شادی پریدر در گفتگو باخبرگزاری برنا:

سطح مسابقات جهانی شطرنج بسیار بالاست/ پیروزی علی‌نسب مقابل حریف آلمانی ارزشمند بود

۱۳۹۷/۰۸/۱۵ - ۰۶:۳۶:۲۰
کد خبر: ۷۷۲۷۴۳
سطح مسابقات جهانی شطرنج بسیار بالاست/ پیروزی علی‌نسب مقابل حریف آلمانی ارزشمند بود
نایب رئیس بانوان فدراسیون شطرنج گفت: سطح این مسابقات به لحاظ فنی بسیار بالا است، تمام بهترین‌های جهان در این رویداد مهم حضور دارند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، شادی پریدر نایب رئیس بانوان فدراسیون شطرنج در خصوص مسابقات شطرنج قهرمانی بانوان جهان ۲۰۱۸ به خبرنگار برنا گفت: این مسابقات  از ۱۱ آبان ماه تا ۲ آذر به میزبانی روسیه در شهر خانتی مانسیسک در حتل برگزاری است. ۶۴ شطرنج‌باز از کشورهای جهان به صورت تک حذفی با هم رقابت می‌کنند و مبینا علی نسب تنها نماینده ایران در این دوره از رقابت‌ها به شمار می‌رود. علی نسب توانست کار بزرگی انجام دهد و مقابل شطرنج باز آلمانی پیروز شود و این برای اولین بار است که یک شطرنج باز ما از مرحله اول صعود میکند و برای ما خیلی ارزشمند است.

وی ادامه داد: علی نسب تنها بازیکنی است که در تاریخ این مسابقات توانست با تساوی در بازی دوم دور نخست مقابل الیزابت پتز آلمانی به دور دوم این رقابت‌ها صعود کرد. علی نسب در دور دوم به مصاف حریق لهستانی خود خواهد رفت.

پریدر در پایان خاطر نشان کرد: سطح این مسابقات به لحاظ فنی بسیار بالا است. تمام بهترین‌های جهان در این رویداد مهم حضور دارند. بنابراین رقابت‌ها سخت تر از همیشه است. در دور دوم مسابقات تعداد بازیکن ها 16 نفر، در دور سوم 8 نفر، دور چهارم 4 نفر و در نهایت نیز فینال برگزار می‌شود و قهرمان جهان مشخص می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز