رامین طباطبایی:

بسکتبال ایران در حال تغییر است

۱۳۹۷/۰۹/۱۳ - ۱۲:۰۷:۴۲
کد خبر: ۷۸۳۶۷۹
بسکتبال ایران در حال تغییر است
رییس فدراسیون بسکتبال در گفتگو با یک رسانه فیلیپنی گفت: بسکتبال ایران در حال تغییر است و جوانان نقش پررنگی در این تغییر دارند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، پس از پیروزی تیم ملی بسکتبال کشورمان برابر فیلیپین رامین طباطبایی رئیس فدراسیون در گفتگو با رسانه ABS_CBN که یکی از رسانه های فیلیپنی است درباره وضعیت بسکتبال ایران گفت: بسکتبال ایران در سال های اخیر با حضور نسل طلایی خود موفقیت‌های زیادی کسب کرده است. سه بار قهرمانی در آسیا، حضور در دو دوره جام جهانی و کسب سهمیه المپیک پکن از افتخارات بسکتبال ایران است اما امروز ما بازیکنان بزرگی مانند کامرانی آفاق صمد نیکخواه بهرامی به حدادی را در اختیار نداشتیم. این بازیکنان اسطوره های ملی بسکتبال ایران هستند.

او اضافه کرد: بسکتبال ایران در حال تغییر است. ما از جوانان استفاده کردیم تا جایگزین ستاره هایی باشند که امروز در تیم ملی حضور ندارند. در میان همین جوانان نیز بهنام یخچالی و محمد جمشیدی استعدادهایی هستند که خود را نشان دادند.

طباطبایی ادامه داد: بسکتبال در ایران یک رشته مردم است. فوتبال با اختلاف زیاد نسبت به سایر رشته‌ها ورزش اول ایران است و سپس بسکتبال و والیبال در رده های بعدی قرار دارند.بسکتبال در ایران سه لیگ فعال دارد که این اتفاق بسیار خوب و مثبتی است.

رییس فدراسیون درباره حضور کشورهای اقیانوسیه در بسکتبال آسیا اظهار کرد: خوشبختانه حضور استرالیا و نیوزلند باعث رشد بسکتبال آسیا شده است.چند تن از بازیکنان این تیم ها در لیگ NBA شاغل هستند و مربیان با دانشی نیز در کنار این تیم ها فعالیت دارند.

طباطبایی به حضور خود در فیلیپین در زمان بازیگری اش اشاره کرد و گفت: من در سال ۱۹۸۲ به عنوان یکی از اعضای تیم ملی بسکتبال جوانان در رقابت های جوانان آسیا در فیلیپین حضور داشتم از زمانی که به اینجا آمدم خاطرات آن سفر برای من زنده شد. در آن دوران عملکرد خوبی نداشتیم اما بسکتبال ایران سال به سال بهتر شد و در مسیر رشد قرار گرفت.

نظر شما