فریده شجاعی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

دیپلماسی وزیر ورزش‌وجوانان جواب داد/ سلطانی‌فر زمینه لازم برای پیشرفت ورزش بانوان را فراهم کرد

۱۳۹۷/۰۹/۰۸ - ۱۰:۲۳:۲۳
کد خبر: ۷۸۱۴۵۰
دیپلماسی وزیر ورزش‌وجوانان جواب داد/ سلطانی‌فر زمینه لازم برای پیشرفت ورزش بانوان را فراهم کرد
نایب رییس بانوان فدراسیون بسکتبال درخصوص پیشرفت ورزش بانوان صحبت کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ فریده شجاعی، نایب رییس بانوان فدراسیون بسکتبال درخصوص پیشرفت ورزش بانوان و دستاوردهایی که با حمایت دکتر سلطانی‌فر برای ورزش بانوان به دست آمده صحبت کرد.

شجاعی در گفتگو با خبرنگار برنا با اشاره به اقدامات موثر وزارت ورزش و جوانان در حوزه ورزش بانوان اظهار داشت: از زمانی که دکتر سلطانی‌فر در راس وزارت ورزش قرار گرفت با اقداماتی که صورت داد زمینه لازم برای پیشرفت ورزش بانوان را فراهم کرد و حضور محمدیان در معاونت وزارت ورزش نیز یکی دیگر از دلایل موفقیت بانوان ورزشکار ما بود به خاطر اینکه توجه لازم را داشتند.

وی در ادامه افزود: اتفاقات بسیار خوبی در سه، چهار سال گذشته در حوزه ورزش بانوان در کشور پیش آمد و باعث شد بانوان ما در کسب سهمیه المپیک بتوانند رکوردشکنی کنند و هم اینکه توانستیم در المپیک ریو اولین مدال را توسط کیمیا علیزاده به دست آوریم. همچنین در بازی‌های آسیایی و در بازی‌های جهانی نیز بانوان ما در این چند سال عملکرد بی‌نظیری از خود نشان دادند و توانستیم در رشته‌هایی که موفق نبودیم و مدالی به دست نیاورده بودیم مدال‌آوری کنیم.

نایب رییس بانوان فدراسیون بسکتبال در ادامه با اشاره به موفقیت‌های اخیر بسکتبال ایران گفت: در کنار دستاوردهایی که ورزش بانوان به دست آمد با حمایت‌هایی که دکتر سلطانی‌فر از بسکتبال بانوان به عمل آوردند باعث شد قانون ممنوعیت حجاب برای ورزشکاران توسط فدراسیون جهانی لغو شود و بعد از 40 سال بانوان بسکتبالیست توانستند در مسابقات حضور پیدا کنند. دیپلماسی ورزشی که دکتر سلطانی‌فر در این خصوص داشتند باعث شد فیبا زیر بار این قضیه برود و بتوانیم در مسابقات حضور پیدا کنیم. امسال ما 13 اعزام در بخش بسکتبال سه به سه و بسکتبال پنج نفره به مسابقات برون مرزی داشتیم که این اتفاق به خاطر توجه وزارت ورزش و همچنین فدراسیون بسکتبال به این موضوع است.

وی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه تیم بانوان ما بعد از 40 سال فرصت حضور در مسابقات بین‌المللی را به دست آورد ولی نمایش قابل قبولی در این مدت داشته و در اولین حضورمان در مسابقات غرب آسیا عنوان قهرمانی را به دست آوردیم. بسکتبال سال خوبی را پشت سر گذاشت و در بازی‌های آسیایی جاکارتا تیم سه به سه ما مقابل تیم‌های قدرتمند آسیا عملکرد موفقی داشت. بحران مالی و اقتصادی که در کشور وجود دارد باعث شده یک مقدار روند صعودی ما کند باشد ولی با این وجود سند راهبردی فدراسیون در حال اجرا شدن است و با همین قدرت به برنامه‌هایمان ادامه می‌دهیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز