در بخش‌های مختلف برگزار شد؛

اعلام نتایج پنجمین روز مسابقات دوومیدانی قهرمانی اروپا

۱۳۹۷/۰۵/۲۱ - ۱۵:۲۳:۲۵
کد خبر: ۷۳۹۸۵۷
اعلام نتایج پنجمین روز مسابقات دوومیدانی قهرمانی اروپا
نتایج پنجمین روز از مسابقات دوومیدانی قهرمانی اروپا مشخص شد.

به گزارش گروه ورزش خبر گزاری برنا، پنجمین روز از مسابقات دوومیدانی قهرمانی اروپا در استادیوم المپیک برلین برگزار شد که در پی آن نتایج زیر به دست آمد:

در مهم ترین رقابت های روز پنجم و در 5000 متر مردان، "جیکاب اینگبریگستن" 17 ساله از نروژ که در ماده ی 1500 همین مسابقات به قهرمانی رسیده بود ( 3:38.10 دقیقه) موفق شد با عملکردی چشم گیر در دو 5000 متر و با کسب یک مدال طلای دیگر، دو قهرمانی را در این مسابقات به دست آورده و در زمره ی بهترین دوندگان استقامتی اروپا قرار بگیرد. از زمان شروع مسابقه تا مسافت 2000 متر، "فلورین کاروالو" فرانسوی با گام های محکم خود سعی داشت به برادران اینگبریگستن نزدیک شده و فاصله ی خود را با آن ها به حد اقل برساند تا بتواند از دو برادر پیشی بگیرد اما در آخر این برادران اینگبریگستن بودند که توانستند تا انتهای مسابقه از سایر دوندگان پیش بیفتند. در آخر"جیکاب اینگبریگستن" در زمان 13:17.06 دقیقه به پیروزی رسید تا دومین عنوان قهرمانی در این مسابقات را به دست بیاورد. گفتنی است این رکورد با رکورد جوانان زیر 20 سال اروپا برابری می کند. پس از وی "هنریک اینگبریگستن" با زمان 13:18.75 دقیقه نایب قهرمان شد و "مورهد آمدونی" از فرانسه نیز با 13:19.14 دقیقه مدال برنز رقابت ها را از آن خود کرد.

در ادامه ی رقابت ها و در یک رقابتی مهم و فوق العاده حیرت انگیز،  "دینا آشر اسمیت" موفق شد در رقابت با "دافنه شیپرز"، رقیب سرسخت خود در 200 مترز زنان به قهرمانی دست یابد. وی که دردو  100 متر نیز به عنوان قهرمانی دست یافته بود با این پیروزی افتخارات خود در این مسابقه را تکمیل کرد. "آشر اسمیت" پس از یک رقابت سخت و نفس گیر با 21.89 ثانیه مدال طلا را از آن خود کرد و دومین عنوان قهرمانی در این مسابقات را برای خود رقم زد تا بهترین رکورد سال را نیز به نام خود ثبت کند. پس از وی، "دافنه شیپرز" هلندی که نتوانست بر آشر اسمیت غلبه کند و وی را با همان یک عنوان قهرمانی راهی خانه اش کند سر انجام با 22.14 ثانیه نایب قهرمان شد. و بهترین نتیجه ی فصل را به دست آورد. مدال برنز نیز با 22.37 ثانیه به "ساموئل جیمیل"، هموطن شیپرز رسید تا بهترین نتیجه ی شخصی را برای خود ثبت کند.

پرتاب دیسک زنان نیز از اهمیت و جذابیت بالایی برخوردار بود. جایی که "سندرا پرکوویچ" کروات، قهرمان جهان در آن حضور داشت. در رقابتی که سندرا پرکوویچ در آن حضور داشته باشد، فرصت پیروزی و قهرمانی برای دیگر ورزشکاران کم تر می شود. شب گذشته نیز چنین اتفاقی روی داد و "سندرا پرکوویچ" کروات، بار دیگر قهرمان شد. "پرکوویچ" که در پرتاب اول دچار خطا شد، با پنجمین و بهترین پرتاب از شش پرتاب خود با 67.62 متر و با اختلاف زیاد نسبت به سایر پرتابگران مدال طلا را بر گردن آویخت و قهرمانی این دوره از رقابت ها را به نام خود ثبت کرد. پس از وی دو ورزشکار از آلمان مقام های دوم و سوم را کسب کردند. "نادین مولر" با دومین و بهترین پرتاب خود که 63.00 متر بود نایب قهرمان شد و بهترین نتیجه ی فصل را به دست آورد. "شانیس کرافت" نیز با آخرین و بهترین پرتاب 62.46 متری مقام سوم را به دست آورد و صاحب مدال برنز شد.

در پرش ارتفاع مردان که در غیاب "دنیل لیسنکو" برگزار می شد، "ماتئوس پرزیبیلکو" از آلمان موفق شد با عبور موفق از مانع 2.35 متری عنوان قهرمانی را از آن خود کرده و ضمن دست یافتن به مدال طلا نتیجه ی شخصی خود را نیز ارتقا بخشد. پس از وی "نداسکائو ماکسیم" از بلاروس با عبور از مانع 2.33 متری به مدال نقره دست یافت. "ایلیا ایوانیوک" نیز با 2.31 متربهترین نتیجه ی شخصی را برای خود رقم زد و مدال برنز را به دست آورد.

 اما در پیاده روی  20 کیلومترمردان که با تاخیر چند دقیقه ای برگزار شد دو ورزشکار از اسپانیا مدال های طلا و نقره را به دست آوردند. "مارتین آلوارو" با طی کردن مسابقه در زمان 1:20:42 ساعت قهرمان پیاده روی 20 کیلومتر مردان شد تا چهارمین عنوان قهرمانی را در 5 دوره ی پیشین برگزاری این مسابقات برای کشور خود به ارمغان بیاورد. وی هم چنین با این زمان، بهترین نتیجه ی شخصی را برای خود ثبت کرد. پس از وی "دیه گو گارسیا کوررا" با 1:20:48 ساعت نایب قهرمان شد. "واسیلی میزینف" نیز با 1:20:50 ساعت به مدال برنز دست یافت.

در پیاده روی 20 کیلومتر زنان  نیز عنوان قهرمانی به ورزشکاری از اسپانیا رسید. "ماریا پِرِس" با زمان 1:26:36 ساعت مدال طلا را بر گردن آویخت و رکورد مسابقات را به نام خود ثبت کرد. سپس "آنژکا دراهوتووا" از چک با 1:27:03 ساعت به مقام نایب قهرمانی رسید و بهترین نتیجه ی فصل را کسب کرد. در آخر مدال برنز رقابت ها ی پیاده روی 20 کیلومتر زنان با زمان 1:27:30 ساعت به "آنتونلا پالمیسانو" از ایتالیا رسید تا ی بهترین نتیجه ی فصل را نیز به دست آورد.

در دیگر رقابت های میدانی زنان در شب پنجم و در پرش طول، "مالایکا میهامبو" از آلمان با دومین و بهترین پرش 6.75 متری قهرمان شد، "ماریا بِک" از اوکراین با آخرین و بهترین پرش خود که 6.73 متر بود نایب قهرمان شد و "شارا پروکتور" با آخرین و بهترین پرش 6.70 متری خود به مقام سوم رسید.

در 800 متر مردان "آدام کزوت " از لهستان با 1:44.59 دقیقه به مقام نخست رسید، "آندریاس کرامر" از سوئد با 1:45.03 دقیقه دوم شد و رکورد ملی این ماده را جا به جا کرد. "آمبرویسه بوسه پیر" از فرانسه نیز با 1:45.30 دقیقه سوم شد.

400 متر زنان  نیز با قهرمانی ورزشکاری از لهستان به اتمام رسید. "جاستینا سویتی ارستیک" با زمان 50.41 ثانیه ضمن دست یافتن به مدال طلا بهترین رکورد اروپا در سال جاری را ثبت کرد. "ماریا بلیباساکا" از یونان با 50.45 ثانیه رکورد ملی این ماده را جا به جا کرد و به مدال نقره دست یافت. "ایسان دویت" با دویدن در 50.77 ثانیه نیز ضمن شکستن رکورد ملی این ماده صاحب مدال برنز شد.

و اما در دو امدادی 4 در 400 متر مردان کشور بلژیک با 2:59.47 دقیقه قهرمان شد و بهترین رکورد اروپا در سال جاری را به نام کشور بلژیک ثبت کرد. بریتانیا با 3:00.36 دقیقه نایب قهرمان شد و کشور اسپانیا با 3:00.78 دقیقه در جایگاه سوم ایستاد.

در آخرین مسابقه شب پنجم و در دو امدادی 4 در 400 متر زنان، کشور لهستان با 3:26.59 دقیقه مدال طلا را بر گردن آویخت، کشور فرانسه با 3:27.17 دقیقه نایب قهرمان شد و کشور بریتانیا با 3:27.40 دقیقه به مدال برنز رسید.روز ششم و آخرین روز از برگزاری مسابقات دو و میدانی قهرمانی اروپا امروز در استادیوم المپیک برلین پیگیری خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز