در بین باشگاه‌های ایرانی؛

فیفا بیشترین پاداش را به استقلال داد

۱۳۹۷/۰۹/۱۴ - ۱۰:۱۲:۰۱
کد خبر: ۷۸۴۰۵۸
فیفا بیشترین پاداش را به استقلال داد
قاره آسیا در مجموع با 8 عضو و 63 باشگاه که بازیکنان خود را برای جام جهانی 2018 روسیه ترخیص کرده بودند، بعد از قاره اروپا که با 31عضو و 254 باشگاه بیشترین سهم را در اختیار دارد، در رتبه دوم قرار دارد.

به گزارش روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛ فیفا پاداش های در نظر گرفته شده برای هر کدام از باشگاه های سرتاسر جهان را که در جام جهانی 2018 روسیه بازیکنی در اختیار تیم های ملی قرار داده بودند، اعلام کرد.

در این گزارش جامع، سهم هر کدام از کنفدراسیون های عضو فیفا که در مجموع 416 باشگاه از 63 کشور جهان را شامل می شود، با جزئیات منتشر شده است که قاره آسیا در مجموع با 8 عضو و 63 باشگاه که بازیکنان خود را برای جام جهانی 2018 روسیه ترخیص کرده بودند، بعد از قاره اروپا که با 31عضو و 254 باشگاه بیشترین سهم را در اختیار دارد، در رتبه دوم قرار دارد.

فیفا در مجموع مبلغی در حدود 225 هزار دلار به عنوان پاداش به باشگاه های فوتبال ایران پرداخت کرده است.

فدراسیون ها فوتبال عربستان سعودی، ژاپن و کره جنوبی بیشترین سهم را برده اند؛ این در حالی است که باشگاه استقلال تهران پس از الهلال و الاهلی عربستان با دریافت مبلغ 840 هزار و 510 دلار (چیزی در حدود 10 میلیارد تومان) در رتبه سوم ذینفع ترین باشگاه های ای اف سی که از این طرح بهره مند می شوند، قرار گرفته است.

پس از استقلال، پرسپولیس با 649 هزار و 485 دلار در رتبه دوم قرار دارد.

بدنبال اعتراض باشگاه ها در خصوص خسارت ناشی از مصدومیت احتمالی بازیکنان شان در جریان دیدارهای ملی، فیفا از جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی این طرح را پیاده کرد که در ابتدا 40 میلیون دلار و سپس به 70 میلیون دلار در جام جهانی 2014 برزیل افزایش یافت.

این نهاد فوتبالی بعدها موافقت کرد تا مبلغ مذکور را به اندازه 3 برابر افزایش داده و آن را مجموعا به 209 میلیون دلار برساند و در ازای آن باشگاه های اروپایی نیز با تغییر زمان جام جهانی 2022 قطر که به طور سنتی در ماه های ژوئن یا جولای برگزار می شود، به ماه نوامبر موافقت کردند.

و حالا فیفا در ازای ترخیص هر بازیکن در هر روز مبلغ پایه 8 هزار و 530 دلار در نظر گرفته است.

لازم به ذکر است در این گزارش باشگاه منچسترسیتی با 5 میلیون دلار دریافتی بالاتر از رئال مادرید (4.8 میلیون)، تاتنهام (4.38 میلیون)، بارسلونا (4.14 میلیون) و پاری سن ژرمن (3.89 میلیون) بیشترین در آمد را در بین باشگاه های اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) داشته است.

تیم های چلسی، منچستریونایتد، اتلتیکو مادرید، یوونتوس و موناکو در رتبه های بعدی جای گرفتند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز