باید به فکر رفاه ورزشکاران باشیم؛

دادگر: وزارت ورزش و جوانان هیچ گاه فدراسیون تیراندازی را تنها نگذاشته است/ در بازی‌های آسیایی جاکارتا صدر جدولی‌ها ایرانیان بودند

۱۳۹۷/۰۷/۰۸ - ۱۴:۰۳:۱۸
کد خبر: ۷۵۸۸۹۶
دادگر: وزارت ورزش و جوانان هیچ گاه فدراسیون تیراندازی را تنها نگذاشته است/ در بازی‌های آسیایی جاکارتا صدر جدولی‌ها ایرانیان بودند
رییس فدراسیون تیراندازی، گفت: هر چند که برخی از آنها نیاز به پول‌های ما ندارند. اما ما باید به فکر رفاه ورزشکاران باشیم و متناسب با وضعیت مالی حرکت کنیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، علی دادگر، رییس فدراسیون تیراندازی، در حاشیه اردوی تیم‌ ‌ملی تیراندازی در مورد انتخاب مربیان تیم ملی، اظهار کرد: یکی از دلایلی که در بازی‌های آسیایی جاکارتا نتوانستیم نتیجه‌ مطلوبی بگیریم، عدم حضور مربی بنام و مطرح دنیا لازلو بود. لازلو به دلیل عدم پرداخت حقوقش دو سالی بود که از ایران قهر کرده و رفته بود. تمرینات تفنگ ما در دو سال گذشته دچار تزلزل شده بود. ما اولین کاری که انجام دادیم ضمن پرداخت تمامی ۸۰ هزار دلار طلب لازلو از او دعوت به عمل آوردیم که دوباره به تیم‌ ‌ملی کمک کند، اما او به دلیل اعتمادی که به فدراسیون نداشت از آمدن به ایران سر باز زد. اکنون لازلو با تیم‌ ‌ملی ژاپن فعالیت می‌کند. البته ما به جای لازلو یکی از موفق‌ترین مربیان دنیا را به کار گرفته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه  علی رغم اینکه وضعیت مالی فدراسیون، مربی خوب دنیا را به خدمت گرفتیم، افزود:  ما موظف هستیم که بدهی بالا نیاوریم و از طرفی نیز بدهی‌های گذشته را هم بپردازیم. اینها ایجاب می‌کرد که از مربیانی با شرایط و هزینه مناسبی استفاده کنیم. این سبب شد که در تفنگ گوران را دعوت کنیم. ما با او به صورت روزمزد قرارداد داریم و نتیجه‌ خوبی را هم با او کسب کرده‌ایم. در کره اولین مدال‌های تاریخی تفنگ پسران را گرفته‌ایم. ما هیچ مدالی در تاریخ تیراندازی در این رده نداشتیم. نتیجه‌ خوبی با ماکسیموویچ به دست آوردیم که از نظر ما خوب ارزیابی می‌شود و قصد ادامه‌ همکاری با او را داریم.

رییس فدراسیون تیراندازی ادامه داد: سماکین یکی از مربیان خوبی است که در گذشته هم در ایران حضور داشته است. متاسفانه بعضا اختلافاتی در میان مربیان داخلی وجود داشت که مطمئنا ما را به حاشیه می کشاند. بهتر بود از یک مربی خارجی استفاده کنیم. اگر چه بهترین مربیان دنیا وجود دارند که با هزینه‌های بالایی کار می‌کنند اما از عهده ما خارج هستند و از طرف دیگری اغلب مربیان خوب دنیا تا المپیک جذب کشورهای دیگر شده بودند. ما سماکین را به عنوان بهترین گزینه‌ای که می‌توانستیم انتخاب کردیم. او نیز نتایج خوبی نسبت به گذشته کسب کرد. ما یک فینالیست در جاکارتا برای اولین بار داشتیم و همچنین یک فینالیست در قهرمانی جهان داشتیم که هر دوی آنها یعنی سبقت اللهی و رستمیان در فینال چهارم شدند. اینها نوید می‌دهد که او هم در آینده در کارش موفق تر خواهد بود و قصدمان ادامه همکاری با این مربی است.

دادگر درباره سرمربی خارجی اهداف پروازی ، گفت: ما مربی ایتالیایی به نام کونتی به صورت پاره وقت و در تایم های کوتاهی قرارداد داشتیم. او مربی بزرگی بود، هر چند که در اعزام به جاکارتا به دلیل عارضه سنگ کلیه نتوانست تیم‌ ‌ملی را همراهی کند.البته با او هزینه‌های زیادی برای ما تمام شد. در خصوص اهداف پروازی هم برنامه‌های داریم که به مرور زمان نتیجه‌ گیری نهایی اعلام خواهد شد. ما تا المپیک کمتر از دو سال زمان داریم. ما هر چه‌ سریع‌تر به دنبال برنامه‌ریزی هستیم تا اردوها را تشکیل دهیم. اولین اعزامی که پیش روی ما است مسابقات سلاح های بادی کویت است.

وی با تاکید بر اینکه تا امروز به لحاظ ارزی نتوانستیم تصمیم گیری جدی در مورد اعزام داشته باشیم، بیان کرد:  اگر چه از این مسابقات هم به عنوان یک اردوی تدارکاتی خوب می‌توان استفاده کرد و هم امید به کسب مدال داریم، اما به دلیل نوسانات ارزی عنان تصمیم گیری از ما گرفته شده ما میان زمین و آسمان هستیم. اگر شرایط فراهم شود، هر چند که زمان سپری شده اما با کشور میزبان در حال مکاتبه هستیم تا بتوانیم اعزام داشته باشیم. البته همزمان با این مسابقات مجمع سالیانه نیز برگزار می‌شود که مجبور هستم که در آن حضور داشته باشم. شاید یکی از علل تاثیرگذار در نتایج نامطلوب جاکارتا عدم اعزام به اردوی هانوفر آلمان بود. در این اردوها تیراندازان مهمات خود را تهیه می‌کردند و سلاح ها را به روز رسانی می‌کردند. از این جهت برای ما خیلی خوب بود اما با عدم صدور ویزا از سوی سفارت آلمان نتوانستیم به این مهم برسیم. در این زمینه فدراسیون کوتاهی نداشت و کارها را به موقع انجام داد. حتی خودم شخصا پیگیر موضوع بودم، اما به دلیل مسائلی که برای سفارت آلمان به وجود آمد این موضوع اتفاق نیفتاد.

دادگر با اشاره به اینکه آغاز اردوهای تیم‌ ‌ملی و مسابقات کسب سهمیه المپیک، اضافه کرد: با توجه به این که فرصت کافی وجود دارد ما بعد از ارزیابی نتایج جاکارتا و کره جنوبی برای مسابقات کسب سهمیه المپیک برنامه‌ریزی کرده‌ایم . در هشت رویداد سهمیه  المپیک توزیع می‌شود که ما قصد داریم در همه آنها شرکت کنیم. ممکن است تنها مسابقات مکزیک که هم سهمیه کمتری توزیع می‌شود و هم فاصله زیادی با آن داریم اعزام نداشته باشیم. اما ما می‌خواهیم در همه مسابقات شرکت کنیم تا بهترین کسب سهمیه المپیک را داشته باشیم. من هیچ وقت نسبت به رنگ مدال صحبتی نکرده و نمی‌کنم. تیراندازی مثل سایر رشته‌ها نیست. گاهی یک ورزشکار نفر اول جهان می‌شود، اما بعد از چند روز در رده سی ام قرار می‌گیرد. در تیراندازی نوسانات زیاد است، اما در رابطه با کسب سهمیه المپیک می‌خواهیم تعداد بیشتری سهمیه کسب کنیم. در دوره گذشته پنج سهمیه توسط تیراندازان ایرانی گرفته شده بود. با توجه به این که در این دوره تعداده سهمیه‌ها کاهش پیدا کرده است اما برنامه‌ریزی ما این است که سهمیه بیشتری بگیریم و امیدواری بیشتری برای کسب مدال داشته باشیم.

رییس فدراسیون تیراندازی در ادامه‌ بیان کرد: در جاکارتا نتایج مطلوبی از نظر مدال آوری نداشتیم، اما باید گفت مقررات در این دوره از بازی‌ها با ادوار گذشته متفاوت بوده است. در گوانگژو تیم‌ ‌ملی ایران با ۲۴  تیرانداز حاضر شد و دو فینالیست داشت. در اینچئون ۲۳ تیرانداز داشتیم که سه نفر فینالیست شدند.  در این دوره ۱۹ تیرانداز داشتیم که هفت نفر از آنها توانستند به فینال راه پیدا کنند. هر چند در جاکارتا از نظر مدال آوری نتیجه‌ مطلوبی نگرفتیم، اما در تعداد فینالیست‌ها خوب ظاهر شدیم. اگر مدال‌های بخش تیمی نیز حذف نمی‌شد، دو الی سه مدال حتی طلا می‌توانستیم به دست بیاوریم. چون مقررات تغییر کرده بود نمی‌توان مقایسه کرد.

وی یادآور شد: ورزشکاران ما در رقابت‌های قهرمانی جهان کره جنوبی خوب درخشیدند. آنها بهترین نتیجه‌ طول تاریخ تفنگ پسران را به دست آوردند که بی نظیر بوده است. ما نه از نتایج جاکارتا باید دلسرد شویم و نه از نتایج کره مغرور. ما باید برای  المپیک برنامه‌ریزی کنیم تا بتوانیم با کسب سهمیه المپیک جبران کنیم. وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک بیشترین حمایت‌ها را از فدراسیون‌ها دارند. این شامل حال همه فدراسیون‌ها می‌شود. ما نیز از این مساعدت ها توانستیم بخش عمده ای از ۱۶ میلیارد بدهی قبلی را پرداخت کنیم. اگر وزارت ورزش و جوانان سه ، چهار میلیارد تومان کمک کند بدهی ها صفر می‌شود. ما بدهی هایی به سرمربی پیشین تیم‌ ‌ملی ، فدراسیون جهانی ، کنفدراسیون آسیا، انواع هتل‌، رستوران، دفاتر هواپیمایی، وزارت دفاع، فروشندگان و خریداران سلاح و شرکت مهمات سازی وزارت دفاع  داشتیم که بخش عمده ای از آن را توانستیم بپردازیم.

رییس فدراسیون تیراندازی با تاکید بر اینکه  ۱۶ میلیارد تومان بدهی  بالا آورده شد و دو مدال به دست آمد شاید ما هم می‌توانستیم پنج میلیارد بدهی بالا بیاوریم و نتیجه‌ مطلوبی را بگیریم، اضافه کرد: اما باید حساب می کردیم که یک مدال برای کشور ما با این مشکلاتی که دست و پنجه نرم می‌کند چند در می  آید. باید حساب و کتاب کنیم و ببینیم آیا ارزش دارد که ما خودمان را به زمین و زمان بدهکارکنیم تا یک مدال کسب شود. ما در مسابقات گذشته شاید خیلی کم فینالیست داشتیم. اما در بازی‌های آسیایی جاکارتا صدر جدولی ها ایرانیان بودند. همچنین در کره جنوبی نیز راس جداول ایرانیان قرار داشتند و پرچم ایران می درخشید. این باعث شد دردنیا دیده شویم تا با این نتایج اخیر نگاه فدراسیون جهانی به ایران تغییر کند و در حال‌ حاضر ایران را جزو کشورهای در حال‌ توسعه در این رشته بدانند. وزارت ورزش و جوانان هیچ گاه ما را تنها نگذاشته است. هر چند ما به لحاظ خرید سلاح مشکل داریم که این مشکلات مربوط به فدراسیون و وزارت ورزش و جوانان نیست و مشکل کلی کشور است  که ورود سلاح‌ها و مهمات کشور ممنوع است ما تاکنون مشکلات را با تدابیری که داشته ایم بر طرف کردیم و نگذاشتیم مشکل اساسی متوجه فدراسیون شود  ولی رفع این مشکلات ما را چند قدم به کسب مدال نزدیکتر خواهد کرد.

دادگر در پایان با بیان اینکه  قبل از اعزام به جاکارتا یک حقوق متناسب نه خیلی خوب برای ورزشکاران در نظر گرفته‌ایم که بتواند حداقل مشکلات خود را بر طرف کند شاید انتظار این است که سه برابر آن را به آنها بدهیم تا آنها دغدغه‌ معیشتی نداشته باشند، گفت: هر چند که برخی از آنها نیاز به پول‌های ما ندارند. اما ما باید به فکر رفاه ورزشکاران باشیم و متناسب با وضعیت مالی حرکت کنیم. تیراندازان نیز به این موضوعات واقف هستند و ما را درک می  کنند، اما امیدوارم که در آینده بتوانیم ملی‌پوشان را از نظر مالی مساعدت کنیم و دغدغه‌ آنها را به حداکثر برسانیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز