فریدون معینی:

روند استعدادیابی سال ۹۷ بی‌سابقه بوده است

۱۳۹۷/۰۹/۱۰ - ۰۹:۵۳:۴۸
کد خبر: ۷۸۲۲۵۱
روند استعدادیابی سال ۹۷ بی‌سابقه بوده است
رئیس کمیته جوانان و توسعه فدراسیون فوتبال معتقد است روند استعدادیابی فوتبال کشور در سال 97 بی سابقه بوده است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، فریدون معینی درخصوص برگزاری اردوهای استعدادیابی مناطق 9 گانه و تاثیر این اردوها در شکل گیری تیم های پایه اظهار داشت: خوشبختانه اردوهای استعدادیابی مناطق طبق برنامه ریزی صورت گرفته و با نظارت دقیق به خوبی برگزار شد و خروجی برگزاری این اردوها را به زودی در شکل گیری تیم های ملی قدرتمند خصوصا در رده نوجوانان خواهیم دید.

معینی در ادامه گفت: مرحله اول انتخاب نفراتی که در این اردوها شناسایی شدند مردادماه سال جاری در مشهد برگزار شد و در ادامه دی ماه سال جاری تورنمنتی را در تهران برگزار خواهیم کرد که با حضور 44 بازیکن منتخب این اردوها و همینطور اعضای تیم ملی نونهالان در نهایت 26 بازیکن برای حضور در اردوی تیم ملی نوجوانان انتخاب شوند. این نفرات که در تورنمنت دی ماه انتخاب می شوند در واقعا از بین صدها بازیکنی انتخاب شده اند که در کلیه استان ها ماه ها زیر نظر مربیان و استعدادیابان حضور داشته اند. 

رئیس کمیته جوانان و توسعه فدراسیون فوتبال اضافه کرد: این شکل از استعدادیابی که در سال 97 انجام شده واقعا در کشور بی سابقه بوده و باید از مسئولین فدراسیون هم تشکر کرد که از این برنامه حمایت کردند. البته باید این برنامه را به یک روند مستمر و مداوم تبدیل کنیم تا این جریان هیچ گاه متوقف نشود. به این ترتیب همه استعدادهای شایسته به خوبی دیده می شوند ، آموزش مطلوبی صورت می گیرد و در نهایت با انتخاب برترین ها تیم های ملی قدرتمندی در رده پایه شکل می گیرد که در آینده فوتبال ملی و باشگاهی کشور اثرگذار است.

معینی در پایان گفت: پیش از این شاهد فعالیت 2 استعدادیاب در هر استان بودیم اما در طرح جدید انتظار می رود 10 استعدادیاب در هر استان کشور فعال شوند و در مسابقات تمامی رده ها در شهرهای مختلف حضور یابند تا هیچ بازیکنی دور از چشم ما باقی نماند. در این الگوی جدید پیش بینی هایی صورت گرفته که ضابطه مقدم بر رابطه باشد و به واقع شایسته ترین ها را برای حضور در اردوهای تیم های ملی انتخاب و معرفی کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز