در سومین دوره بازی‌های المپیک جوانان صورت گرفت؛

پایان کار تکواندو کاران ایران با ۴ مدال ارزشمند

۱۳۹۷/۰۷/۲۰ - ۰۹:۲۳:۳۵
کد خبر: ۷۶۳۴۹۰
پایان کار تکواندو کاران ایران با ۴ مدال ارزشمند
در پایان آخرین روز رقابت‌های تکواندوی بازی‌های المپیک جوانان ۲۰۱۸ آرژانتین، خسروی قهرمان‌ و همتی نایب قهرمان شدند تا تعداد مدال‌ها تکواندوکاران ایران به ۳ طلا و یک نقره برسد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، مسابقات تکواندوی بازی‌های المپیک جوانان ۲۰۱۸ آرژانتین به مدت ۴روز پیگیری شد که در پایان این رقابت‌ها تکواندوکاران ایران توانستند به ۳ مدال طلاو یک نقره برسند. 

در آخرین روز این رقابت‌ها، محمدعلی خسروی تکواندوکار وزن ۷۳+ کیلوگرم ایران در نخستین گام، "نیک آگوستین" از اسلوونی را ۱۶ بر ۱۱ شکست داد، در مبارزه دوم "احمد عبدل رحیمزای" افغان را ۱۹ بر ۱۶ ازپیش رو برداشت و فینالیست شد. خسروی درمبارزه فینال نیز با حساب ۲ بر ۱ "اِن لی" از چین را مغلوب کرد تا سومین طلای هوگوپوشان ایران را ثبت‌کند.

همچنین در سوی دیگر، کیمیا همتی تکواندوکار وزن ۶۳+ کیلوگرم ایران در نخستین گام ۱۹ بر ۸ "شاریسا گاناوای" از انگلیس را شکست داد، در مبارزه دوم ۲۱ بر ۱۹ "کریستینا آدبایو" روس را از پیش رو برداشت و فینالیست شد. اما همتی در مبارزه فینال ۱۶ بر ۱۸ مغلوب "زهرا ابوفراس" از مراکش شد و به مدال نقره این رقابت‌ها رسید.

یلدا ولی‌نژاد تکواندوکار وزن ۶۳- کیلوگرم تیم دختران ایران در نخستین مبارزه (مرحله یک‌چهارم نهایی) خود به‌ مصاف "ناتالی همادی" از اردن رفت که با حساب ۱۲ بر ۲ حریفش را شکست داد و راهی نیمه‌نهایی شود. او در دومین‌ مبارزه‌اش "لسلیه سولترو" از مکزیک را ۲۶ بر ۲۲ شکست داد و فینالیست شد. ولی‌نژاد در مبارزه فینال نیز با برتری ۲۳ بر ۱۷ مقابل "نادیسا بوزانیچ" صربستانی، به مدال طلای این رقابت‌ها دست یافت.

اما علی اشکوریان تکواندوکار وزن ۷۳- کیلوگرم تیم پسران ایران نیز در نخستین مبارزه (مرحله یک‌چهارم نهایی) خود به‌ مصاف "چنگ کیو" از چین‌تایپه رفت که با حساب ۱۹ بر ۱۷ حریفش را شکست داد تا راهی نیمه‌نهایی شود. او در دومین‌ مبارزه‌اش "دارلین پادیلا" از اکوادور را ۲۹ بر ۵ شکست داد و فینالیست شد. اشکوریان در مبارزه فینال نیز با برتری ۱۷ بر ۱۶ مقابل "بدر آچاب" بلژیکی، به مدال طلای این رقابت‌ها دست یافت.

پیش از این نیز در مسابقات روزهای گذشته، مهلا تکواندوکار وزن ۴۴- کیلوگرم تیم دختران ایران در نخستین مبارزه (مرحله یک‌هشتم نهایی) "صفا آدن اسماعیل" از جیبوتی را ۳۵ بر صفر شکست داد اما، در دومین‌ مبارزه‌اش در مصاف با "میرئو کانگ" تکواندوکار کره‌جنوبی ۱۵ بر ۱۴‌ نتیجه را واگذار کرد و حذف شد.

همچنین حامد اصغری هوگوپوش وزن ۶۳- کیلوگرم تیم پسران نیز در نخستین مبارزه‌اش(مرحله یک‌چهارم نهایی) با حساب ۸ بر ۹ نتیجه را به "جواد آقایف" از آذربایجان واگذار کرد و حذف شد.

تیم‌های ملی تکواندوی پسران‌ و دختران ایران هر کدام با سه هوگوپوش (مجموعا ۶ تکواندوکار) در المپیک جوانان ۲۰۱۸ آرژانتین حاضر  شده بودند.

ترکیب تیم‌های ملی تکواندوی دختران ‌و پسران ایران به قرار زیر است:

*تیم پسران

۱) وزن ۶۳- کیلوگرم، حامد اصغری 

۲) وزن ۷۳- کیلوگرم، علی اشکوریان

۳) وزن ۷۳+ کیلوگرم، محمدعلی خسروی 

*تیم دختران 

۱) وزن ۴۴- کیلوگرم، مهلا مومن‌زاده

۲) وزن ۶۳- کیلوگرم، یلدا ولی‌نژاد 

۳) وزن ۶۳+ کیلوگرم، کیمیا همتی

هدایت تیم پسران ایران را محمدرضا زوار و هدایت تیم دختران ایران را فاطمه صفرپور به عنوان سرمربی بر عهده دارند.

نظر شما