پانزدهمین دوره رقابتهای کاراته قهرمانی آسیا

صعود عباسعلی و حسن نیا به فینال/ سه نماینده ایران به دنبال کسب برنز

۱۳۹۷/۰۴/۲۲ - ۱۹:۰۱:۴۷
کد خبر: ۷۲۸۶۳۰
صعود عباسعلی و حسن نیا به فینال/ سه نماینده ایران به دنبال کسب برنز
حمیده عباسعلی کاراته کای وزن ۶۸+ کیلوگرم و مجید مجید حسن نیا در وزن ۵۵- کیلوگرم با برتری مقابل رقبای خود به فینال این اوزان راه یافتند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، در ادامه پانزدهمین دوره رقابتهای کاراته قهرمانی آسیا که در رادن برگزار می شود، حمیده عباسعلی کاراته کای وزن ۶۸+ کیلوگرم کشورمان کار خود را در پانزدهمین دوره رقابتهای قهرمانی آسیا با برتری ۳ بر صفر مقابل «دسینتا راکاوونی» از اندونزی آغاز کرد و در ادامه «پرکشا متال» از هند را ۸ بر صفر شکست داد و به نیمه نهایی راه یافت.

عباسعلی در این مرحله به مصاف « آیومی» کاراته کای سرشناس ژاپن رفت و در نهایت فاتح این فینال زودرس شد. این مبارزه بدون ثبت امتیاز از سوی دو کاراته در پایان وقت قانونی به اتمام رسید تا  نماینده کشورمان با رای داوران پیروز از تاتامی خارج و برای پنجمین بار راهی دیدار نهایی مسابقات قهرمانی آسیا شود. این ژاپنی در کنار طلای جهان و آسیا ، ۹ طلای لیگ جهانی را نیز در کارنامه خود ثبت کرده است.

مجید حسن نیا در وزن ۵۵- کیلوگرم با برتری مقابل رقبای خود به دیدار نهای راه یافت. وی کار خود را با پیروزی ۲ بر صفر برابر «لوک چئونگ» از هنگ کنگ آغاز کرد و در ادامه پس از تساوی ۵ بر ۵ برابر «کومار سلوام» از مالزی با رای داوران پیروز شد و در ادامه «آکاش کومار» هندی را ۹ بر صفر از پیش رو برداشت و راهی مبارزه پایانی شد. 

بعد از رقابتهای ۲۰۱۳ امارات و ۲۰۱۷ قزاقستان، این سومین حضور حسن نیا در تاتامی قهرمانی آسیا و اتفاقا سومین صعود او به دیدار پایانی است. وی از دو فینال قبلی آسیا یک طلا و یک نقره در کارنامه خود دارد. 

در وزن ۵۵- کیلوگرم زنان طراوت خاکسار کار خود را پیروزی ۲ بر یک مقابل«کام لن» از ویتنام آغاز کرد و سپس ۴ بر یک برابر «یون آن» از کره جنوبی به برتری دست پیدا کرد. وی در ادامه و در مرحله نیمه نهایی ۸ بر ۴ برابر «تزو یون وون» از چین تایپه بازنده شد. خاکسار فردا برای کسب مدال برنز به مصاف « آرژوان مختار» از قزاقستان می رود. 

امیر میرزایی در وزن ۶۷- کیلوگرم در مبارزه نخست خود ۲ بر صفر «دوی گوین» از ویتنام را از پیش رو برداشت و سپس با همین نتیجه برابر «ژی وانگ» از چین صاحب برتری شد. وی در سومین مبارزه خود ۳ بر یک «احمد عبداله» از یمن را از پیش رو برداشت و در نیمه نهایی پس از تساوی ۳ بر ۳ برابر «رحمان المصطفی» از اردن با قانون سنشو( امتیاز نخست) بازنده شد تا فردا برای کسب مدال برنز مبارزه کند. 

مبنیا کاویانی نماینده تیم بانوان ایران در وزن ۶۸- کیلوگرم با دو پیروزی و یک شکست به دیدار نیمه نهایی راه پیدا کرد تا فردا برای کسب مدال برنز به مصاف « لینگ تانگ» از چین برود. وی پس از برتری مقابل«هدا جابر» از اردن با نتیجه  ۶ بر ۲ و  «دیلدورا آنادوردیوا» از ازبکستان با نتیجه ۵ بر ۲، در نیمه نهایی و مبارزه با «کایو سومیا» از ژاپن پس از تساوی یک بر یک، با رای داوران بازنده شد. 

امیر مهدیزاده در وزن ۶۰- کیلوگرم در مبارزه نخست برابر «یوگی کوزاکی» از ژاپن یک بر صفر در «هانتی» (رای داور) بازنده شد و با شکست این رقیب ژاپنی در مبارزه سوم، نماینده کشورمان از دور رقابتها کنار رفت. 

همچنین سارا بهمنیار در وزن ۵۰- کیلوگرم یک بر صفر نتیجه را به «سوکی جونا» از فیلیپین واگذار کرد و با نرسیدن این رقیب به مبارزه پایانی، بهمنیار هم از حذف شد. شیما آل سعدی در وزن ۶۱- کیلوگرم پس از برتری ۸ بر صفر برابر «سامانمالی» از سریلانکا، ۱۱ بر ۲ نتیجه را به «گوئن تای» از ویتنام  واگذار کرد. آسعدی می تواند در گروه شانس مجدد کار خود را برای کسب مدال برنز پیگیری کند.

این دوره از مسابقات با برگزاری مبارزات اوزان مختلف در مرحله مقدماتی در حال پیگیری است. 

پانزدهمین دوره رقابتهای کاراته قهرمانی آسیا صبح امروز جمعه ۲۲ تیرماه با حضور ۳۱۴ کاراته کا از ۲۹ کشور به میزبانی اردن در شهر امان آغاز و تا روز یکشنبه ۲۴ تیرماه ادمه خواهد داشت. 

 

نظر شما