در روز شکست تیم‌های مطرح کاراته جهان؛

ایران برای سومین بار متوالی راهی فینال کومیته تیمی شد

۱۳۹۷/۰۸/۱۸ - ۱۶:۱۲:۴۸
کد خبر: ۷۷۳۷۷۱
ایران برای سومین بار متوالی راهی فینال کومیته تیمی شد
تیم‌ ملی کاراته ایران برای سومین بار متوالی راهی فینال کومیته تیمی رقابت های جهانی شد؛ کاری بزرگ و قابل تحسین.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، در روزی که تیم های صاحب نام جهان از جمله فرانسه، اسپانیا، آلمان و مصر در تاتامی مادرید اسپانیا راه سکو رفتن را گم کرده بودند و ژاپنی ها بواسطه فینالیست شدن ترکیه، وارد جدول شانس مجدد شدند تا امید به کسب نشان برنز برای آنها زنده شود، تیم ملی کاراته ایران با هدایت هوشمندانه و ارنج‌ ایده ال در هر مبارزه برد را تجربه کرد تا برای سومین بار پی در پی به فینال رقابت های جهانی راه یابد. مردان شایسته و قدرتمند کاراته ایران پس از اینکه دور اول را با استراحت پشت سرگذاشتند، در مبارزه اول به راحتی و با حساب سه بر صفر ارمنستان را شکست دادند. صالح اباذری، علی اصغر اسیابری و مهدی خدابخشی نفراتی بودند که شهرام هروی آنها را روانه تاتامی کرد.

در دومین پیکار تیم سختکوش سنگال حریف کاراته کاهای کشورمان بودند. بازی با پیروزی سنگالی ها آغاز شد، اما ذبیح اله پورشیب، بهمن عسگری و سجاد گنج زاده با سه پیروزی سند برد تیم‌ملی کشورمان را امضا کردند. در مبارزه سوم اردن سرسختی زیادی مقابل ستاره های کاراته ایران نشان داد. اما کاراته کاهای ایران در یک نمایش خوب موفق شدند این تیم را هم 3 بر یک شکست دهند. در این دیدار مهدی خدابخشی، بهمن عسگری و سجاد گنج زاده برنده از تاتامی خارج شدند و صالح اباذری بعد از آنکه به تساوی 3 بر 3 مقابل حریفش رسید با قانون سنشو نتیجه را واگذار کرد.

اما تیم ایران برای رسیدن به دیدار فینال، باید اول از سد تیم ایتالیا می گذشت. کاراته کاهای کشورمان در این بازی هم مقتدرانه جنگیدند و موفق شدند با کسب 3 پیروزی متوالی بهمن عسگری، علی اصغر آسیابری و سجاد گنج زاده گام به فینال بیست و چهارمین دوره رقابتهای قهرمانی جهان بگذارند. مبارزه فینال تیم ایران با تیم ترکیه روز یکشنبه برگزار خواهد شد تا تکلیف تیم قهرمان این دوره مشخص شود.

نظر شما