم، شاید باید جای خالی برخی از بازیکنان را با بازیکنانی پر کنیم که خارجی باشند؛ مانند کاری که سایر تیم های حاضر در لیگ قهرمانان انجام می دهند. ما نباید بازیکنی جذب کنیم که فقط خارجی باشد و باید به دنبال بازیکنی باشیم که کمک کند تا در رقابت های بین المللی به موفقیت بیشتر برسیم. شما حتما می دانید تیم های قطری و عربستانی تیم خود را با بازیکنان خارجی تقویت می کنند. الاهلی قطر یکی از بهترین بازیکنان ایران را خریداری کرده و امیدوارم بتوانیم برابر آنها در لیگ قهرمانان آسیا بازی کنیم.

*موضوع دیگری است که بخواهید باز هم صحبت کنید؟
 

من انتظار دارم که مشکلات مالی تا هفته آینده برطرف شود. ما می خواهیم فصل جدید را بدون آنکه تمرکز استقلال از بین برود، آغاز کنیم. این موضوع چیزی است که هواداران و مجموعه استقلال، بازیکنان، کادرفنی، هیات مدیره و مدیریت باشگاه استحقاق آن را دارند، به خصوص بعد از کار بسیار سخت و موفقیت های خوب در فصل گذشته. من یک مقدار نگرانی بابت ادبیات تهاجمی برخی ها در فضای مجازی دارم. من خودم هفته گذشته در اینستاگرامم نوشتم که همه ما باید در کنار یکدیگر باشیم. هیچکس نباید بتواند بین باشگاه و هواداران خلل یا فاصل ای ایجاد کند. همه تیم، کادرفنی، مدیریت باشگاه و هواداران باید یک دل و متحد باشد. از اینکه برخی ها به صورت غیر منصفانه بازیکنان من را نقد می کنند، ناراحت هستم. برخی شایعات و برخی دروغ درباره آنها مطرح می کنند. این مهم نیست که بازیکنان ما هنوز در تیم ما هستند یا به تیم جدیدی رفتند و من از این موضوع ناراحت هستم. ما تیم فوق العاده ای داریم و هر کسی که فصل گذشته در استقلال بود، با تمام تلاش و در شرایط بسیار سخت کار خوبی انجام داد و تلاش خود را کرد. یک سری نکات دیگری نیز وجود دارد که من و مدیران باشگاه باید پشت درهای بسته درباره آن صحبت کنیم. به امید موفقیت استقلال بزرگ.

نظر شما