فرزانه توسلی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

رفتن مظفر اتفاق خوبی برای فوتسال بانوان نبود/ برای قرار گرفتن در جمع بهترین‌های دنیا سختی زیادی کشیدم/ پول کافی برای آوردن مربی خوب خارجی نداریم

۱۳۹۷/۰۹/۱۵ - ۰۶:۰۸:۲۸
کد خبر: ۷۸۴۳۱۳
رفتن مظفر اتفاق خوبی برای فوتسال بانوان نبود/ برای قرار گرفتن در جمع بهترین‌های دنیا سختی زیادی کشیدم/ پول کافی برای آوردن مربی خوب خارجی نداریم
دروازه‌بان تیم ملی فوتسال بانوان گفت: اگر ما می‌خواهیم عناوین بهترین را کسب کنیم و در جمع بهترین‌ها نماینده داشته باشیم باید در مسابقات بیشتری نیز شرکت کنیم تا دیده شویم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ فرزانه توسلی، بازیکن تیم نامی‌نو و دروازه‌بان تیم ملی فوتسال که به تازگی با اعلام در بین 10 دروازه‌بان برتر دنیا قرار گرفته است درخصوص وضعیت لیگ بانوان و همچنین افتخاری که برای ایران به دست آورده است صحبت کرد.

توسلی در گفتگو با خبرنگار برنا با اشاره به برگزاری لیگ امسال اظهار داشت: امسال با وجود همه سختی‌ها و عدم وجود اسپانسر در لیگ بانوان همه 11 تیمی که در لیگ حضور دارند از آمادگی بسیار خوبی برخوردار هستند. انحلال تیم دانشگاه آزاد باعث شد بازیکنان ملی‌پوشی که در این تیم بودند در تیم‌های دیگر پخش شوند و امسال دیگر یک تیم فقط برای قهرمانی مدعی نیست و چهار، پنج تیم شانس قهرمانی در لیگ را دارند.

وی در ادامه افزود: اتفاق خوب دیگر در لیگ امسال این است که چهار تیم برتر در مرحله پلی‌آف حاضر خواهند شد و تیم چهارم نیز شانس قهرمانی دارد و از این‌رو جذابیت لیگ بانوان چند برابر شده و تیم‌ها با انگیزه بیشتری برای قهرمانی تلاش می‌کنند.

دروازه‌بان ملی‌پوش ایران در پاسخ به این سوال که بالا رفتن کیفیت فنی تیم‌ها چقدر در آمادگی تیم ملی تاثیر دارد، خاطرنشان ساخت: همیشه بازیکنان اول در باشگاه‌ها ساخته می‌شوند و بعد در تیم ملی می‌توانند بدرخشند. قطعا هرچه‌قدر کیفیت فنی تیم‌های حاضر در لیگ بالا باشد به همان اندازه شاهد تیم ملی پویاتری خواهیم بود و قدرتمندتر خواهد بود. ولی لازمه این تیم ملی قدرتمند وجود باشگاه‌های خوب در لیگ است که از لحاظ مالی نیز با مشکل مواجه نباشند.

توسلی ادامه داد: متاسفانه جدا شدن خانم مظفر از تیم ملی برای ما خوب نبود و با وجود اینکه چند ماه از جدا شدن سرمربی تیم می‌گذرد ولی همچنان کسی جایگزین ایشان نشده و ما همچنان بلاتکلیف هستیم. مظفر یکی از مهره‌های ارزشمند برای فوتسال بانوان بود که باید هرچه زودتر کسی را جایگزین کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در این مقطع وجود مربی خارجی می‌تواند به روند روبه رشد تیم ملی کمک کند یا خیر، اظهار داشت: فدراسیون فوتبال در یکی دو مقطع از مربیان خارجی در تیم ملی استفاده کرد ولی از آنجایی که پول کافی برای آوردن مربی خارجی هزینه نمی‌شود مربیان سطح یک به ایران نمی‌آیند و با این شرایط بهتر است که روی مربیان خوب داخلی سرمایه‌گذاری کنیم. از آنجایی که آقایان تجربه بیشتری در فوتسال دارند اگر از مربی مرد برای هدایت تیم ملی بانوان استفاده شود قطعا می‌توانیم در میادین بین‌المللی نتیجه بهترین را کسب کنیم.

دروازه‌بان تیم ملی درخصوص انتخابش به عنوان یکی از ده دروازه‌بان برتر دنیا گفت: سال‌های زیادی برای به دست آوردن این مقام زحمت کشیدم و سختی‌های زیادی را تحمل کردم تا بتوانم این جایگاه را به دست آورم و از این بایت بسیار خوشحالم. اینکه توقع داشته باشم به عنوان بهترین دروازه‌بان جهان انتخاب شوم شاید خواسته زیادی باشد چون ما نتوانستیم در مسابقات جهانی حضور فعال داشته باشیم و با وجود نمایندگانی از اسپانیا، پرتغال و ایتالیا که همیشه در مسابقات جهانی حضور دارند و دیده می‌شوند آنها شانس بیشتری برای کسب این عنوان دارند. قطعا اگر می‌خواهیم عناوین بهترین را کسب کنیم و در جمع بهترین‌ها نماینده داشته باشیم باید در مسابقات بیشتری نیز شرکت کنیم تا دیده شویم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز